LEVEL 278: tvůrce Fallout prozradil informace, které svět nezná
zdroj: ThinkStock

LEVEL 278: tvůrce Fallout prozradil informace, které svět nezná

22. 9. 2017 19:30 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nový LEVEL 278 by vás mohl zaujmout už jen obálkou, věnovanou druhému dílu famózní akční onlineovky Destiny. Ale pod efektním pozlátkem se toho i tentokrát skrývá mnohem víc! Těšit se můžete na exkluzivní invite kód do hry World of Warships, po jehož aktivování získá každý nový hráč nejen 3000 dublonů a 1 slot v přístavu, ale hlavně krásnou japonskou bitevní loď Mikasa. Tento balíček stojí normálně přes 200 korun, takže máte skvělou možnost, jak s World of Warships začít skutečně stylově. Bonusy jsou sice fajn, ale to hlavní na Levelu jsou samozřejmě články. I v tomto ohledu vám LEVEL 278 nabídne vše na co jste zvyklí, a ještě něco navíc.

Otec Falloutu

Pavel Dobrovský mluvil s duchovním otcem prvních dvou dílů série Fallout Timem Cainem a vytáhl z tohoto veterána spoustu zajímavých a dosud nepublikovaných informací. „Na každé konferenci slýchám, že Fallout navedla na dráhu herních vývojářů desítky lidí. Hráli ji jako devítiletí kluci, nechali se uhranout naším dílem a chtěli dělat to samé. Když si vezmu, že jsme udělali brutální, násilnou a vulgární hru s nejasným morálním vyzněním, je mi z nich trochu úzko,” prozradil Pavlovi Cain hned z kraje povídání, které rozhodně není postapokalypticky monotematické. Řeč totiž přišla i na další slavné hry, pod kterými je Tim Cain podepsán - Arcanum a Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Tenhle rozhovor byste prostě neměli minout.

02 zdroj: ThinkStock

Prokletí slavných značek

„Herní trh čelí palčivému problému a neví, jak se z něj vymanit. Většina oznámených her na E3 jsou pokračování zavedených značek a novináři i hardcore hráči bijí na poplach. Kam se poděla originalita? Bude nás vůbec následující rok bavit to všechno hrát, když hry budou podobné těm, které už známe? PANIKA!“ Ne, tohle není komentář současného stavu herního dění – to je shrnutí článků po E3 v letech 2008, 2009 a hlavně 2010.

Po deseti letech se situace příliš nezměnila a hráči si stále stěžují na to, že velké herní firmy sázejí především na jistotu a vysokorozpočtová produkce nám servíruje skoro výhradně pokračování osvědčených hitů. Jakub Kovář se tak v hlavním článku čísla zamýšlí nad souvislostmi a důvody tohoto stavu a dívá se na něj i z druhého úhlu pohledu – jak vlastně udělat pořádné pokračování známé série tak, abyste nenaštvali fanoušky a zároveň přinesli něco nového?

01 zdroj: ThinkStock

Opuštěné světy

Počítačové hry se pomalu, ale jistě mění v digitální služby, které ale fungují jen do té doby, dokud se to vyplatí. S vypnutím serverů mnohé moderní tituly nenávratně mizí i se vším, co do nich hráči investovali. Jakým způsobem a rychlostí zanikají herní světy? Na to se podíval ve svém článku Honza Švelch a vzal to opravdu ze široka. Zabýval se totiž nejen osudem aktuálních her jako Destiny nebo Call of Duty, ale vrátil se i do zapomenutých světů minulosti. Věděli jste například, že servery legendárních her Asheron’s Call 1 a 2 byly oficiálně vypnuty až v lednu tohoto roku?

03 zdroj: ThinkStock

Obchod s nostalgií

Červnový žebříček nejprodávanějších her na britském PlayStation Store zahrnuje takové hry jako FIFA 17, GTA V, Tekken 7 nebo Battlefield 4. Jenže ty všechny se musely sklonit před žhavou „novinkou“ jménem Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Červnový žebříček opanovala tahle hra i přesto, že byla na trh uvedena v poslední den měsíce. V USA se titul umístil na druhém místě. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy je přitom kolekce tří remasterovaných PlayStation klasik z 90. let. Úspěch tohoto remasteru je příkladem toho, jak obrovskou roli hraje v herním byznysu nostalgie a vzpomínky na staré dobré časy. Na další podobné příklady se podíval Honza Horčík.

06 zdroj: ThinkStock

Epická budoucnost

Spoluzakladatel Epic Games Tim Sweeney platí za jednoho z nejzajímavějších vizionářů herní branže. Jeho pravidelné přednášky na Game Developers Conference připomínají technologickou variantu prezidentské „Zprávy o stavu Unie“ a čekají na ni vývojáři i novináři z celého světa. Rozbor Sweeneyho neotřelých, konkrétních a zároveň z dlouholeté praxe odvozených postřehů nám dává perfektní příležitost podívat se na to, jak by mohl svět videoher vypadat v následujících 10–15 letech. Do jeho představ můžete nakouknout společně s Martinem Bachem, protože byl osobně na většině přednášek, které Tim Sweeney v posledních letech prezentoval. Včetně té, která proběhla na letošním ročníku vývojářské konference Devcom.

11 zdroj: ThinkStock

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 278 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články