Pro vysvětlení. Hráči se v asymetrickém multiplayeru rozdělí na příslušníky Hejna (The Flock), což jsou monstra, která loví prvního, který nalezne Artefakt světla. Ten se v tu chvíli promění na Nosiče. K ruce nemá na obranu žádné zbraně, jen onen artefakt, který vyzařuje světlo, jež je jediné schopné ostatní monstra z Hejna zabít. Pak už je to jen o tom, kdo přežije. Nu a každé mrtvé monstrum z Hejna odebere jeden život z globálního počtu.
Přijde mi, rozhodně v dnešní době, sympaticky sebevražedné vydávat multiplayerovou hru, o níž víte, že se jednoho dne zamkne, přestane být k dispozici a konec. A stejně tak mi přijde celá takhle akce sympaticky inovativní a možná i obohacující, protože vás bude lákat už na ten samotný prožitek, který vám do herního CV přidá bezvýznamné, ale třeba zábavné „viděl jsem finále Flocku.“
zdroj: Vlastní
Své důvody vysvětluje i Jeroen Van Hasselt, šéf vývoje. „Multiplayerové hry vás mohou neskutečně nadchnout, ale v určitě chvíli začnete hrát méně, ztratíte zájem a přestanete případně hrát společně s kamarády. Na rozdíl od jiných multiplayerových titulů chceme mít zážitek v The Flock takový, aby vzbuzoval strach, aby hráči nedočkavě hádali, co bude dál a aby to vše končilo zapamatováníhodným finále.“
Pro úspěch hry, respektive tohoto tvůrčího záměru budou klíčové hlavně dvě věci, samozřejmě krom kvalit samotné hry. První je samozřejmě cena, protože si nikdo, preventivně, nekoupí drahou hru, u níž neví, zda neskončí dřív, než se vyčerpá jeho zájem. Druhou věcí pak je celkový počet životů. Příliš mnoho a hráči se titulem znudí dříve, než dojde k apokalypse a finále je nebude zajímat. Příliš málo a zazní spousta nespokojených hlasů, které ještě chtěly hrát, alespoň o pár dní déle. Dozajista ale bude zajímavé sledovat, jak si The Flock a jeho experiment povede.