Kdo udržuje pořádek na Xbox Live? Jednorožci a nindžové!
zdroj: tisková zpráva

Kdo udržuje pořádek na Xbox Live? Jednorožci a nindžové!

5. 8. 2011 16:20 | Téma | autor: Jan Vitík |

Dokážete najít spojitost mezi jednorožcem, nindžou, tetováním, Xboxem a černým závěsem? Dobře, nebudeme vás dlouho napínat a pustíme se do rozklíčování tohoto rébusu. Na bílé tabuli před zmiňovaným závěsem najdeme nápis: „Please do not disturb - sensitive material behind curtain“, který můžeme vzít jako základní nápovědu. Klid na práci zde totiž potřebuje speciální tým, který má v Microsoftu na starosti obzvláště delikátní agendu. Zdejší zaměstnanci totiž mají za úkol dohlížet na dodržování pravidel na Xbox Live a následně sjednávají nápravu nesprávného jednání.

Pokud jste cheater, pirát nebo jste příliš vulgární při komunikaci, můžete se dostat do hledáčku třeba Borise Ericksona, jehož pracovní pozice nese název „Xbox LIVE Enforcement Unicorn Ninja“ (překlad by zničil kouzlo původního znení). „Když se vám při hře stane, že vás někdo sundá přes celou mapu a vy začnete v afektu sprostě nadávat, tak vám ban nedáme, protože se zaměřujeme na skutečně vážné věci a ne občasné uklouznutí. Za hranicí únosnosti jsou ale jakékoliv projevy rasismu, homofobie, sexismu, a dalších,“ vysvětlil Erickson pro oficiální stránky Microsoftu.

Do pošty jemu a jeho kolegům chodí denně spousty stížností na různorodé prohřešky hráčů. Lidé z poza černého závěsu pak musí rozhodnout, jak se každá konkrétní situace bude dále řešit. Mohou požadovat odstranění problematických textů nebo jinou nápravu. V extrémnějších případech dojde k zablokování účtu takového hříšníka. „Takovým rozhodnutím však rušíme placené předplatné, takže si musíme být jistí, že naše rozhodnutí je nepochybně správně,“ popisuje Erickson úskalí takové práce.

Člověk by řekl, že s počtem uživatelů kolem 35 milionů se počet stížností pohybuje v nezvládnutelném množství, ovšem šéf týmu Stephen Toulouse (také známí pod přezdívkou Stepto) to vyvrací. Vysoký nárůst počtu uživatelů se přímo úměrně neprojevil na zvýšeném počtu stížností. „Při pohledu do statistik se počet přijatých hlášení pohybuje pod jedním procentem celkového počtu uživatelů.

S vydáním Halo 3 se však počítalo s dalším nárůstem uživatelů, a proto se začalo pracovat na speciálním softwaru, který by správu stížností a jejich řešení zefektivnil. Výsledkem je program jménem Vulcan (nyní se již v praxi používá jeho druhá vylepšená verze), jehož původní design byl podle Ericksonových slov napsán na ubrousek. Kromě použití speciálního nástroje, pomáhá při této práci i fakt, že samotní zaměstnanci jsou také hráči a mají vhled do internetové kultury jako takové. Mohou proto snadněji odhalit různé slangové výrazy nebo nalézt nepravosti psané v takzvaném Leetspeaku, na který jsou různé automatické filtry krátké.

Práce tohoto typu je také náročná na psychiku, protože se v jejím rámci často přichází do styku s opravdu špatnými věcmi, kdy je třeba spolupracovat se soudy a jinými orgány. To může pro někoho znamenat velký tlak. „Snažíme se, aby každý, kdo se setká s něčím skutečně zlým, měl posléze dostatek prostoru a času se s tím vypořádat,“ upřesnil Erickson.

Ani přes neustálé pilování Vulcanu se však v blízké budoucnosti zřejmě nedočkáme toho, že by tato práce byla plně automatizována. „Většina rozhodnutí stále potřebuje individuální lidské posouzení,“ dodal Erickson.

Nejnovější články