Existují různé způsoby, jak využít akční hru Crysis, resp. u ní přiložený Sandbox editor. Nejpopulárnější jsou zdá se různé hrátky s barely a s implementovanou fyzikou celkově. Po několika simulacích jaderných výbuchů, které se dokonce objevily ve starší upoutávce na CryEngine 2, jeden nadšenec nasimuloval výbuch 1000 atomových barelů ve vlastní přídavné mapě a zaznamenal to na video:
zdroj: Archiv
CryEngine2 výbuch tisíc atomovek
Scéna se prý renderovala 15 minut. Bez ohledu na to, že použitý počítač měl čtyřjádrový procesor Intel Core 2 Quad Q6600 na 2,4 GHz, 2 GB operační paměť RAM a grafickou kartu NVIDIA GeForce 8600GS. Jak si můžete ze záběrů všimnout, počítač měl dost. V obraze se objevuje řada artefaktů a jsou zřetelně viditelné i různé výpadky částí scény, snad způsobené nedokonalostí softwaru nebo tím, jak se kumulovaly chyby ve výpočtech.
Další podobné video níže zpočátku pojednává o standardních věcech typu hrátky s tankem či sesouvání postav korytem dolů, ale atraktivní je závěrečné srovnání, jak s růstem nastavených detailů roste i snižování framerate ve scéně, kde tlakovou vlnou po výbuchu atomovky realisticky odlétá celá střecha primitivního příbytku.
zdroj: Archiv
CryEngine2 tank & atomovka video
Byla vysoká HW náročnost tohoto efektu atomovky tím skutečným důvodem, proč nakonec v prvním Crysis žádná taková herní situace nenastala?