Bohemia Interactive v uplynulých týdnech poprvé otestovala svou nejnovější verzi DayZ na ochotných hráčích. K výsledkům těchto zatěžkávacích testů se na oficiálním blogu vyjádřilo pět členů týmu včetně kreativního ředitele Briana Hickse, který zároveň využil příležitosti k oznámení svého odchodu nejen od projektu, ale i ze studia.
„DayZ dozrálo do bodu, ve kterém se cítím – stejně jako Dean Hall před lety – nadále nepotřebným,“ vysvětluje Hicks důvody svého odchodu. Zároveň dodává, že se začal stahovat již v uplynulém roce, aby dostali víc prostoru jeho kolegové. Pravidelní čtenáři vývojářského blogu tak mohli něco tušit s předstihem, když vymizela jeho blogová vyjádření.
Brian ve svém příspěvku sice přímo nejmenoval svého nástupce, ale dovolím si zaspekulovat o současném vedoucím designérovi Petrovi Nespěšném. Společně rozhodovali, kam by DayZ mělo směřovat, a jak sám Hicks dodává: „V uplynulém roce jsem si naplánoval své další kroky a pracoval zadarmo po boku Petra Nespěšného v roli designového konzultanta.“
Petr by tak mohl být připravený převzít žezlo, i vzhledem k tomu, že zde pravděpodobně nebude tolik práce po stránce kreativního ředitelství. Pokud je experimentální build 0.63 skutečně za dveřmi, znamená to, že by DayZ mohlo být obsahově v cílové rovince. Pak by přišlo na řadu dolaďování chyb a nedodělků a následný přechod na stabilní 1.0 verzi. A stále platí, že ještě letos.
Jediné, co mě na celém odchodu Hickse děsí, je přirovnání se k Deanu Hallovi. Ten dle jeho slov odešel z podobných důvodů, tedy nepotřebnosti u projektu. Jenže od jeho odchodu uplynuly 4 roky a DayZ je stále ve vývoji… Tak snad to přirovnání nebude mít až takový přesah.