Microsoft jde taky do streamování her, ale oklikou
zdroj: tisková zpráva

Microsoft jde taky do streamování her, ale oklikou

11. 9. 2012 19:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Sony má Gaikai, OnLive je svůj, Valve si v klídečku kutí Steam. Co mají kluci z Redmondu? Games for Windows Live? Hmm. Microsoftu po neúspěšných námluvách s OnLive příliš možností nezbylo. Volba padla na společnost Agawi, se kterou Microsoft zajistí streamování her do zařízení, na kterých bude běžet Windows 8. Že jste o Agawi ještě neslyšeli? Buďte v klidu, spousta lidí o ní ještě neslyšela. Ještě nedávno žádná Agawi nebyla a služba se jmenovala iSwifter. Dobude Microsoft s Agawi next gen?

Zatím nevíme, jestli chce gigant z Redmondu využít Agawi i pro příští Xbox. Podle šéfa Agawi, Petera Relana, bude služba dostupná i na zařízeních s operačním systémem Andorid a chytrých televizích. Což je možná trochu překvapující, ale na druhou stranu vlastně ani ne - Microsoft malou firmičku ze Silicon Valley nekoupil, pouze s ní vstoupil do partnerství, takže by se mohlo vesele streamovat na různých platformách.

“Vývojáři se chtějí soustředit na tvorbu samotných her a nestarat se o problémy se škálováním a jednotlivými platformami. S pomocí Windows Azure a Agawi budou vývojáři moct tvořit velké hry dostupné na různých zařízeních s kvalitní grafikou a instantním stahováním,” řekl viceprezident Microsoftu Walid Abu-Hadba, jak reportuje Forbes.com.

O nějakém případném streamování v novém Xboxu se nechtěl vyjadřovat ani Relan. Jen naznačil, že by to byl pro Microsoft a Xbox logický krok. Což by samozřejmě byl. Stejně jako se nabízí využití Agawi pro různé tablety a telefony s Windows 8, ale i zařízení, která budou využívat technologii Smart Glass, s níž se Microsoft chlubil na letošní E3.

zdroj: Archiv

Video o fungování Agawi. Nic překvapivého nebo nového, streamování podobné jako OnLive.

Je jasné, že streamované hraní bude hrát v další generaci konzolí nemalou roli. Úplně postavený na tom next gen od základů nebude, ale časem by se to mohlo vyloupnout tak, jako se tuhle generaci vyvrbilo DLC - nejdřív se s tím jen tak nemotorně experimentovalo a dnes je to v podstatě standard u každé větší hry. Není to povinné, není to nutné, je to jen jakási rozšiřující funkcionalita. Podobně by mohlo fungovat i streamování na next genu.

Navíc streamování her tu už máme pár let, ale pořád je to jen okrajová věc. Na Gaikai byly (jsou) jen dema a OnLive mělo prý jen 1 800 uživatelů. Když se teď do streamování ale pořádně opřou velikáni Sony a Microsoft, protlačí tuhle technologii k mainstreamu mnohem dřív. Pak můžeme jen čekat na další tah jiných velkých hráčů - jak bude streamovat hry Valve, Google, Apple, Facebook a další.

“Když se tehdy poprvé objevily mobilní telefony, byla jejich kvalita výrazně horší, než u pevných linek. Ale ta pohodlnost to víc než vyvažovala. Pokud bude kvalita dnešního cloudového hraní na devadesáti procentech očekávání uživatelů, těch deset procent dorovná právě pohodlnost,” použil Reland trefné přirovnání, zase v jiném rozhovoru pro Forbes.

Nejnovější články