Konami o omezování recenzentů Metal Gear Solid 4
zdroj: Konami

Konami o omezování recenzentů Metal Gear Solid 4

7. 6. 2008 13:13 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Sledují tím záměr, aby nebyly dopředu vyzrazeny některé stěžejní momenty. O nic jiného vážně nešlo?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Určitě vám neuniklo jisté rozhořčení nad přístupem Konami v souvislosti s ranými recenzemi příští čtvrtek příchozího hitu Metal Gear Solid 4. Trochu světla do celé causy vnesl dopis zveřejněný na serveru Kotaku, jehož autorem je asistent producenta Ryan Payton. Vysvětluje, čeho všeho se dříve naznačené restrikce (o čem je možné s v recenzi zmínit a o čem nikoliv) vlastně týkaly.

Šlo skutečně o délku nehratelných sekvencí (konkrétně té úvodní a pak poslední - tedy intro & outro). Počtu herních prostředí, čili kam všude po světě se se Snakem podíváte. Věcí týkajících se bezprostředně příběhu a jeho vyvrcholení. Dále, to už je méně pochopitelné, délky instalace hry - na začátku cca osm minut a dvě až tři minuty před každým dalším aktem, kdy se patrně přesouváte do jiné herní lokality a ta se doinstalovává z disku. A v posledku tu je přání vynechat téma product placementu, neboli reklamy na určité produkty v MGS4 obsažené. Hlavním důvodem má být vesměs logický záměr, aby nebyly vyzrazeny některé momenty, které Ryan považuje za stěžejní a zajímavé a chce, aby hráč-zákazník byl jimi posléze překvapen. Nikoliv, aby se o nich v předstihu dozvěděl.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Inu může být. Takže se dá říci, že v tomhle případě nakonec platí - mnoho povyku pro nic? Ne tak docela. Jednak mi není moc jasné, proč se tohle embargo na MGS4 provalilo zrovna a jenom na Kotaku? Proč kupř. IGN píše o celé spoustě dalších věcí, které v souvislosti s MGS4 nelze v předčasné recenzi uvádět a EGM kvůli tomu dokonce odmítá projekt v předstihu recenzovat, když by se to ve finále týkalo především prvků souvisejících s příběhem? Je dosud uveřejněných recenzí tak málo kvůli tomu nebo kvůli neposkytnutí her dalším médiím v předstihu?

Zcela jistě je před námi zajímavá herní zkušenost, ve které Kojima dále pokročil ve své vizi propojení filmu a hry (což se mnohým nicméně příliš nelíbí). A ve které je dále povýšen nad obvyklý rámec i tradiční stealth aspekt, za nějž byl ostatně jeho tvůrce zapsán do Guinnessovy knihy rekordů. Věru stylové loučení se Solid Snakem, u něhož americké GamePro nešetřilo exaktickými výkřiky jako hra desetiletí a japonské Famitsu udělilo zcela mimořádnou, absolutní známku 40/40, kterými se v herní historii pyšní jenom sedm dalších her. Více o Metal Gear Solid 4 v předešlém zpravodajství.

zdroj: Kotaku

mart

Nejnovější články