Jak měla vypadat zrušená Star Wars hra od Amy Hennig?
zdroj: tisková zpráva

Jak měla vypadat zrušená Star Wars hra od Amy Hennig?

16. 4. 2019 15:55 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Dost možná podobně jako o víkendu odhalený Fallen Order. Proč Respawnu u EA prošla singleplayerová příběhová hra, když před necelými dvěma lety podobný projekt studiu Visceral zrušila s tím, že hry bez multiplayeru nevydělávají dost peněz na to, aby se vydavateli vyplatily? Co mu Respawn dokázal nabídnout a Visceral ne?

Amy Hennig, která ve Visceralu projekt vedla v době před jeho uzavřením, poskytla britskému Eurogameru rozsáhlý rozhovor, kde neskrývá údiv nad tím, že Star Wars Jedi: Fallen Order bude čistě singleplayerovou hrou. Před dvěma lety totiž byly podmínky očividně zcela odlišné a její projekt s kódovým označením Ragtag byl zrušen právě kvůli obavám EA, že nebude dost vydělávat.

„V herním průmyslu se neustále všechno mění. V době, kdy jsem u EA pracovala já, jsme skákali podle toho, jak pískal vydavatel. Všichni se snažili přijít na to, jaká je ta správná cesta. Myslím, že Respawn má výhodu toho, že byli obří firmou ještě před tím, než je koupili. Jsou chráněnou entitou a Vince Zampella díky tomu, že je členem výkonného týmu u EA, může bránit zájmy Respawnu,“ řekla Hennig. Visceral se tím samým pochlubit nemohl, protože EA studio založila pro jediný účel. Když ho neplnilo podle očekávání, zase ho zavřela – to je na druhou stranu byznys.

zdroj: Archiv

„Hodně teď spekuluji, ale nevím, proč k téhle změně došlo, protože když jsme pracovali na Ragtag, bylo velmi jasné, že nám tenhle plán nevyjde. Ale věci se mění. O zrušení Ragtag se rozhodlo v létě 2017, my to zjistili v říjnu. To jsou skoro dva roky a hodně se za tu dobu změnilo. Objevilo se hodně hlasů proti myšlence, že hráči nechtějí singleplayerové, hotové hry bez dodatečných módů. Jasně, že chtějí, jasně, že chceme. Možná prostě EA změnila svou strategii,“ polemizuje v rozhovoru Amy Hennig.

Také se zmiňuje o tom, že Fallen Order mohl být do velké míry rozpracovaný předtím, než EA Respawn koupila, nezdá se mi ale příliš pravděpodobné, že by si studio trouflo dlouho vyvíjet licencovanou hru bez příslušných licencí. Jejich výhradním vlastníkem je Disney a to má exkluzivní dohodu s EA.

Částečně za tuhle otočku dost možná mohou také personální změny. „Z firmy mezitím odešel Patrick Söderlund a Jade Raymond, Laura Miele, která byla generální manažerkou značky Star Wars, když jsem přišla, teď převzala Patrickovo místo. Nemám žádné informace zevnitř, ale existuje spousta důvodů, proč mohli změnit názor. A jsem ráda i za Respawn, protože se na jejich hru těším a slyšela jsem o ní spoustu skvělých věcí,“ uzavírá téma.

Zároveň se rozpovídala o tom, jak měl Ragtag, tedy zrušená singleplayerová Star Wars hra, tehdy vypadat.

Visceral se hodně inspiroval původními filmy a v příběhu si tak mělo vystřídat poměrně hodně odlišných postav. Amy Hennig se nevyhnula přirovnání k Uncharted: „Když jsme pracovali na Uncharted, provedli jsme dekonstrukci klasického brakového dobrodružství a Star Wars do téhle kategorie tak trochu spadá taktéž. Má ale věci, které ho odlišují, minimálně ho odlišují od naší hlavní inspirace, kterou je samozřejmě Indiana Jones.“ Také možná ty světelné meče, obří vesmírné základny a TIE fightery? Ale nechci ti do toho kecat, Amy.

„Filmy ale zásadně sledují linku Indiana Jonese, ostatní postavy jsou jen vedlejší postavy – jsou to společníci, jsou důležití pro příběh, ale nejsou to spoluprotagonisté, není to skupina postav na stejné úrovni. My jsme chtěli hru o partě. Vzpomeňte na všechny ty filmy o loupežích, Kam orli nelétají, Tucet špinavců, Von Ryanův Expres. Všechno jsou to filmy o skupině zvláštních individuí, co se musí spojit a spolupracovat.“

Uncharted i její chystaná Star Wars hra měly sdílet žánr, zároveň se ale na rozdíl od série s Nathanem Drakem neměla bát hraní za záporáky a střídání postav i stran. „Luke je hrdina příběhu, ale když se podíváte na Hana a Leiu, jsou to spoluprotagonisti. Rogue One nebo animovaní Rebels jsou příběhy celého ansámblu. Star Wars to má v DNA.“

Inu, Ragtag světlo světa už nejspíš nikdy nespatří a Fallen Order se soustředí na příběh mladého padawana a jeho droida, alespoň podle dosavadních informací. Dvě singleplayerové Star Wars hry by samozřejmě byly víc než jedna, ale při současném nastavení EA můžeme být rádi alespoň za tu jednu.

Sluší se říct, že na Star Wars Jedi: Fallen Order v Respawnu pracují tvůrci se zkušenostmi z nejrůznějších příběhovek, ať už z God of War, série Batman, či výše zmíněného Uncharted. Vyjde letos, 15. listopadu.

Nejnovější články