LEVEL 282 nabízí rozhovor s Danem Vávrou a velké téma o Steamu
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 282 nabízí rozhovor s Danem Vávrou a velké téma o Steamu

22. 1. 2018 18:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Od vydání českého RPG Kingdom Come: Deliverance nás dělí už jen tři týdny a do nového Levelu 282 jsme proto v rozsáhlém osmistránkovém rozhovoru vyzpovídali kreativního ředitele Warhorse a dlouholetého dopisovatele Levelu Daniela Vávru. Ale to samozřejmě není všechno - v novém čísle oblíbeného herního magazínu najdete i téma o minulosti a budoucnosti Steamu, článek o tom, jak se vám mohou hodit znalosti z her v reálném životě nebo texty o fenoménech Twitch.tv a battle royale. LEVEL 282 najdete na stáncích po celé České republice a Slovensku a pořídit si jej můžete i v elektronické podobě prostřednictvím služeb Alza Media a Floowie.

Království přichází

Pravidelní čtenáři Levelu znají Dana Vávru pravděpodobně více než jakéhokoliv jiného českého nebo zahraničního vývojáře. V komentářové rubrice Jáma pekel se každý měsíc věnuje svému pohledu (nejenom) na herní branži. O své vlastní práci, tedy o vývoji ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance, ale píše jen okrajově. Proto jsme se jej pár týdnů před vydáním zřejmě nejočekávanější české hry posledních let došli zeptat sami. Na osmi stránkách se Martin Bach Dana Vávry ptal nejen na okolnosti vývoje KCD ze zpětného pohledu, ale i na očekávání ohledně přijetí hry po mnoha letech vývoje.

03 zdroj: tisková zpráva

Steam na rozcestí

Před lety Gabe Newell, spoluzakladatel a ředitel Valve Corportaion, v jednom rozhovoru uvedl, že provozování obchodu není zábavné. I z toho důvodu se nedá čekat, že by se vylepšováním a řešením neustále nových problémů věnovali ve Valve naplno. Pochopitelně hlavním důvodem je absence výrazného konkurenta, který by je nutil k progresivnějšímu a kvalitnímu vývoji obchodu. O minulosti, ale především současnosti a budoucnosti Steamu píše v novém Levelu Lukáš Macura a ve svém článku rozebírá i dopady změn, které Valve ve své platformě zavedla, na hráče i vývojáře.

01 zdroj: tisková zpráva

Znalosti z her

O pozitivním či negativním vlivu her byly popsány stovky tun papíru i tisíce řádků na roztodivných webových serverech. Často se tak lze dočíst, že hry mohou nabádat k agresivitě, že řízení v GTA může ovlivnit teenagery k tomu, aby po získání papírů jezdili stejně bezohledně a tak dále. Většinou se jedná o jednu studii, kterou vyvrací nějaká další. A často se dochází k závěru, že záleží na situaci, a každá strana má svou pravdu. Prolínání zkušeností z her s reálným životem může mít ale řadu podob a ty rozhodně nemusejí být jen negativní. O konkrétních příkladech se v článku rozepsal Jakub Kovář.

02 zdroj: tisková zpráva

Fenomény dneška

Co naplat, internet je válečná zóna, ve které se hráči už skoro tři desítky let s oblibou masakrují. Představa věčného krveprolití po síti však dostala alespoň drobné trhliny loni, když se pozoruhodně populárními staly online hry ve stylu battle royale. Aniž by odmítaly přirozenou soupeřivost multiplayeru, lze v nich vyhrávat dokonce bez jediného výstřelu. Nový druh zábavy v minulém roce dominoval prodejům v digitální distribuci a pasoval se do role fenoménu, se kterým přišla nejen „bitva naruby“, ale i budoucnost celého herního průmyslu. Článek o Playerunknown's Battlegrounds a dalších podobných projektech sepsal Ondřej Švára.

07 zdroj: tisková zpráva

Ve stejné rubrice najdete i téma Honzy Horčíka o dalším fenoménu posledních let – neustále rostoucí streamovací platformě Twitch. O ní už jsme v Levelu samozřejmě několikrát psali, ale Honza se na Twitch podíval z trochu jiného pohledu a rekapituluje především důvody aktuální popularity celé služby.

06 zdroj: tisková zpráva

Boj s obtížností

IDDQD a IDKFA jsou kódy, které zná snad každý hráč s alespoň jedním šedivým vousem. Za čtvrtstoletí od zrodu legendárních kódů z Dooma však cheatování ve hrách udělalo obrovský skok kupředu. Někdejší nenáročné podvody jsou dnes již historií a z cheaterů se mezitím stali velcí nepřátelé herní scény. Není nikdo, kdo by se jich zastával, všichni proti nim bojují. A obránci herní integrity tak činí mnohdy i prostředky, které působí spíše jako vystřižené ze špionážního románu s agentem 007. Více se dozvíte v článku Ladislava Loukoty, který doplňuje navíc i téma Honzy Olejníka o vývoji obtížnosti her od prehistorie až po současnost.

  05 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 282 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články