Podle posledního textového blogu je kuše vlastně na koleni upravená puška M416, z jejíž poškozené varianty se zbraň, střílející různé druhy šipek, vyrobí s pomocí kusu drátu (na tětivu) a kovového plátu (ke zhotovení mechanismu luku). Nějak se mi nechce věřit, že by si běžný voják zvládl kuši s těchto ingrediencí na bojišti jen tak zhotovit, ale já si hrál maximálně tak na Rusáky a Američany za domem na mezi, takže pravděpodobně nemám ani páru, jakých macgyverovin je člověk schopen, když mu jde o kejhák. Nicméně, zpět ke kuši a její roli v BF3.
Kuši si do svého arzenálu zpřístupníte prostřednictvím úkolu Sticks a Stone, přičemž zpočátku budete moci používat jenom jeden druh šipky obmotané ostnatým drátem s krátkou trajektorií a tím pádem i nepříliš efektivním dostřelem. Plněním dalších úkolů si však postupně můžete zpřístupnit ještě tři varianty šipek navrch, a tam už to začíná být zajímavé.
Explozivní šipka má na hrotu připevněnou výbušninu C4, která exploduje po nárazu či dopadu. Tahle šipka není nijak extra průrazná, ale po vypálení z kuše assaulta dokáže znehybnit nebezpečnou vojenskou techniku, nebo udělat průchod tam, kde dříve byla zeď.
Dost zvláštní mi přijde šipka se skenovací hlavicí, která dokáže podávat informace o pohybu v perimetru 10 metrů. Nabízí se tedy možnost ji vypálit na nepřátelské území a následně tam dle informací o pohybu vyslat docela přesně mířenou taktickou střelu. Jinak řečeno, tahle šipka podporuje boj hlavně na dálku.
Poslední šipka je upravená – vybalancovaná – verze základní šipky, která se liší hlavně tím, že není obtažena ostnatým drátem, má delší dolet a tím pádem i větší bojovou efektivitu.
Kuši a šipky si po odemknutí můžete přenést a používat i v základní hře, šipky lze v boji měnit dle libosti a zásob, ale je třeba upozornit, že kuše je spíše doplňkový taktický nástroj, který se vyznačuje svou tichostí a použitelností v každé situaci.
Pokud jde o DLC Aftermath, ve kterém se kuše objeví, tak se o něm dozvíte více z tohoto článku, ve kterém visí i první trailer.