John Carmack na GDC: Plánujeme další FPS
zdroj: tisková zpráva

John Carmack na GDC: Plánujeme další FPS

26. 3. 2004 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

O hrách, které získaly ceny na letošní Game Developers Conference, jsme vás už informovali včera, ale jistě vás bude rovněž zajímat, o čem všem ve svém vůbec prvním projevu během této akce hovořil John Carmack z iD Software.

Kromě zamyšlení nad historií a možným vývojem počítačového průmyslu prozradil, že Doom III by měl vyjít již skutečně "poměrně brzy". Žádné nové materiály v souvislosti s touto hrou však uvolněny nebyly, pouze na internet prosáklo vyjádření amerického obchodu BestBuy, který počítá s vydáním Dooma během června.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Co je ale důležitější, Carmack také poprvé potvrdil, že v iD Software už začínají uvažovat o další first-person střílečce, do jejíhož vývoje se naplno pustí hned po dokončení Doom III. Narozdíl od chystaného Dooma, který je ve vývoji již čtvrtým rokem, by jim ale práce na novém projektu prý neměla zabrat tolik času. Minimálně proto, že grafický posun mezi plánovanou hrou a Doomem III nebude tak velký jako mezi Quake III Arenou a třetím Doomem, z nějž může být použita část technologie, aby příprava kompletně nového enginu opět nezabrala dlouhé 2 roky. V souvislosti s tím iD přemýšleli nad předěláním Quake II do nového kabátu, kdy by hra běžela na zbrusu novém grafickém enginu, ale její herní náplň by zůstala nezměněná. To by jim ušetřilo spoustu práce s vytvářením obsahu, ale od tohoto nápadu nakonec upustili.

Dalším tématem, na které přišla řeč, se staly peníze. Vývoj her se stává stále nákladnější záležitostí a sám Carmack říká, že by se nedivil, kdyby se v budoucnu náklady na áčkovou hru, vyvíjenou v Americe, vyšplhaly až ke 100 milionům dolarů. Zároveň ale doplnil, že podle něj mají šanci na úspěch a masové rozšíření produktu i menší nebo dokonce amatérské týmy. Týká se to především oblasti webových her a menších, lehce stažitelných titulů.

Na přetřes se během projevu a následující diskuse dostalo i téma hardwaru, next-gen konzolí a důležitých prvků ve hrách, kterými jsou podle Carmacka vedle fotorealistické grafiky rovněž fyzika objektů, umělá inteligence a postavy s vysokým počtem polygonů. Jejich úroveň ve hrách bude stále stoupat, ale hlavním problémem se stává, že vývoj kvalitních produktů trvá příliš dlouho (v minulosti byl zábavný level do Wolfensteina hotov klidně i za hodinu, ale nyní to trvá mnoho měsíců). Mimochodem, český překlad kompletního článku z GameSpy o dabingu v DOOM III dnes uveřejnili na GameCentrum fansite.

zdroj: C&VG, GameSpy, HomeLan

kate

Nejnovější články