LEVEL 276 se ohlíží za E3 a řeší hodnocení her
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 276 se ohlíží za E3 a řeší hodnocení her

30. 6. 2017 19:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Léto je tady a vy se určitě chystáte na dovolené. Ať už strávíte volné chvíle doma na koupališti, u moře nebo třeba na chalupě, určitě nebude na škodu zabalit si s sebou i něco ke čtení. A proč ne zrovna LEVEL 276? Nové číslo vychází jen pár dnů po skončení největší herní výstavy na světě, americké E3. Naši redaktoři byli na místě a v Levelu tak najdete jejich dojmy z hraní těch nejzajímavějších her výstavy. Vedle E3 speciálu se ale můžete těšit i na tradiční rozhovor, tentokrát s prezidentkou mezinárodní vývojářské asociace Kate Edwards a řadu tématických článků, retro rubriku, recenze aktuálních her a mnoho dalšího. LEVEL si můžete předplatit, nebo si jej koupit v trafikách, obchodech a elektronických distribucích Alza Media a Floowie.

To nejlepší z E3 2017

V dávných dobách, kdy internetu bylo málo a tekl pomalu, bývala výstava E3 středobodem veškerého dění v herním průmyslu na celý rok. Bývala to událost, ke které všichni vzhlíželi s nadějí na představení nečekaných nových her či hardwaru. Bývala to událost, která ukazovala, co se bude ve světě her v dalším roce (či několika letech) dít. Už dávno to ale neplatí, protože informace o hrách putují k hráčům konstantně celý rok a firmy si oznámení neschovávají primárně na E3 či jiné herní výstavy.

Přesto je ale E3 příležitostí vyzkoušet si ty nejzajímavější hry, které se na nás v nadcházejících měsících chystají, a přinést vám dojmy z jejich hraní. V novém čísle Levelu se tak dočtete, jaké pocity v nás zanechaly hry jako Wolfenstein II: The New Colossus, Assassin's Creed Origins, Call of Duty: WWII, Far Cry 5, Skull and Bones, Detroit a další.

01 zdroj: tisková zpráva

Kritická moucha

Před pár čísly se v Levelu objevil text od Dana Vávry... tedy, v každém Levelu se objevuje text od Dana Vávry, ale tenhle konkrétní obzvláště zaujal našeho jiného pravidelného autora, Jirku Pavlovského. Bylo to zamyšlení nad tím, proč se Dan a ostatní hráči často liší v názorech na hry. Proč jemu se líbí věci, které se nelíbí ostatním, a naopak. Dan podle Jirky došel k objektivnímu, empiricky doloženému názoru: on má pravdu a ostatní lidé jsou zblblí hypem. Jirka si pak dovolil k této možnosti přidat ještě něco navíc a výsledkem je unikátní článek, který by si měl přečíst každý, kdo se kdy rozčiloval nad názory, které mají lidé kolem něj na hry, filmy nebo knihy. 

04 zdroj: tisková zpráva

Prezidentka vývojářů

V Levelu jsme už měli rozhovor s kdekým, ale s prezidentkou ještě ne. Kate Edwards navíc není jen tak nějakou prezidentkou – šéfuje totiž mezinárodní vývojářské asociaci IGDA. Náplní její práce je neustálé přelétávání mezi jednáními s velkými firmami, politiky nebo konferencemi. A právě na jedné konferenci, konkrétně na chorvatském Reboot Develop, ji odchytil Pavel Dobrovský a udělal s ní rozhovor do aktuálního čísla. Nebojte se, že by šlo jen o politiku. Řeč byla třeba i o Hvězdných válkách, Tolkienových knihách, mapách a samozřejmě i videohrách.

03 zdroj: tisková zpráva

Mistři svého oboru

Hry podle slavné předlohy, ať už filmové, knižní, komiksové nebo jiné, neměly na růžích ustláno. Hned druhá licencovaná hra v historii (po nic moc Supermanovi) byl nechvalně proslulý E. T., který skončil zakopaný v Nevadské poušti, a symbolizoval jeden z největších krachů herního průmyslu. Po takovém úvodu je těžké od her podle licence něco očekávat, ale postupem času se hráči dočkali i naprosto perfektních her. Jejich historii a rozdílné přístupy tvůrců k práci s licencí shrnuje ve svém článku Jakub Kovář.

Na jedné straně jsou hry vznikající na základě licence, na straně druhé jsou pak fenomenální hry, které jsou samy předmětem licenčních obchodů. Jednou z nich je Minecraft. Už to dva a půl roku nás dělí od chvíle, kdy zástupci Mojangu slavnostně prohlásili: „Ano, dohoda je skutečná. Minecraft patří Microsoftu.“ Mnozí tehdy nevěděli, jak změnu vzít – akvizice v hodnotě dvou a půl miliard dolarů (!) zamotala hlavy jak odborníkům, tak milionům hráčů po celém světě. Jedna z největších softwarových korporací si však dává záležet na tom, aby se v očích komunity neztrapnila – a netají se záměry překovat Minecraft v mezigenerační záležitost. Jak to s Minecraftem pod Microsoftem po dvou a půl letech vypadá, shrnul ve svém článku Ladislav Loukota. 

Budoucnost vývoje

Plavou si takhle dvě mladé ryby v klídku u dna, když tu je náhle potká starší ryba, která na ně kývne a říká: „Bré jitro, hoši, jaká je dneska voda?“ Dvě mladé ryby plavou dál a po chvilce mlčení se jedna z nich zeptá té druhé: „Co to je, sakra, voda?“ Právě tímto citátem od amerického spisovatele Davida F. Wallace uvedl svou přednášku o budoucnosti herního vývoje Andrew Maximov z Naughty Dog a využil ji i Honza Olejník ve svém článku na stejné téma. Pokud vás zajímá, jaké možnosti budou mít vývojáři při své tvorbě třeba za 10 let, určitě byste se měli pustit do čtení.

02 zdroj: tisková zpráva

Budoucnosti se věnuje i poslední článek, na který bychom vás rádi upozornili. Tentokrát se ale netýká přímo vývoje her, ale možností, které technologický rozvoj her otevřel před Hollywoodem. I trikoví experti se shodnou na tom, že v dnešních enginech lze generovat v minimálně 30 snímcích za vteřinu fotorealistickou kvalitu, která odpovídá prvnímu CGI animáku vůbec – Toy Story: Příběh hraček od studia Pixar. Případně lze kvalitu objektů v renderované scéně srovnat s vizuálními efekty druhé půlky devadesátých let. Mluvíme tady o šestijádrovém Intelu s několika desítkami GB RAM a GTX 1080, který je sám o sobě schopen renderovat Spielbergovy dinosaury z Jurského parku v reálném čase v Unreal Enginu. K čemu ale vlastně taková věc je? Na to odpovídá ve svém článku Vašek Rybář. 

06 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 276 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články