Konami zastavila produkci druhé části fanouškovského filmu Metal Gear Solid Philantrophy
zdroj: tisková zpráva

Konami zastavila produkci druhé části fanouškovského filmu Metal Gear Solid Philantrophy

22. 10. 2014 12:35 | Téma | autor: Vojtěch Schubert |

Možná už jste slyšeli o nezávislém produkčním studiu Hive Division, které tvoří zajímavá sci-fi a akční videa na dobrovolnické bázi či s velmi nízkým rozpočtem, avšak s velmi působivými výsledky. Občas se věnuje i hrám. Studio Hive Division v roce 2009 natočilo první díl fanouškovského filmu Metal Gear Solid Philantrophy, který se dočkal celosvětově velmi kladnému přijetí. Plánovaného pokračování se však podle všeho nedočkáme.

Na prvním dílu je sice patrné, že jde o převážně amatérský počin, ale délkou, atmosférou, příběhem a několika momenty ostatní fanouškovské projekty stejně převyšuje. Ve filmu hrají italští herci, ale autoři sehnali vcelku dobré anglické dabéry, zejména pro postavu Snakea, takže se to celé dobře poslouchá. Přesvědčit se o tom můžete ostatně sami. Video mělo i amatérské české titulky, ale zdá se, že momentálně je dostupná jen verze bez nich.

Se studiem Hive Division jsem v uplynulých týdnech spolupracoval na překladu titulků k 12minutové upoutávce na druhou části MGS Philantrophy, která vyšla včera. Z tvůrčího procesu i z celého videa je zřejmé, že autoři do celého projektu vkládali velké naděje. S vydáním traileru měli v plánu spustit kampaň na platformě IndieGoGo, kde chtěli crowdfundingovou kampaní sehnat peníze na produkční náklady druhého dílu MGS Philantrophy.

Co ale čert nechtěl, i přes kladné vyjádření Hidea Kojimy, který se nechal na Twitteru slyšet, že by druhou část rád viděl, držitelé autorských práv MGS si v několika málo uplynulých dnech oficiálně vyžádali zastavení projektu Metal Gear Solid Philantrophy. Druhý díl tak nevznikne a zůstává pouze velmi působivý trailer, který naznačuje, že se tvůrci od prvního dílu MGS Philantrophy výrazně posunuli a produkce celého filmu by stála za to (video je i s českými titulky).

Tvůrci v dalším videu vysvětlují situaci o ukončení projektu a přiznávají, že první díl vznikal v právním vakuu, kdy používali značku někoho jiného bez schválení. Ale prošlo jim to, a jak už jsem uvedl, projekt dokonce ocenil i Hideo Kojima. Detaily nejsou známé, ale tvorba druhého dílu bez autorizace by zřejmě znamenala vážné právní následky, zejména když si majitel práv vyžádal zastavení dalších prací.

Projekt tak končí a je otázka, jak by celá věc dopadla, kdyby autoři neměli v plánu získat peníze z crowdfundingové kampaně. Právě v tom je dle mého názoru kámen úrazu, a pokud by projekt dál pokračoval v nekomerční rovině, možná by pro majitele autorských práv takovým trnem v oku nebyl.

Nabízí se srovnání s aktuální situací kolem fanouškovské češtiny Dragon Age: Inquisition (celou záležitost rozebírám v aktuálním Levelu 246), kde si autoři rovněž pohrávali s myšlenkou nechat si češtinu do hry zaplatit fanoušky. Ale bez povolení majitele autorských práv do toho nejdou, a nejspíš dobře dělají, protože jak vidno, snaha vytvářet na financování zvenčí založený projekt na základě značky někoho jiného, jakkoli s čistými úmysly, je neprůchozí. Samotné video s vyjádřením autorů MGS Philantrophy pak najdete opět s českými titulky níže. Rozhodně doporučuju kouknout na první díl a trailer.

Nejnovější články