Half-Life 2: Episode Three by podle hlavního scénáristy skončila dalším cliffhangerem
zdroj: tisková zpráva

Half-Life 2: Episode Three by podle hlavního scénáristy skončila dalším cliffhangerem

18. 7. 2017 12:06 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Aleš se v květnu rozepsal o tom, že společnost Valve opustil Chet Faliszek, poslední z velké scénáristické trojky, která stoji za příběhy a dialogy v sériích Half-Life, Portal či Left 4 Dead. Dalším z mušketýrů byl Mark Laidlaw, jenž se podílel především na první zmíněné značce, od jedničky až po druhou epizodu dvojky. Server Arcade Attack ho nedávno ulovil pro rozhovor, v němž mimo jiné prozrazuje, jak by pod jeho taktovkou asi vypadalo případné pokračování Freemanova dobrodružství, kdyby se k němu s kolegy bývali dostali.

Předně je třeba říct, že v tomhle kontextu se nebavíme ani tak o Half-Life 3, ale spíš o Half-Life 2: Episode Three. Třetí epizodou chtěl Laidlaw ukončit cestu, která započala prvním Half-Lifem v roce 1998. Technická vylepšení mu během té doby dovolila posunout relativně přímočarou, přestože na svou dobu nebývale příběhovou a atmosférickou, střílečku do mnohem ambicióznějšího narativního konceptu, a to díky lepší grafice, animacím i hereckým výkonům.

Třetí epizoda by nejspíš byla kulminací téhle evoluce, a příběhově vzato pro ni v sérii rozhodně bylo místo. Bez zacházení do přílišných spoilerů lze říct, že Epizoda 2 končí ukázkovým, nechvalně proslulým cliffhangerem. Jenže podle Laidlawových slov by na tom případné pokračování nebylo jinak: „Předpokládal jsem, že každý díl skončí bez rozuzlení, navždycky. Existovaly drby, že Epizoda 3 nebo Half-Life 3 ukončí příběh Gordona Freemana, ale to podle mě není pravda. Můj záměr byl, že Epizoda 3 ukončí příběhové linky z HL2, ale zároveň skončí jako HL1 a HL2: Gordon v neurčité pozici, pozastavený, čekající na příští hru. Jeden cliffhanger za druhým.“

Pozoruhodný způsob, jak udržet fanoušky navždy napjaté, i když podle mého názoru poněkud umělý. Nejtěžší je prý napsat dobrý konec, a když se téhle povinnosti jednoduše vyhnete, nepřijde mi to zrovna jako důvod k potlesku – i když samozřejmě netuším, s jakou subverzí žánrových klišé by se Laidlaw a jeho kolegové vytasili, takže nějaké teoretické hodnocení postrádá smysl.

Raději si přečtěte autorova další slova o případné třetí epizodě: „Měl jsem pro Epizodu 3 spoustu nápadů. Jejich účelem bylo dostat sérii do bodu, v němž bych ji mohl opustit a předat další generaci. Doufal jsem v podobně dramatický reset mezi Half-Life 2 a Half-Life 3, jaký byl mezi jedničkou a dvojkou. Netuším, jestli tenhle můj cíl někdo sdílel, ale zdálo se mi důležité poskytnout absolutní svobodu tomu, kdo po mně sérii zdědí, a uzavřít mé osobní příběhové linky.“ A zároveň do toho nějak dostat další cliffhanger, jak vyplývá z jeho předchozích slov.

Kterou z postav Laidlawa nejvíce bavilo psát, takže bychom se s ní bývali pravděpodobně setkali i v nové epizodě? Na prvním místě je prý Dr. Kleiner, pak pochopitelně stěží zapomenutelná Alyx Vance, a nakonec Dr. Breen, bývalý šéf Black Mesa a následný kolaborant s mimozemskými silami Combine. Ten sice na konci původního Half-Life 2 zdánlivě zahyne, ale Laidlaw by jej prý rád přivedl zpátky – i kdyby měl mít podobu mimozemského mutanta.

Jsou to hezké představy, které ukazují, kam se univerzum Half-Life mohlo posunout, kdyby nedošlo k poněkud záhadnému přerušení jeho vývoje. Ale i kdyby se snad práce rozběhly nanovo, z Laidlawových slov žádné spoilery nevyčtete. Na otázku, zda by byl ochoten na případném pokračování pracovat, odpověděl jednoznačně: „Nemám zájem se vracet.“

Nejnovější články