League of Legends testuje nový systém rychlého banování agresivních hráčů
zdroj: tisková zpráva

League of Legends testuje nový systém rychlého banování agresivních hráčů

25. 5. 2015 16:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

MOBA hry bývají viděny jako semeniště agresivních, vulgárních a urážejících hráčů – a často po právu. League of Legends jakožto jeden z lídrů žánru tím logicky trpí nejvíce a Riot Games se už dlouhou dobu snaží vyřešit, jak hráče naučit chovat. Další z pokusů spustili v pátek a jde o projekt velmi zajímavý, už jen proto, že testuje automatické banování, u nějž, pokud test vyjde, nebude potřeba, aby jednotlivé případy zdlouhavě posuzovali lidé. Vše by měl zvládat samotný systém, který se bude řídit podle několika ukazatelů.

Cílem je eliminovat šikanu, urážky – klidně nevulgární, i ty bolí a obecně agresivní chování. Patří sem i homofobie, sexismus, rasismus, výhrůžky smrtí a prostě cokoliv neslučitelného s pravidly slušného chování. Ne, že by se doteď nebanovalo, ale nyní by měl systém jednotlivé případy posoudit a postihnout do magicky znějících patnácti minut od provinění. A to zní vážně skvěle.

Na začátku tohoto čtvrthodinového „řízení“ s provinilcem bude nahlášení ze strany spoluhráčů či protihráčů. Na základě tohoto nahlášení systém zanalyzuje herní chat pro případ, že by se prostě jen někdo chtěl mstít a nahlásil hráče, který se ničím neprovinil. Systém během této doby posoudí, zda skutečně došlo k porušení pravidel chování tak, jak je Riot stanovil. Pokud systém určití, že k provinění došlo, okamžitě pošle hráči „nápravnou kartičku,“ v níž najde inkriminované části z chatu za než byl potrestán (jména ostatních hráčů budou rozmazána) a délku banu, který se může pohybovat od dvou týdnů do permanentního zablokování účtu.

zdroj: Archiv

Celý systém by měl být výchovný – proto postižený hráč dostane emailem zprávu s kartičkou přesně popisující prohřešek. Podle Riotu se takoví hráči často chytnou za nos, uvědomí si, že se chovali nepatřičně a rychlá reakce jim v tom jen napomůže. Momentálně se testuje především funkčnost tohoto automatického rozpoznávání, nicméně časem chtějí vývojáři zabudovat další funkce. Patří sem implementování oněch zpráv do herního klienta, upozornění pro hráče, kteří špatné chování nahlásili, aby viděli, že jejich akce nebyla marná, vylepšení pro chat a také sofistikovanější analytické systémy, které třeba odhalí úmyslný feeding.

Nicméně, jelikož je celá věc teprve v testovací fázi na evropských serverech, na celý proces dohlíží tým, který několik prvních tisíc případů bude kontrolovat, aby bylo vidět, zda systém nedělá chyby netrestá hráče, kteří jsou nevinní a nebo naopak špatně nevyhodnocuje viníky. Pokud vše půjde tak, jak má, systém patnáctiminutového rozsudku bude implementován do ostatních regionů. Podle mne jde o velmi pozitivní pokrok, samozřejmě pokud bude fungovat. Protože situace v některých hrách – a nemusí jít nutně jen o MOBA – je občas opravdu tristní a anonymita internetu dává určitým jedincům dost prostoru na to, aby jiným otrávili hraní.

Nejnovější články