Pro hráče nejdůležitější novinkou je pak to, že cross-buy by se měl týkat i samotných her podobně, jako je tomu u vybraných titulů na konzole od Sony. To se pochopitelně bude týkat pouze vybraných her a rozhodnutí nad implementací cross-buy bude na záviset samotných vývojářích a vydavatelích. Co ovšem zní zajímavě je, že nové platformy si budou prý natolik blízké, že tvorba portů bude jedna radost. Yacht Club Games se například dušují tím, že port nezávislé Shovel Knight na Xbox One trval jediný den.
Nicméně to, zda bude cross-buy u dané aplikace a hry možný prý bude záviset primárně na samotných vývojářích, zda si budou zrovna u svého titulu toto přát. Je ale celkem jasné, kam směřuje samotný Microsoft. Ten se jasně snaží už od oznámení Windows 10 unifikovat veškeré své platformy a představit vizi své blízké budoucnosti i budoucnosti hraní jako takového ve formě, kdy spojujícím prvkem bude váš účet u MS a ne daná platforma.
A právě proto je pro Microsoft a Xbox dle Phila Spencera aktuální GDC nejdůležitější událostí od roku 2000, kdy byl oznámen první Xbox. Je ovšem otázkou, zda takováto unifikovanost ve finále nemůže někomu či rovnou něčemu uškodit - bude vůbec u televize Xbox One potřeba, nebo bude časem stačit jedno PC s Windows 10 a připojeným bezdrátovým ovladačem, jehož podporu pro PC Microsoft právě přislíbil? Ačkoliv si někdo myslí, že nejpohodlnějším gamepadem je ten, který byl u X360, ani ovladač k Xbox One není vůbec špatný. Na připojení k PC bude stačit, jako u předchůdce, bezdrátový adaptér.