Hospodaření Activisionu táhne Call of Duty a Hearthstone, hodně se čeká od Overwatche
zdroj: tisková zpráva

Hospodaření Activisionu táhne Call of Duty a Hearthstone, hodně se čeká od Overwatche

6. 5. 2016 15:32 | Téma | autor: Adam Homola |

Že se Activison Blizzardu daří, není zase tak překvapivé. Firma vydala svoji finanční zprávu za první kvartál letošního roku a podobně jako ve většině ostatních kvartálů v posledních letech vydělala víc peněz, než sama předpovídala. Finanční zprávy nejsou ale pouze o penězích a často v nich padnou zajímavé náznaky věcí budoucích. Tentokrát jsme se například dozvěděli, že průměrný hráč Destiny má nahráno přes 100 hodin, nebo že má Overwatch nakročeno k ještě většímu startu, než svého času Diablo III.

Ale nejdřív začněme u jednoho z největších dlouhodobých tahounů Activisnu, série Call of Duty. Ta je pořád magnetem na hráče i peníze a v prvním kvartále letošního roku zažila série rekordní počet aktivních uživatelů za měsíc. Zajímavé je i to, že ke zhruba 85 procentům prodaných konzolí PlayStation 4 se prodala i jedna kopie Call of Duty: Black Ops III.

Opět se bavíme pouze o prvním kvartále, ale za podobné propojení prodejů hry a hardwaru by se nemuselo stydět ani Nintendo, jehož tituly si obvykle koupí velké procento majitelů dané konzole. Očividně se tak smlouva Sony s Activisionem vyplatila.

Připomeňme, že dlouholetá spolupráce Activisionu s Microsoftem skončila a všechna DLC pro Call of Duty nyní vychází s časovou exkluzivitou na PlayStation 4. Skalní hráči Call of Duty tak platformu zřejmě příliš neřeší a jdou tam, kde je zrovna CoD "doma."

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Vůbec špatně na tom není ani onlineovka Destiny. Ta se může pochlubit už téměř 30 miliony registrovaných hráčů, kdy průměrná doba hraní rozpočítáná na každého z nich činí už přes 100 hodin. Activision ve finanční zprávě také napsal, že ještě letos vyjde pro hru jedno "velké nové rozšíření." To jen potvrzuje zákulisní šuškandu o tom, že zatím stále neoznámená Destiny 2 se skutečně dočkala odkladu a místo letoška se představí až příští rok.

Blizzard

Tradičně dobře je na tom Blizzard, jehož největším tahounem je momentálně Hearthstone. Bezplatná karetní hra vydělává obrovské peníze, letos o 20 procent víc, než loni. Hodně tomu dopomohl očekávaný a podle všeho pozitivně přijatý datadisk Whispers of the Old Gods. Ten vyhnal čísla aktivních denních hráčů i jejich času stráveného ve hře každý den na absolutní rekord.

Velké naděje vkládá celá firma do blížící se střílečky Overwatch. Ta se právě v těchto dnech prezentuje široké hráčské veřejnosti skrze otevřenou betu, kterou už teď hrají miliony lidí po celém světě. Kam až se číslo hráčů bety vyšplhá po víkendu, bychom rádi věděli, ale ne vždy se podobné údaje zveřejňují.

hearthstone-cover zdroj: tisková zpráva

Activison předpovídá, že start Overwatche bude ještě větší, než start Diabla III v roce 2012. Připomeňme, že tehdy se Diabla III prodalo 3,5 milionu kusů za první den a přes 6,3 milionů za první týden. Je těžké odhadovat, jestli se může Overwatch, nová značka Blizzardu po 17 letech, dostat na podobná čísla.

Nicméně reakce na betu, zapojení hráčů na Twitch.tv, i aktuální stav předobjednávek na Amazonu nasvědčují, že s nezájmem zrovna tahle novinka problém mít asi nebude. Příliš mnoho informací bohužel nepadlo o Heroes of the Storm. I World of Warcraft má teď také období klidu, kdy se pořád čeká na datadisk Legion.

zdroj: Archiv

V závěru zprávy je zmíněn ještě King, jehož akvizici oznámil Activision už loni, ale pod křídla vydavatele se dostal až v únoru. I přesto výrazně pomohl s příjmy a s posílením zisků z digitálního prodeje. Ten už u Activisionu tvoří více jak tři čtvrtiny všech příjmů, kdy nejde pouze o růst digitálního prodeje her a věcí v rámci her, ale také o zmenšující se podíl kamenných obchodů na celkových příjmech firmy.

Nejnovější články