Mass Effect i World of Warcraft filmy jsou stále daleko
zdroj: tisková zpráva

Mass Effect i World of Warcraft filmy jsou stále daleko

2. 7. 2013 15:40 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Ale pracuje se na nich! Částečně. Tak by mohl znít podtitulek článku, kdybychom zde nějaké podtitulky měli. Legendary Picutres, společnost, která pracuje na dvou velmi očekávaných a slavnými značkami řinčících filmových adaptacích se vyjádřila, jak to se snímky vypadá. Přesněji řečeno, vyjádřil se k tomu Thomas Tull, CEO Legendary Pictures.

Co se týče World of Warcraft, Tull zmiňuje asi jedinou smysluplnou možnost, jak takový film natočit. Tedy neřešit, jak přenést na plátna hru, ale samotný příběh. „Duncan Jones tohle chápe. Nic nechceme uspěchat, protože to nehodláme podělat. Myslím, že se blížíme momentu, kdy budeme moci říct, že můžeme začít produkci. Dokončí se scénář, a pak budeme moci začít filmovat. … Další dva roky budou zajímavé“.

World of Warcraft opravdu ještě minimálně dva roky neuvidíme, ale je to dle mne spíše výhra. Je třeba vybrat jeden stěžejní příběh a kolem něj udělat smysluplný film, ne jen sled výřezů ze hry s ikonickými postavami a prvky. To by nebyl film, ale otrocká a tupá služba fandům. Prozatím to vypadá, že studium doprovodných románů a povídek může napomoci ve vytvoření pořádného epického fantasy.

Z jiného zdroje pochází informace o filmovém Mass Effectu. Tam je zjevně realizace filmu mnohem dál. Zatímco u World of Warcraft to vypadá, že studio s filmem poměrně počítá (byť nemůžeme s jistotou tvrdit, že film bude), u Mass Effect filmu je jasné, že je povědomí o výsledné podobě dosti vágní.

Tull doslova říká: „Pokud jste hru hráli a znáte to universum, víte, že je rozhodně komplikované. Zkuste si jej zmenšit, přenést tak, aby se celé představilo skrze filmové vyprávění... jsme blízko tomuto přenosu, blíž, než jsme kdy byli. Nechceme být ti, kteří to podělají s velitelem Shepardem. Jsme tomu projektu oddaní, ale výsledek musí být výjimečný nebo nemá vůbec cenu na filmu pracovat. Kráčíme po posvátné půdě“.

Čili, studio si zatím není vůbec jisté, zda film natočí. Je to logické, protože všechny ty hodiny de facto filmových záběrů vyplněných hutnou hratelností není vůbec snadné přetransformovat pro potřeby jiného média. Vlastně ani ne tak přetransformovat, jako zkrátit. Vždyť jen vytvoření filmu z cut scén prvního Mass Effectu by vydalo na několik celovečerních snímků.

S Mass Effectem v podobě filmu je to jednoduše velmi nejasné. Ale je dobře, že momentálně chce studio buď jít do projektu naplno, nebo jej opustit. Lacinou druhořadou vyprávěnku se jmény Shepard či Garrus nepotřebujeme, už jsme podobných provarů oblíbených značek zažili spousty.

Nejnovější články