„V lednu 2016 existovala Death Stranding pouze v mojí hlavě. Stala se ale skutečností a dočkala se i oznámení data vydání díky všem lidem ze studia Guerrilla Games,“ píše Kodžima na svém Twitteru. Tvůrcům Horizon Zero Dawn děkuje zejména proto, že právě na jejich enginu Decima běží jeho Death Stranding. Pro tento engine se rozhodl na podzim roku 2016 po víc než půlročním hledání.
Mezitím stihl obsadit Normana Reeduse do hlavní role (což asi nebylo po předchozí spolupráci na zrušené hororovce Silent Hills tak obtížné) a Madse Mikkelsena do role hlavního antagonisty. V době, kdy ještě neměl vybraný engine, naskenoval oba herce pro účely prvních trailerů. Dosavadní zpověď končí v lednu roku 2017, kdy byly dokončeny kanceláře společnosti Kojima Productions.
2015/12/16 established KJP & started recruiting
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 2. června 2019
2016/1 searching for engine
2016/4 making LUDENS CG
2016/5 moved to office
2016/6 announced 1st trailer
2016/7 announced KJP trailer
2016/fall engine decided
2016/12 announced PV by DECIMA had to stop shooting due to SAG strike
Kodžima pár dní zpátky ještě prozradil, že režiséři Guillermo del Toro a Nicolas Winding Refn, kteří jsou ve hře zastoupení postavami Deadman a Heartman, byli pouze naskenovaní, ale do pohybu je uvedou jiní herci, kteří jim darují i svůj dabing.
Sledovat Kodžimův Twitterový účet rozhodně není na škodu. Snad se podělí o důležité momenty z vývoje z dalších let. A zatím si můžete Death Stranding předobjednat v několika edicích pro PlayStation 4, kam hra konečně dorazí 8. listopadu.
2016/2 met Norman in LA and asked to be the main role
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 2. června 2019
2016/3 did Norman’s scan & P cap in San Diego for the trailer
2016/6 did presentation to Mads on Skype
2016/7 asked Mads to be a part of this project in San Diego
2016/8 did Mads’ scan & P cap for the trailer in UK pic.twitter.com/PEwC27wb1W