Mass Effect: Andromeda podle vývojáře z Bioware neuspěl i kvůli špatnému načasování
zdroj: Vlastní foto autora

Mass Effect: Andromeda podle vývojáře z Bioware neuspěl i kvůli špatnému načasování

30. 6. 2018 17:26 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Mass Effect: Andromeda měl být sázkou na absolutní jistotu. Milovaná značka, spousta zdrojů, otevřený svět a mnohahodinová herní doba… Přesto se nakonec z výletu do předaleké galaxie stal bez přehánění průšvih. Kritici zřídkakdy udělili víc než sedmičku, z technických problémů se staly memy, celé se to zkrátka proměnilo v takové zklamání, že je teď v ohrožení celá budoucnost značky. Podle jednoho z nejdůležitějších lidí z Bioware by přitom možná stačilo vydat hru někdy jindy.

Mark Darrah působí jako výkonný producent u Anthem a Dragon Age a před pár dny se na Twitteru k celému fiasku kolem Andromedy spekulativně vyjádřil. Jeho hypotéza je taková, že hra by se dočkala mnohem vřelejšího kritického a hráčského přijetí, kdyby vyšla v době méně nabité vynikajícími hrami.

„Nier, Nioh, Horizon a Zelda všechny vyšly v okně MEA, a každá z nich dělá něco lépe než MEA (což je, opakuju, hra s mnoha chybami),“ píše Darrah. „Tím pádem se i slušné herní systémy dočkaly nepříjemného srovnání s těmi, které byly implementovány lépe. Kdybychom hru vydali v jiném okně, změnilo by to hodnocení ze 72 % na 90? Určitě ne. Na 77/78? Možná.“

Darrah si myslí, že Dragon Age: Inquisition, která se svou strukturou Andromedě v mnohém podobá, zažila přesně opačný efekt. Dragon Age byla vydána v době, kdy nehrozila žádná velká konkurence, a ve všech ohledech se jí vedlo mnohem lépe.

Nic z toho není míněno jako nějaká výmluva – Darrah uznává, že Andromeda na tom při vydání nebyla dobře, a dodává: „Vydáte nejlepší hru, jakou můžete. MEA má spoustu problémů a překryly ji hry, které byly doopravdy lepší.“

Je to zajímavá interpretace. Je pravda, že například tolik propírané obličejové animace by možná nevypadaly tak strašně, kdyby je celá herní obec nemohla okamžitě porovnat s Horizon: Zero Dawn, a o otevřeném světě by se dalo říct to samé – zvlášť když si vzpomeneme i na zmiňovanou Zeldu.

Zároveň si ale neumím představit, že by Andromeda udělala díru do světa, i kdyby nakrásně byla jediným titulem, který ten měsíc vyšel. Technický stav by se dal odpustit, koneckonců by stačilo počkat na pár patchů, ale totálně průměrný scénář zkrátka zůstane totálně průměrným scénářem, a celá MMO připomínající struktura hry byla po Inquisition už opakovaný vtip, který není vtipem.

Byl bych hrozně rád, kdyby se v Bioware odhodlali k dalšímu pokusu, a to ideálně spíš dřív než později. Epické, příběhově silné sci-fi typu Mass Effectu zkrátka na trhu chybí, a tuhle díru podle mě nezaplní ani různé chystané hry z univerza Star Wars, které, přiznejme si to, nakukuje spíš k fantasy než k hard sci-fi. Takže znova a líp. Prosím.

Nejnovější články