Z první ruky
Trochu netradičně vás upozorníme na rubriku Radar, což děláme zřídka, přestože vám v ní nabízíme dojmy z chystaných her, které jsme měli možnost si vyzkoušet. Nezřídka z těch tuzemských. Nejedná se tedy o přepsané oficiální informace, ale naše vlastní dojmy z různě rozpracovaných verzí. Tentokrát si můžete přečíst třeba o tom, jak se rýsuje mix kooperativní akce a Battle Royale hry Hunt: Showdown od Cryteku (nápověda: velmi dobře) od Davida Ryneše.
Hrajte hry!
Provedli jsme sociologickou studii nebo průzkum mezi (ne)čtenáři Levelu o tom, proč lidi nechtějí hrát hry? Přiznáme se, že ne. Jde však o téma, které se svým nezaměnitelným způsobem pokusil zpracovat Jiří Pavlovský a dochází k často šokujícím závěrům …nad kterými se budete potutelně usmívat. A nahlas řehtat se asi budete i nad řešeními neutěšené situace, s nimiž Jiří přichází. Navíc nezapomeňte, že pod zdánlivou legrací na povrchu se ukrývá pořádný kus, často smutné, pravdy.
Od orků k tankům
Nesmí chybět ani rozhovor, který takříkajíc tvoří páteř každého Levelu. Pavel Dobrovský tentokrát odchytil člověka, jehož jméno vám na první dobrou možná nic moc neřekne, ale na první druhou, už se bouchnete do čela. Paul Barnett je zkušený videoherní vývojář, který momentálně pracuje v pražském studiu Wargaming. A odkud byste jej měli znát? Z E3 2006 videa, na kterém Paul Barnett tak entuziasticky představuje tehdy ještě nevydaný Warhammer Online, až se z toho stal malý internetový hit. A video tehdy natočil právě Pavel Dobrovský. Oba dva tedy v rozhovoru měli nač navazovat. Barnett se totiž nezměnil, je to pořád nezastavitelná mašina na chrlení slov.
Když se všechno pos**e
Jasně, že se raději věnujeme příběhům úspěšných her a vývojářů. U reality videoherního vývoje však v tomto nemáme absolutní zastání, takže tam venku existuje i spousta příběhů o vývoji ambiciózních her, které nekončí happy endem. Jakub Kovář se podíval na několik příkladů ze vzdálenější, středně vzdálené a poměrně čerstvé historie, a snaží se najít styčné body, proč se vlastně vývoj nadějných her pokazil. Je to hodně poučné čtení.
Chomáč prachu zasahuje
„Chuchel je jako nevychované hyperaktivní dítě, které jednou rukou tahá kočku za ocas a druhou už se napřahuje po psovi,“ píše v avizované recenzi hříčky Chuchel Ondra Švára, který má na hru poněkud jiný pohled, než jaký naleznete v recenzi na Games.cz. Pokud vás zajímá najdete jej v Levelu 283, stejně jako recenze dalších zajímavých her. Jen připomínáme, že hry do Levelu a na Games.cz vždy recenzují odlišní autoři, takže se často může stát, že se názorově neshodnou. A právě o to nám jde.
Na tycoony s prachovkou a věšteckou koulí
Když se řekne „tycoon“, chce se každému pořádnému hráči zvolat Transport Tycoon. Článek Honzy Horčíka však není óda na dílo Chrise Sawyer, nýbrž hloubková sonda do historie různých odnoží tycoonů od začátku až do dnešní doby, doplněná o vysvětlení, co vlastně všechny tycoon hry spojuje, čím se vyznačují. Pokud byste si nějaký ten tycoon po dlouhé době zahráli, ale nevíte s čím začít, pak v tomto článku najdete dostatek indicií. Honza Horčík si navíc od věštkyně Jolandy půjčil křišťálovou kouli, aby mohl řádně předpovědět, jaké tycoony se chystají v nejbližší budoucnosti, a co od nich očekávat.
Pohádka o přechytralém ušatci s robotickým kámošem
Retro nemůže v Levelu 283 chybět, naopak jej tam najdete celou kopu. Za všechny vybíráme „makeinofko“ prvního dílu v sérii Ratchet & Clank, která to před několika lety dotáhla až k filmové adaptaci. Jak vlastně vznikaly základy série, která roztáhla své pařáty přes tři generace konzolí, prosadila se do filmu, v komiksu, hračkách apod., to si rozhodně nenechte ujít, i když jste nikdy PlayStation konzoli neměli a Ratcheta nehráli. Je to zajímavé čtení.
Nehodil by se vám náhodou procesor s integrovanou grafikou?
Už je to tak, v Levelu píšeme i o hardware, a nemyslíme tím jenom populární Noru Michala Rybky. Náš nový hardwarový specialista z Games.cz Jirka Svák se podíval na zoubek procesorům Raven Ridge od AMD, které v sobě kombinují procesorovou jednotku i grafický čip. Jaký od nich můžete očekávat výkon, kolik stojí, který model je nejvýhodnější, jak si tato integrovaná řešení stojí oproti koupi staršího samostatného procesoru a starší grafické karty, jde o vhodné řešení pro HTPC? Dozvíte se v článku.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 284 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.