Kam se hrabe loňský rok, jen za první týden v srpnu vyšlo na Steamu 215 her
zdroj: tisková zpráva

Kam se hrabe loňský rok, jen za první týden v srpnu vyšlo na Steamu 215 her

8. 8. 2017 11:56 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud by ještě někdo v dnešní době trpěl dojmem, že her je málo, asi dlouho nezamířil na Steam. Ročně zde vychází tisíce her, nicméně letos, jak se zdá, začal další boom. Podle statistik ICO Partners vyšlo v prvním srpnovém týdnu 215 her (počítají se sem i early access tituly), což je víc než dvojnásobný počet oproti loňskému roku. Co víc, na rozdíl od období letních slev na Steamu v roce 2016, letos nedošlo k výraznému propadu v počtu vydaných her.

Všechna čísla zveřejnil spolupracovník ICO Partners Thomas Bidaux a můžete si je prohlédnout níže. V týdnech, kdy loni probíhaly letní slevy můžete vidět pořádný propad, kdy v daném období vyšlo 63 a pak už jen 28 her. Letos? 111 a 84 titulů. Jenže zatímco loni se křivka vydávání dostala po slevách do relativně normální hladiny, letos pokračuje v konstantním nárůstu.

Proč se tak děje? Jedním z důvodů může být přechod od služby Steam Greenlight na Steam Direct (psali jsme o ní víc tady a tady). Direct začal být aktivní v červnu, takže by postupný nárůst vydávaných her mohl znamenat, že jej využívá mnohem více vývojářů a je tedy pro ně efektivnější, než krkolomný systém Greenlightu. Možná nás, tedy nezávislé vývojáře, čeká zlatý věk, kdy bude snazší dostat svou hru na Steam.

Jenže to je jen jeden způsob, jak tato data číst. Druhým je, že jde o vlnu her, které zůstaly na Greenlightu v době jeho zrušení. Valve se jejich tvůrcům zaručila, že je posoudí interně a následně ty, které vyhovují pustí dál, do normální distribuce. Takže ony konstantní nárůsty mohou být prostě hry, které vypadly z očistce Greenlightu.

Možná by se tedy dalo říct, že nic nevíme, určitě ne s jistotou. Jenže tu pořád máme ony statistiky. A z nich jasně vyplývá několik věcí. Jen málokdo vydá hry na začátku ledna, což není překvapivé. Povánoční trh je unavený a ochota investovat malá, protože tu je pořád dojezd AAA her z podzimní a zimní smršti.

Zjevně ale upadá strach z toho vydat svou novou hru uprostřed pekla letních slev, kdy po Steamu poletují zlevněné velké hry a snadno se v chaosu zapadne. Jak je vidět, dost vývojářů naopak vidí slevové období jako příležitost, kdy zrovna jejich hra může využít nadšení hráčů k utrácení. Stačí na ní přilepit hezkou slevu a doufat, že najde své publikum.

Nejnovější články