Letošní absence Assassin's Creed hry podtrhuje změnu v přístupu celého Ubisoftu
zdroj: tisková zpráva

Letošní absence Assassin's Creed hry podtrhuje změnu v přístupu celého Ubisoftu

19. 2. 2016 16:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Absence nového dílu série Assassin's Creed na letošním podzimním trhu je zatím nejviditelnějším důkazem nového přístupu Ubisoftu, který firma představila svým investorům. Jde o snahu přerodit se z tradičního vydavatele jednorázových produktů na firmu, která poskytuje svým hrám a jejich hráčům dlouhodobou podporu i několik let po vydání.

Assassin's Creed poprvé od vydání druhého dílu vynechá jeden rok. Při tom v roce 2014 jsme se dočkali dokonce dvou dílů (Rogue, Unity), nemluvě o spoustě menších AC her nejen pro mobilní platformy, které vydání "velkých" dílů doprovází téměř každý rok.

Zástupci Ubisoftu se během nedávného setkání s investory nijak netajili propadem prodejů v případě Assassin's Creed: Syndicate. Je možné, že i to byl impuls pro následné změny. Navíc není jisté, že série příští rok znovu najede na každoroční cyklus.

"Cílem není vrátit se automaticky k vydávání nového dílu každý rok, ale vrátit se k pravidelnému vydávání nových her. Nemůžeme ale říct, jestli to bude každý rok," prozradil investorům šéf Ubisoftu Yves Guillemot, jak informuje Games Industry. Je tedy klidně možné, že se příští Assassin's Creed dočká větší péče a opustí tradiční model "vydání - season pass - konec".

Multiplayer také není pro AC novinkou, byť v Syndicate absentoval. Další díl by mohl hru více hráčů znovu přinést, ať už kooperativní, nebo kompetitivní. Na konto tvrzení Guillemota, že se chce firma soustředit na hry se silným multiplayerovým komponentem, by to ale smysl dávalo.

Zmíněné definici ostatně odpovídá i The Division nebo Rainbow Six Siege. O obou hrách ještě určitě uslyšíme nejen v tomto, ale i v příštím roce. Na multiplayerových základech ostatně stojí i rubanice For Honor a sandboxová akce Ghost Recon Wildlands.

Podle Guillemota je cílem Ubisoft přeorganizovat, aby nešlo o vydavatele jednorázových her, ale spíše poskytovatele služeb, navázaných na každou hru. Jde o model, který před lety prorokoval Gabe Newell, a jeho slova se začínají plnit v praxi. A neplatí to pouze pro Ubisoft, nýbrž pro většinu velkých subjektů v herním průmyslu. Podobným směrem už vykročila EA se svou službou Origin Access pro PC, potažmo EA Access pro Xbox One. A popravdě se o něco podobného snaží téměř každý...

Nejnovější články