LEVEL 127 se San Andreas a dvěma DVD
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 127 se San Andreas a dvěma DVD

7. 6. 2005 14:14 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Britský PC Gamer oslaví své 150.

news zdroj: tisková zpráva číslo světově první recenzí pozítří a hned den poté, tedy v pátek 10.6., přinese rozbor Grand Theft Auto: San Andreas i domácí magazín LEVEL. Jeho autor a bývalý zaměstnanec Cenegy Petr Bulíř strávil u PC verze několik dnů v londýnských kancelářích Rockstaru a udělil tomuto očekávanému hitu rekordní hodnocení, ale více než úryvek z textu článku níže bohužel prozradit nesmíme. Druhým vrcholem 127. čísla s pěknou obálkou se stane bonusové VIDEO DVD, které půjde přehrát i na jakémkoli stolním DVD přehrávači. Divákům v 5 hodinách nabídne česky komentované rozhovory s vývojáři nebo ukázky z Black & White 2, Age of Empires III, Hellgate: London, HoMM V a mnoha jiných předváděných titulů na výstavě E3, které je v časopisu věnováno skoro čtyřicet stránek.

Trochu stranou tím pádem logicky stojí přiložená plná verze středověké strategie Castle Strike v češtině, které Bergy ani ne před rokem dal 74%. Z ostatních recenzí se v aktuálním Levelu můžete těšit na Imperial Glory, Dungeon Lords, Boiling Point nebo Guild Wars, tzn. vesměs hry, o kterých jste si už dříve mohli přečíst nejen u nás. Poslední zmínku si zaslouží rozsáhlý tématický článek o počítačích Amiga k 20. výročí jejich uvedení na trh.

    Po mírném vystřízlivění, s vědomím faktu, že rozloha herní mapy je opravdu velká jako prase, jsme vzali do ruky stopky a měřili, za jak dlouho se dostaneme s průměrně rychlým autem z jednoho konce San Andreas na druhý. Výsledkem byl zcela ojedinělý výlet, který beze zbytku odhalil veškerý potenciál, který San Andreas má. Kromě toho, že se tikající ručička zastavila na necelé půlhodině, nás ohromila především nádherná plynulost, dynamický pocit z jízdy a neuvěřitelně daleký dohled. To je také jeden ze dvou zásadních rozdílů mezi PS2 a PC verzí. Kromě viditelně lepší grafiky, která je díky kvalitním texturám a vysokému rozlišení (max. 1600×1200) přesně taková, jakou jsme od San Andreas očekávali, došlo výraznému zlepšení konverze zejména po technologické stránce. Zatímco na PS2 či Xboxu vidíte pohybující se objekty jen ve svém nejbližším okolí a pohled do dálky je značně omezen, na PC udělali vývojáři s enginem hotové zázraky. Když jsme přijížděli k zálivu a v dálce jsme pozorovali město skrápěné lehkým deštíkem, se sluncem probleskujícím mezi mraky, měli jsme na chvíli pocit, že jsme na dovolené.

    Technologická kvalita grafiky se samozřejmě nemůže rovnat s nejnadupanějšími 3D krasavci současnosti, ovšem když si uvědomíme, co všechno se v San Andreas musí v reálném čase pohybovat, aniž by se objevil jediný loading, nezbývá než smeknout všechny naše klobouky a čepice najednou. Desítky kilometrů maximálně otevřeného prostoru s impresivními efekty počasí, kde dominují dramatické východy slunce a prudké lijáky s bleskohrou z olověných mračen neskutečně pomáhají dokonale prodat opečováváný koncept dýchajícího živého města, kde se neustále něco děje. Jsme si stoprocentně jistí, že řada konzolistů neodolá a vyzkouší si právě kvůli výše zmiňovaným odlišnostem i PC verzi... [více v recenzi GTA: SA v Levelu 127]
Mimochodem, technická podpora Rockstaru dnes v odpovědi jednomu zákazníkovi uvedla, že GTA: San Andreas oficiálně nepodporuje grafické karty GeForce 4 MX kvůli absenci pixel shaderů, které ve hře nelze vypnout (thx GTASA.cz). Update 8.6. - tak změna, dle různých čtenářů v našem fóru prý hra funguje i na GF4MX.
zdroj: LEVEL

jd

Nejnovější články