Kam se poděla Necromunda: Underhive Wars, tahová akce ze světa Warhammeru?
zdroj: tisková zpráva

Kam se poděla Necromunda: Underhive Wars, tahová akce ze světa Warhammeru?

9. 3. 2020 15:11 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Tvůrci povedené strategie Mordheim: City of the Damned se před třemi roky rozhodli adaptovat další produkt firmy Games Workshop, kultovní deskovku Necromunda. Počítačovou podobu však nezaložili na původním produktu z roku 1995, ale jeho nové verzi Necromunda: Underhive z roku 2017. K názvu přidali ještě slovo Wars a následně předvedli parádní ukázku na Gamescomu. Ale od té doby mlčí. Už skoro dva roky.

Necromunda spadá do obrovského světa Warhammeru 40 000, ale drží se stranou velkých konfliktů. V jejím centru je jedna průmyslová planeta, která tvrdě doplatila na svůj nezájem o životní prostředí. Její povrch je prakticky neobyvatelný, takže se místní přestěhovali do podzemních velkoměst, kde se daří zločinu. Hráči se ujímají konkurenčních gangů, které zde vedou válku.

V deskovce má každý hráč jen pár figurek a videoherní adaptace Necromunda: Underhive Wars to hodlá respektovat. Velíte skupince několika šílených zjevů, z nichž je každý zaměřený na jiný styl boje. Je zde prostor pro snajpry, hromotluky i supporty.

Studio Rogue Factory si s převedením tahových soubojů z předlohy poradilo po svém. I v počítačové hře vás budou omezovat tahy, ale v jejich rámci budete mít značnou svobodu.

zdroj: Vlastní

Váš pohyb se totiž neomezuje na čtverce či hexy, ale na chvíli se ze hry stane FPS se zcela svobodným pohybem. Tedy jen do té doby, než vám vyprší sto bodíků počítajících vámi uraženou vzdálenost. Takže se pokusíte doběhnout za zvolenou překážku, skrčit se a za zbývající akční body třeba i vystřelit.

Originální realtimově tahové souboje sice vycházejí z Mordheimu, ale jejich evoluce budí mnohem lepší dojem. Osobně jsem hru bohužel nehrál, ale na Gamescomu v roce 2018 jsem byl svědkem gameplaye jedné z vývojářek. Z toho, co jsem viděl, jsem sepsal dojmy a byl jsem patřičně natěšený na „brzké“ vydání hry.

Když vám tvůrci na velké výstavě ukáží hratelnou verzi svého produktu, nabudete snadno dojmu, že jsou ve velmi pokročilé fázi vývoje a čekání na plné vydání nebude dlouhé. Ale tato naděje vyprchala s tím, jak se všechny kanály studia v roce 2018 zcela odmlčely a bohužel mlčí dodnes.

Necromunda: Underhive Wars zdroj: tisková zpráva

Fanoušci se už začali dožadovat jakýchkoliv nových informací, třeba i té o zrušení celého projektu. Ale takové plány studio Rogue Factory nemá. Ještě před týdnem na oficiální stránce stálo datum vydání mířící na čtvrtý kvartál loňského roku, ale nyní tam najdete mnohem nadějnější „Coming Soon“ (nadějnější hlavně proto, že nejde o popisek starý několik let).

Od vývojářů ale stále (od roku 2018) nepřišla žádná relevantní informace. Pro směrodatnou zprávu se fanoušci museli vydat na Discord vydavatele Focus Home Interactive do vlákna o hře, kde se zástupce společnosti konečně uvolil k osvětlení situace ohledně tichého vývoje hry.

Stejně jako v případě Mordheimu se původně počítalo s předběžným přístupem i pro Necromunda: Underhive Wars. Podle tohoto plánu bylo reálné umožnit přístup hráčům už v roce 2019. Ale bez osvětlení důvodů se tvůrci rozhodli opustit od plánu s early accessem a přehodnotili své vývojové termíny.

Necromunda: Underhive Wars zdroj: tisková zpráva

Podle posledních informací se se hrou počítá v letošním roce, přičemž „zkraje roku“ máme očekávat oznámení data vydání spolu s řádnou marketingovou kampaní, která přinese nové obrázky, trailery a informace o hře. Projekt tedy nezemřel, ale nad neexistující komunikací vývojářů stále zůstává rozum stát.

Dá se pochopit, že hru ukázali příliš brzy a neměli se následně čím pochlubit. Ale nechat fanoušky téměř dva roky v absolutní nevědomosti a neodpovědět na jejich volání ani prostým ujištěním, jedním tweetem, že se na hře stále pracuje, není zrovna nejlepší přístup.

Nejnovější články