LEVEL 285 zpovídá tvůrce Chuchla a připomíná krásy kooperativního hraní
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 285 zpovídá tvůrce Chuchla a připomíná krásy kooperativního hraní

27. 4. 2018 18:30 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

První opravdu velké hry tohoto roku nám v uplynulých týdnech úspěšně vyšly a z některých se dokonce vyklubaly parádní hitovky. Restart série God of War v podobě stejnojmenné hry mezi ně patří, což asi pozornému čtenáři došlo při pohledu na obálku nového Levelu 285, který je ode dneška k dostání na stáncích, v trafikách i v obchodech, ale je samozřejmě dostupný i v elektronické verzi na Alza Media a Floowie. V aktuálním čísle krom podrobné recenze God of War od Aleše Smutného najdete i plakát God of War (pouze pro předplatitele nebo kupující v prodejnách JRC a Brloh), ale i recenzi Far Cry 5 od dua Gábina Šuterová, Honza Olejník a celou řadu tematických článků. Pojďme si představit to nejzajímavější, co LEVEL 285 nabízí.

zdroj: Archiv

Drsný bijec z Řecka zamířil na sever

Sérii God of War mají fanoušci zafixovanou jako výbornou antickou rubačku, což se nový díl a start nové fáze celé série snaží změnit – a zjevně velmi úspěšně. Hra sbírá skvělá hodnocení po celém světě včetně Games.cz. Co je na dobrodružství zestárlého Krata se synkem kdesi na severu tak lákavé či atraktivní, zjistíte v recenzi Aleše Smutného.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Pohled do zákulisí série Assassin’s Creed

Série Assassin’s Creed se po poněkud slabších letech vrátila v plné síle s vynikajícím dílem Origins. Jak se však k němu tvůrci přes různé změny v jednotlivých dílech dostali, které díly si vedly nejlépe a proč, jaké inovace v průběhu let tvůrci přidávali, a pak je zase opouštěli, o tom všem během GDC poutavě povídal kreativní šéf Ubisoftu Jean Guesdon. Jeho vystoupení zpracoval do velmi zajímavého tématu Jan Slavík.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Historie prznění známých značek

Každý zná celou řadu stále úspěšných, nebo naopak už mrtvých herních sérií. Call of Duty, Halo, Need for Speed, Mass Effect, XCOM – vyjmenovat jich můžete desítky. Dokážete ale říct, proč některé z nich jsou stále úspěšné (komerčně i kvalitativně), zatímco jiné v průběhu let postupně upadly a už se možná nikdy nezvednou? Právě na tuhle otázku odpovídá ve svém tématu Láďa Loukota. Na příkladech různých sérií se snaží hledat společné prvky, které zapříčiňují jejich dlouhodobý úspěch a životnost, ale i jejich smrt.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Tvůrce divů z Amanity

Zatímco v Levelu 284 jste mohli najít recenzi nedávno vydané interaktivní hříčky Chuchel, v Levelu 285 vám nabízíme rozhovor s „otcem“ této „hry“ – Jaromírem Plachým. A pokud už jste Chuchel hráli nebo alespoň viděli, asi vás nepřekvapí, že nejde o rozhovor tradiční. Tak jak je Chuchel minimálně vizuálně hravá a originální záležitost, tak je hravý a po mnoha stránkách originální i její tvůrce. Pokud vás zajímá, jak Chuchel vznikal, a na čem dalším momentálně Jára Plachý pracuje, nenechte si rozhovor od Pavla Dobrovského utéct.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Obrození kooperace

Multiplayerové hraní nemusí být pouze o soupeření. Od nepaměti je oblíbenou herní formou i multiplayer kooperativní, ať už lokální (gaučový), nebo přes internet. Jakub Kovář se ve svém článku snaží najít kořeny kooperativního hraní, upozorňuje na tituly, které v tomto ohledu byly přelomové a populární a obecně hledá důvody, proč mají lidé kooperaci rádi, případně pro které žánry je vlastně kooperace nejvhodnější. Jestli vás kooperace zajímá, najdete v článku i tipy na tituly, které byste neměli minout. Třeba aktuální A Way Out (recenzi najdete rovněž v tomto čísle), kterou lze hrát pouze v kooperaci.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Neodsuzujte hříčky a minihry

Ve svém článku vás o to prosí Honza Slavík. Ale nebojte se, není to žádná agitka nebo bezhlavé obhajování různých forem miniher ve hrách, protože každý z nás se na hříčky uvnitř her dívá každý jinak. Honza Slavík se snaží ve svém článku zachytit, jaké minihry se často ve hrách objevují, jaká je jejich historie a vývoj podoby, jaké jsou kladné příklady, jaké jsou záporné příklady. Honza rovněž upozorňuje na minihry, ze kterých se díky jejich popularitě staly samostatné tituly.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Průvodci džunglí

V dnešní době existuje celá řada možností, jak si vývojář může vydat svou hotovou hru, aniž by k tomu potřeboval vydavatele, což v době před digitální distribucí bylo v podstatě nutností. A nejenom na Steamu či GOG.com, ale klidně i na konzolových platformách. Ostatně, podívejte se, kolik her na Steamu každý den vychází. Jakub Kovář se však spojil s několika menšími a středními vydavateli, aby z nich dostal informace, proč vlastně různí tvůrci jejich služeb a pomoci využívají, a hry si nevydávají sami. Možná budete překvapení, co všechno může vydavatel tvůrci nabídnout, aniž by ho chtěl sedřít z kůže nebo ho ve výsledku okradl o jeho výtvor.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Circus Atos

Michal Berlinger je velmi aktivní na tuzemské vývojářské scéně, momentálně pracuje už nějakou dobu pro Amanita Design, ale zároveň ještě se svou partnerkou provozuje velmi zajímavou soukromou aktivitu v rámci studia Circus Atos. Co čekat od projektu Hravouka nebo Dimension Brothers, jak se vede již vydanému titulu Under Leaves? Dozvíte se v zajímavém profilu od Honzy Horčíka.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Jak se vařil Command & Conquer

Dune II je legenda mezi RTS hrami, protože tento specifický strategický žánr v podstatě nastartovala. Tvůrci ze společnosti Westwood však byli úspěšní i s dalšími RTS hrami, řeč je hlavně o sérii Command & Conquer, která na druhou Dunu navazuje a zpřístupňuje žánr širšímu publiku. Jak tato, v současnosti sice spící, ale jinak v podstatě legendární série vznikala prvním dílem, se dozvíte v Making of článku od Pavla Dobrovského.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

Jaká technologie posune herní grafiku na novou úroveň?

Svět herní grafiky a grafických technologií se samozřejmě rozvíjí ruku v ruce s vývojem nového a výkonnějšího hardwaru, o tom žádná. Čas od času se ale objeví slibná technologie, která třeba není úplně nová, ale právě díky pokroku ve vývoji hardwaru začíná být i pro tvůrce her znovu aktuální, do budoucna možná i kruciální. Může být jednou z nich Ray Tracing v reálném čase, který představila společnost NVIDIA na GDC 2018? Možná ano. Co je k tomu potřeba, jaký hardware k tomu bude nutný, co je to vlastně Ray Tracing v reálném čase - právě o tom je článek Honzy Olejníka.

Level 285 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 285 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články