LucasArts popírá pozastavení vývoje Star Wars 1313
zdroj: tisková zpráva

LucasArts popírá pozastavení vývoje Star Wars 1313

1. 3. 2013 10:50 | Téma | autor: Adam Homola |

Star Wars 1313 loni na E3 příjemně překvapila. Nejen svým špičkovým vizuálním ztvárněním, kdy bylo od začátku víceméně jasné, že tohle bude hra na novou generaci konzolí, ale též temnější tématikou. Navíc už dlouho nevyšla pořádná a velká Star Wars hra. Když trochu přivřeme oči a nebudeme počítat Force Unleashed a nepříliš povedenou dvojku, tak to bylo co? Knights of the Old Republic 2. Star Wars 1313 i přes to minimum informací vypadala nadějně. Jenže od loňské E3 jsme o hře neslyšeli téměř nic nového, nebyl žádný preview event, nic. Bohužel se zdá, že to není důmyslný marketingový plán, ale údajně pozastavený vývoj.

Než se dostaneme k pozastavení, pojďme se podívat na historii 1313. Zdroje Kotaku tvrdí, že vývoj hry začal prý už v roce 2009 a původně měla být svázaná s chystaným hraným seriálem ze světa Star Wars. Kódové označení pro hru bylo tehdy Underworld a, teď pozor, měla to být původně velká RPG hra s otevřeným světem a vážnou tematikou - terorismus, zločinecké rodiny, prostituce. Navíc byly v plánu také epizodocké aktualizace postav skrze DLC. Taková živoucí, neustále se vyvíjející vážná RPG hra ze Star Wars universa. Což zní skvěle.

Hraný seriál ale nějak nedopadl a v roce 2010 se kvůli tomu hra výrazně předělala, zmenšila a propojení se seriálem padlo. Najednou to byl samostatný projekt. V roce 2011 pak přišla další důležitá změna. Celé LucasArts se pod tehdejším vedením prezidenta Paula Meegana mělo restrukturalizovat s cílem vydat Star Wars hru v každém populárním žánru. Minimálně na papíře tak v té době existovala Star Wars hra s kódovým označením Trigger, která měla být stejná jako Call of Duty.

Uvažovalo se o Star Wars hře ve stylu FarmVille, Star Wars 1313 tehdy změnila kódové označení z Underworld na Hive a přibyly do ní hopsací pasáže - měla se tak přiblížit Uncharted. Což ve hře asi trochu zůstalo, protože z toho krátkého videa z loňské E3 tam nějaké poskakování bylo. To zní pořád dobře, ale osobně bych raději viděl tu open world RPG hru ve stylu KOTORů. Někdy v letech 2011 nebo 2012 prý hru viděl i samotný George Lucas a podle jednoho zdroje Kotaku si ji zamiloval. Hned nadhazoval vývojářům nápady na příběhy a postavy, které vycházely ze scénáře seriálu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jenže, co se nestalo. V listopadu loňského roku se George Lucas dohodl s Disney, která Lucasovské impérium koupila se vším všudy. Prakticky ihned jsme se dočkali nepříliš povzbudivé zprávy, že Disney nechce investovat do tradičních konzolových a PC her a chce se soustředit pouze na casual sociální a mobilní hry. Pokud bychom se měli nějaké velké Star Wars hry přeci jen dočkat, tak to nebude od Disneyho, ale od jiného studia, kterému by Disney poskytlo licenci. A právě proto je podle nejmenovaných zdrojů Kotaku vývoj Star Wars 1313 pozastaven.

Původně se vydání plánovalo někdy na konec letošního roku pro novou generaci konzolí, ale na to teď prý můžeme zapomenout. Údajně hru neuvidíme ani na letošní E3. “LucasArts pilně pracují na podchycení šancí a výhod, které skýtá nový Star Wars film. Star Wars 1313 je pořád v produkci,” odpověděl zástupce Disneyho na otázku Kotaku, jak to s připravovanou hrou vypadá. Vývoj tedy neskončil, hra podle všeho není zrušená. Hledá snad Disney nějaké externí studio, které by vývoj dokončilo?

Šušká se totiž, že Disney se nechce investovat do ničeho, co nebude svázáno s chystaným filmem Star Wars: Episode VII, který bude mít na starosti J.J. Abrams. Možností je tak několik - buď rozpracovaný vývoj Disney nechá LucasArts dokončit, dá hru jiným vývojářům, nebo se vývoj restartuje a výsledek bude nějak souviset s připravovaným filmem. Snad o hru nepřijdeme, ať už dopadne jakkoliv. K onomu velkému otevřenému a dospělému RPG se ale asi nevrátí...

Nejnovější články