Grand Theft Auto IV - den třetí
zdroj: tisková zpráva

Grand Theft Auto IV - den třetí

1. 5. 2008 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

V Británii padl prodejní rekord, vývoj byl hooooodně drahý, někomu se hraní kouše a v doručovacích službách se krade.

  • Zvětšit zdroj: tisková zpráva V úterý padl ve Velké Británii prodejní rekord, oproti startu San Andreas o 100 tisíc kusů. Žádanější tam byla X360 verze s 335 tisíci kusy v den vydání, zatímco PS3 verzí GTA IV se prodalo o 61 tisíc kusů méně, které jsou ale rovněž rekordní (předtím vedlo Gran Turismo 5 Prologue jen s 80 tisíci kusy za první den). Britský online-shop ve špičce přijímal 80 objednávek za minutu.


  • Producent Rockstaru kupodivu nemá ponětí, kolik přesně stál vývoj, odhaduje 1,5 miliardy korun, což by z GTA IV dělalo nejdražší hru všech dob. Ruku k dílu přiložilo celkem tisíc lidí, z toho 220 zaměstnanců Rockstar North pracujících pod dvěma perfekcionistickými šéfy 12 hodin denně a obvykle bez dovolené, aneb klasika. Aby správně zachytili intenzitu deště, pořídili ze střech New Yorku přes 100 tisíc fotografií.


  • Tak jako u řady jiných her (naposledy Vegas 2), mnoho majitelů PS3 verze se momentálně potýká s nefunkčním multiplayerem. Do něj se dalo napojit pouze v úterý, ale později, zřejmě kvůli přetížení, jen vyplivl hlášku "Cannot connect to game provider".


  • Nejméně tři zaměstnanci UPS (United Parcel Service), největší světové doručovací služby, propuštěni poté, co nezávisle na sobě ukradli hru během cesty do obchodů. Nešlo o loupež ve velkém, nýbrž vždy jen o jeden kus pro osobní užití. Odhalily je opakovaně zalepované krabice ve spolupráci s dohlížející bezpečnostní agenturou a tipy od lidí zevnitř.


  • Jak už zaznělo v SMSkách, teprve popáté v historii použil GameSpot hodnocení 10/10 (těmi předešlými jsou The Legend of Zelda: Ocarina of Time na N64, Soul Calibur na DC, Chrono Cross na PS a Tony Hawk's Pro Skater 3 na PS2) a několikahodinový X360 přídavek byl odložen ze srpna na podzim.


  • Nepatrný zlomek majitelů GTA IV narazil na kousání hry na obou konzolích, k němuž dochází nejčastěji v úvodní sekvenci nebo při pokusu o vyskočení z multiplayeru. Tvůrci to teprve zkoumají, na vině je zřejmě něco kolem 60 GB modelu PS3, u nějž prý nepomůže ani zformátování harddisku. Pokud se ten samý Blu-ray disk dá do jiné konzole, tak na ní k problému nedochází.

jd

Nejnovější články