Kojima vysvětluje, proč otevřený svět MGS 5 nepřipomíná Grand Theft Auto V
zdroj: tisková zpráva

Kojima vysvětluje, proč otevřený svět MGS 5 nepřipomíná Grand Theft Auto V

12. 6. 2014 18:15 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Lidé milují srovnávání. Proto se v rozhovoru pro CVG na potítku komparace ocitl i tvůrce Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain Hideo Kojima. Musel totiž vysvětlovat, proč bude pojetí otevřeného světa v MGS 5 odlišné od Grand Theft Auto V. Namísto aby Hideo obrátil znechuceně oči v sloup, agilně vysvětlil, že rozdíl pramení už z odlišné podstaty obou her.

Kde je Grand Theft Auto sérii přezdíváno "simulátor zločince", tam Metal Gear Solid vždy sázel na "stealth" hratelnost. Podle stejné logiky se bude lišit i pojetí otevřeného světa.

"Když říkáme, že jsme v otevřeném světě, zní jako bychom se snažili dělat stejnou hru jako tamti kluci. Ve skutečnosti je to ale velmi odlišný typ hry - snažíme se vytvořit svobodně vystavěnou infiltrační hru. (...) Neřekl bych, že je to nezbytně sandbox, kde si můžete dělat, co chcete, jako v případě GTA. Takhle to u nás nefunguje. V naší hře dorazíte do místa události, splníte misi a dostanete se ven. Typy misí jsou jednoduché: něco zničit, někoho zatknout, někoho zabít, něco ukrást... V tomto ohledu je nabídka jednoduchá. (...) Na druhou stranu mají však hráči kolik svobody jenom chtějí při uvažování jakým způsobem, jakou cestou nebo v jaký čas se rozhodnou misi plnit."

Celý rozhovor s dalšími zajímavostmi můžete najít zde. Rozhodně je v něm více informací než jenom řada nešťastných paralel. Mimo jiné i více informací o tónu celé hry nebo o tom, jak se na hratelnosti a příběhu projeví ústředí téma pomsty. Více vám také o MGS 5 prozradí Aleš ve svých dojmech z hraní hry na E3. Článek vyjde už brzy.

Nejnovější články