Microsoft se vrací k vydávání PC her a znovu se učí jak na to
zdroj: tisková zpráva

Microsoft se vrací k vydávání PC her a znovu se učí jak na to

16. 6. 2016 11:53 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Tisková konference Microsoftu se kromě nových Xboxů nesla především ve znamení Xbox Play Anywhere, tedy zpřístupnění vybraných her na Xbox One i PC (viz článek). Už delší dobu je jasné, že společnost se chce vrátit na pole důležitého vydavatele PC her a zároveň skrze Windows Store posílit pozici Windows 10. Jenže, jak ukázala PC verze Quantum Break, návrat k osobním počítačům bude složitější, protože podle slov Phila Spencera se firma za pochodu znovu učí vydávat hry na PC.

Podle Spencera Microsoft prakticky opsal kruh, ale během toho se spousta věcí zapomněla. Když do firmy nastupoval, byla zaměřená výhradně na tvorbu PC her, ale následně přišel první Xbox a celá herní divize napřela své síly do vývoje konzolových titulů. „To bylo před 15 lety a tým se hodně naučil ohledně toho, jak tvořit a vydávat hry na konzole. Před pár lety, jsem na téhle pozici dva roky, jsme se rozhodli vrátit zpět k PC hraní,“ vysvětluje současný šéf herní divize.

Proces učení dokazuje právě nepovedená PC verze Quantum Break. „Řekli to v remedy a řekli jsme to i my – chtěli jsme, aby vydání téhle hry bylo lepší. Nešlo o to, že bychom neměli motivaci vydat na PC dobrou hru, to bych tu nestál a nevykládal o Xbox Play Anywhere a spoustě her na Windows. Prostě děláme chyby a dělat je budeme. Je to lidské.“

To, že Microsoft myslí návrat na PC ve velkém stylu vážně je jasné. Pojem Windows 10 létal tiskovou konferencí od začátku do konce a hry jako Gears of War 4, Scalebound, Forza Horizon 3 nebo Halo Wars 2 jsou důkazem, že studia MS budou vytvářet své velké tituly na obě platformy. Nyní ale musí vyřešit klíčový problém pro mnoho PC hráčů, kterým je optimalizace a podpora her, které distribuuje před Windows Store. Ta je totiž horší, než u verzí pro Steam, což byl případ třeba Rise of the Tomb Raider, kde nešlo třeba s pomocí NVIDIA Control Panel či Catalystu změnit základní nastavení SLI/ Crossfire nebo byl vnucený V-Sync, stejně jako je problém spustit hru v opravdovém fullscreenu a ne jen borderless oknu.

Zdá se, že by tyto slabiny měly být součástí chyb, které vznikají při zmíněném učení se jak vydávat zase hry na PC. Přímým důvodem je aktuální omezení Universal Windows Platform, přes kterou vše ve Windows Store prochází. Už dříve ale Spencer řekl, že se aktivně pracuje na úpravách a podpoře různých programů běžících na pozadí. Tak snad se bude Microsoft učit rychle.

Podle čerstvého rozhovoru ale Microsoft nebude se svými hrami exkluzivně jen na Windows 10. "Valve jsou pro Windows důležitým nezávislým prodejcem. Pro úspěch her na Windows byli klíčoví. Nemyslím si, že je poškodí, pokud nebudou mít v obchodu naše first party hry. Daří se jim neuvěřitelně dobře. ... Budou tu oblasti, kde s nimi budeme spolupracovat a oblasti, kde budeme konkurovat. Výsledek bude to nejlepší pro hráče. Budeme znovu vydávat hry i na Steamu."

Nejnovější články