Informace a zajímavosti o Xbox Live
zdroj: tisková zpráva

Informace a zajímavosti o Xbox Live

21. 3. 2003 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

O evropském spuštění onlinové služby Xbox Live od Microsoftu jsme už psali před týdnem, podrobnosti a zajímavosti o celém projektu však Michel Cassius, šéf xboxové divize MS, prozradil v rozhovoru na britském EuroGameru až nyní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Hlavní cíl celého projektu je podle jeho slov umožnit zákazníkům co nejlepší herní zážitek, s čímž jistě souvisí kvalitní nabídka titulů, rychlost a spolehlivost celé služby.

V současnosti má Xbox Live 350 000 klientů po celém světě, z nichž 20 000 tvoří Japonci, 15 000 Evropané (číslo z testovací fáze) a zbytek samozřejmě hráči ze Severní Ameriky, kde byla služba spuštěna již v půlce listopadu 2002. Statistiky z USA a Kanady také prozrazují, že tamní uživatelé používají službu v průměrů více než 2 a půl hodiny denně. Maximální spokojenost podle Cassia vyjadřuje i počet 96% hráčů z evropského betatestu, kteří v průzkumu uvedli, že by službu doporučili svým přátelům. Nejvíce se jim mimochodem líbila možnost hlasové komunikace.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V současné době je prý ve vývoji asi 60 titulů, které ve svém konceptu počítají s podporou této služby a dle Microsoftu se jejich počet zvyšuje téměř každým dnem. V době uvedení a tím pádem i nyní, existuje v Evropě pouhých devět her, které najdou v Xbox Live své využití. Šest z nich podporuje přímo hraní, do zbylých třech jde pomocí služby stahovat alespoň nový obsah. Mezi konkrétní nejhranější hry patří Ghost Recon, jehož xboxová verze údajně v USA svou prodejností předběhla PS2ovou v poměru 2:1, dále MechAssault a Unreal Championship. V Japonsku si nevede špatně ani Phantasy Star Online.

Michel Cassius mluvil též o spolupráci s Electronic Arts a jejich aktivitách a reagoval i na otázku možnosti zprovoznit pro Xbox Live i starší tituly. Minimálně u dvou nejoblíbenějších - Halo a Project Gotham Racing - se to Microsoftu nevyplatí, ale u obou pokračování se s její podporou počítá. A vlastně se nic podobného neplánuje ani u těch ostatních. Co však nemusí být neměnné, je poplatek za předplatné služby. MS zvažuje nabídnout různě dlouhé druhy předplatného, možnost prodloužení a také balíček Xbox Live bez headsetu (pro ty, kteří si jej chtějí koupit podruhé a headset tak už doma mají). Budoucnost celé služby stojí zatím stále ve hvězdách, na nějaké konkrétní závěry je vzhledem k její evropské nezaběhnutosti přeci jen brzy. Pokud vás zajímají technické specifikace, přečtěte si náš starší článek na toto téma.

zdroj: EuroGamer

kate

Nejnovější články