HádejHru: vyzkoušejte své znalosti série Diablo
zdroj: tisková zpráva

HádejHru: vyzkoušejte své znalosti série Diablo

27. 4. 2016 19:30 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Rok 1996 rozhodně nebyl z pohledu hráče k zahození. Vedle Neverhood, Red Alert, Tomb Raider, Quake, Crash Bandicoot, Resident Evil a Duke Nukem 3D vyšlo i první Diablo, které vytvořilo nový žánr akčních hack and slash RPGček, a položilo základy dalšího rozvoje Blizzardu - nejen díky první implementaci platformy Battle.net, ale i z řady dalších důvodů. Jestli je znáte, můžete otestovat v našem dalším kvízu.

Série Diablo sice čítá "jenom" tři díly, ale historii má stejně zajímavou nebo zajímavější, než řada jiných, mnohem déle běžících, sérií. Jestli se řadíte mezi fanoušky Diabla, a jste si jistí, že o jednotlivých dílech víte prakticky všechno, vyzkoušejte náš test. Třeba se přeci jenom něco nového dozvíte.

diablo hadejhru kviz zdroj: tisková zpráva Své znalosti o dalších slavných sériích, žánrech, nebo retro hrách si můžete otestovat na HadejHru.cz

První Diablo menšími i většími inovacemi nešetřilo. Jednou ze silných stránek hry byly bez pochyby náhodně generované úrovně. Tato technika dokázala protáhnout herní dobu na stovky hodin a zajistit, aby se znovuhratelnost stala pojmem i u méně komplexních her jako Diablo.

Najednou jste si nemohli zapamatovat, kam máte jít, kde sebrat questy, kde je jaký boss a naučit se taktiky monster. Rozložení úrovní bylo pokaždé jiné, monstra byla jinde a bossové jakbysmet. Pokaždé jste tedy jeli nanovo. A pak znova, a znova, a znova. Hrdinové byli sice jen tři - Warrior, Rogue a Sorcerer, ale to nebránilo některým hráčům procházet Diablo pořád dokola.

Vývojářům z Blizzard North se podařilo pověsit na provázek před hráče pomyslnou mrkvičku tak dokonale, že to stačilo v následujících dílech jen ladit a lehce upravovat. Řeč je samozřejmě o lootu a nekonečné honbě za lepšími čísly, hezčím brněním a silnějšími zbraněmi.

zdroj: Archiv

Zásadní inovací byla společně s Diablem debutující platforma Battle.net. V roce 1996 šlo o vůbec první onlineovou herní službu integrovanou přímo do hry. Bez nutnosti platit poplatky, stahovat separátní aplikaci či někde složitě vyplňovat registraci. Z Battle.net se pak stala onlineová páteř pro všechny hry od Blizzardu včetně World of Warcraft, Hearthstone, Heroes of the Storm nebo Overwatch.

Vtipné je, že Diablo měla být původně víceméně přiznaná kopie UFO: Enemy Unknown. Alespoň takový byl plán Condoru. Jenže na doporučení Blizzard tvůrci hru relativně krátce před vydáním předělali na real-time akční RPG - a byla to správná volba. Z Condoru se pak stal Blizzard North a Diablo se v prosinci 2006 zapsalo do herní historie.

Druhý díl pak byl typickým příkladem většího, lepšího a propracovanějšího pokračování, které dodnes obsazuje horní příčky v žebříčcích „Nejlepší hry všech dob.“ Trojka se v nich sice zatím neobjevuje, ale jde také o typický příklad blizzardí péče. Současné Diablo III se od toho, které vyšlo v květnu 2012, změnilo k nepoznání.

Nejnovější články