Microsoft: Wii Fit většinou rychle končí ve skříni
zdroj: tisková zpráva

Microsoft: Wii Fit většinou rychle končí ve skříni

18. 8. 2008 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Wii Fit je prý léčkou na hráče, Nintendo kontruje vyvrácením mýtů o údajném neúspěchu third-party Wii her.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Microsoft ústy Davida Gosena (bývalý ředitel Nintendo Europe, nyní ovšem kope za evropský Xbox tým) tvrdí, že ona pomyslná čára oddělující skutečně výborné hraní od šikovného triku, který si na "výborné hraní" takříkajíc jenom hraje, může být někdy velice tenká. Možná jde o stejnou hranici, jaká je mezi genialitou a šílenstvím :) Buď jak buď, Gosen tvrdí, že právě Wii Fit patří do kategorie her, které chytají "hráče" do léčky a třebaže nijak nechce zpochybňovat mimořádný úspěch Wii, má za to, že vývojáři by s unikátními ovladači měli nakládat lépe a nabídnout solidnější a zřejmě i sofistikovanější využití a hratelnost.

Gosen zmiňuje, že nový Wii interface sice na jednu stranu přilákal do herního průmyslu spoustu nových zákazníků, ale na příkladu Wii Fit demonstruje, že není všechno zlato, co se třpytí. Argumentuje totiž průzkumy, z nichž prý vychází, že nějakých 60% majitelů Wii Fit tuhle hříčku velice brzy odkládá a dále již nehraje, což jistě není dobrá vizitka. Na druhou stranu Wii Fit se stále skvěle prodává, kupř. ve Velké Británii se po doplnění skladových zásob hra opět dostala do čela herních hitparád, takže Nintendo nemá potřebu na tuhle kritiku jakkoliv reagovat. Na co ovšem reakce přišla, je pravidelný stesk nad slabou prodejností third-party produktů, čili konzolových her od jiných vydavatelů, než je výrobce dané platformy (Microsoft, Sony, Nintendo)...

Často se totiž připomíná, že na Wii se komerčně daří jenom počinům z interních dílen Nintenda a že ostatní vývojáři, až na výjimky, se zde nemohou prosadit. Nintendo v těchto dnech vyslalo jasný signál, že tahle teorie je mylná, neboť v USA se mělo právě na Wii prodat nejvíce softwaru z third-party dílen - za srovnatelné období pobytu konzole při porovnání s dalšími herními systémy. Za prvních 20 měsíců od startu Wii v USA vygenerovalo prodej 60 milionů her, z čehož 33 milionů připadá na third-party scénu. U X360 je tenhle poměr 35 milionů (celk.prodej) a 29 milionů (third-party hry), u PS3 pak 25 milionů a 20 milionů.

Nicméně s těmito čísly se dá hrát různými způsoby, přičemž v těch dalších to pro Nintendo už není zdaleka tak pozitivní! Pokud se podíváme na celkový počet prodaných third-party her za celou dobu působení té které platformy, vede výrazně X360 (ovšem také díky ročnímu náskoku, z něhož pocházejí veškerá zde připomenutá čísla) s 68 miliony kusů, zatímco Wii má "pouhých" 33 milionů a PS3 20 milionů. A pakliže tohle dáme do poměru k celkovému počtu vydaných third-party her, vychází to pro Wii ještě hůře. Na X360 se totiž průměrně prodalo na 217.000 kopií od každého third-party titulu, na PS3 pak 156.000 a na Wii nejméně - "jen" 133.000 kusů.

zdroj: Shacknews, Joystiq

mart

Nejnovější články