O testování her z Xbox One a 360 sice mluví jen nepotvrzené zdroje Neowinu, ale Microsoft své ambice ohledně cloudového hraní nijak neskrývá. Stačí zabrousit na research.microsoft.com a najít si tam PDF dokument o vývoji a výzkumu Outatime - technologie, díky které by se mohly hrát nejen xboxové hry v prohlížeči, v dostatečné kvalitě a bez znatelné latence. Ostatně, Petr o technologii Outatime nedávno psal v souvislosti s PC hraním.
Technologie, o které je řeč dnes, je v podstatě stejná, jen se s ní podle všeho počítá i pro xboxové hry. Podle Neowin už hry a dashboard fungují i mimo Microsoft a v současné době neplatí omezení na Internet Explorer, ale má to fungovat i v Google Chrome. Fázi hrubého konceptu má mít Outatime za sebou a i když z toho nakonec nemusí pro koncové uživatele vzejít vůbec nic, mohli bychom se prý dočkat spuštění za nedlouho.
Microsoft už dříve testoval cloudové hraní Halo 4 na zařízeních s operačním systémem Windows Phone a na PC, ale šlo pouze o interní testy Microsoftu. Technologie Outatime běží na cloudové platformě Azure, která obsluhuje spoustu věcí, ale z herního pohledu je známá především díky střílečce Titanfall, ve které Azure zajišťuje dedikované servery.
Azure by měl být v případě Outatime natolik výkonný, že by dosažení 60fps u všech xboxových her přes cloud neměl být problém. Je potřeba opět zdůraznit, že Outatime není něco, co by Microsoft oficiálně oznámil pro koncové uživatele a služba nemusí být v dohledné době k dispozici hráčům. Na druhou stranu, kontinuální testování cloudového hraní ze strany Microsoftu naznačuje, že firma v této oblasti nějaké plány přeci jen má a časem bychom jejich realizace měl dočkat.
Microsoft by si tím mohl polepšit u PC hráčů, na které dlouhodobě "zapomíná" a PC hraní táhne už roky spíše Valve a další firmy. Z případného spuštění streamování xboxových her i pro jiné platformy by mohly těžit především platformy, které jsou na hry zatím chudší - Mac, Linux, Chrome OS a v neposlední řadě i Steam OS.