Middle-earth: Shadow of Mordor - test příběhových DLC
zdroj: tisková zpráva

Middle-earth: Shadow of Mordor - test příběhových DLC

14. 3. 2015 18:00 | Téma | autor: Jakub Kovář |

Middle-earth: Shadow of Mordor patří mezi největší překvapení loňského roku. Akční adventura z pohledu třetí osoby, zasazená do prostředí Středozemě, uhranula kombinací parkouru v otevřeném světě po vzoru Assassin's Creed a akčních bitek plných komb, podobných těm, které sváděl Batman v Arkham sérii. Úspěšnou hru tvůrci samozřejmě rozšířili hned několika DLC různého charakteru a minimálně dvě z nich, Lord of the Hunt a The Bright Lord, si zaslouží větší pozornost. Pojďme se tedy podívat proč.

Drobky od stolu

Mimo dvě zmíněná velká DLC tvůrci z Monolithu vydali i řadu menších DLC, která do hry přidávají různé režimy výzev (zabíjení skřetích kapitánů a vrchních velitelů na čas), další legendární runy do zbraní (jež působí spíše jako placený cheat) a kosmetické úpravy vzhledu hlavního hrdiny. Tento obsah není téměř ničím výjimečný.

Za zmínku z celého balíčku kosmetických DLC snad stojí jen výzva, kde místo Taliona ovládáte hrdinku Lithariel. Nedočkáte se nových schopností, jen dodatečného ztížení hry v podobě permanentní smrti. A také se budete namísto pánských zad logicky koukat na dámská. Nejde však o nic převratného, a kdyby tvůrci vydávali jen DLC podobného charakteru, pravděpodobně bychom o nich vůbec nepsali.

71b4ac1a27d65f5367b263e448ad895e zdroj: tisková zpráva

Lord of the Hunt

Prvním z větších rozšíření je Lord of the Hunt, které do hry přidá novou kapitolu, v jejímž rámci virtuální svět v okolí jezera Nurn obohatí o nové příběhové i nepovinné úkoly, inovuje silné i slabé stránky skřetích vojevůdců, ale hlavně přidá nová zvířátka pokřivená temným Mordorem. A právě kolem nich se, jak už název napovídá, v prvním příběhovém DLC všechno točí.

Jako první se seznámíte s caragathem, což je silnější verze caragora z původní hry. Jde v podstatě o velkého psa, na němž Talion může jezdit po krajině a nově zrychlit do absolutního trysku, nebo se naopak na nestvůře neslyšně plížit a páchat zabití ze zálohy. A to působí spíše směšně než zajímavě. Nová stvůra je ale jinak zaměnitelná s tou starou, což rozhodně není dobře.

Middle-earth: Shadow of Mordor zdroj: tisková zpráva

Druhým novým přírůstkem je potvora wretched graug, která je obměnou obřího grauga z původní hry. Nový druh však pojídal tak dlouho ghůly, až jej přeměnily v ještě děsivější nestvůru, a obr se naučil plivat a zvracet otrávené žaludeční šťávy, jež rozpustí i skřety. Graug je asi tím nejzábavnějším ve hře, co se nestvůr týče, nicméně úkoly s ním postrádají nápad, a celkově působí dojmem až moc velkého zabijáka.

Poslední novinka se týká právě známých ghůlů, které můžete snadněji přivolat díky možnosti rozstřelit jejich hnízda. Navíc je můžete přinutit k boji za vaši věc stejně, jako skřety. Drobnost, která potěší, ale rozhodně si kvůli ní DLC nekoupíte.

zdroj: Vlastní

Nově přidané potvory celkově bohužel nevyhrávají cenu za originalitu, neboť jde jen o drobně upravené staré známé a hratelnost se jejich přítomností výrazně nemění. Přidání nových potvor paradoxně nejvíce pomáhá skřetím velitelům, kterým autoři přiřkli na nová zvířata navázané schopnosti. Takže vás hra nestvůry využívat buď nutí, nebo z nich naopak dělají další zbraň již tak dost silných nepřátel. Vedle toho se však skřeti naučili i další věci, jež přímo na potvory navázané nejsou. Hodnotit je lze jenom pozitivně, neboť právě nové schopnosti oživují pro hráče původní hry již omšelý lov.

Vedle nestvůr hrají důležitou roli v Lord of the Hunt i nová dějová linka a úkoly. Přibližně polovina předem připraveného herního obsahu má nějakou myšlenku, nápad, originální zpracování a hlavně baví. V paměti mi utkvělo hlavně nahánění skřetích jezdců, které sice bylo kratičké, ale naprosto úžasné. Šlo o tolik potřebné oživení, se kterým má každé DLC přijít. Škoda jen, že takováto oživení nepřichází častěji.

Middle-earth: Shadow of Mordor zdroj: tisková zpráva

Druhá polovina úkolů je na tom podstatně hůř. V řadě z nich se vrství nedomyšlenosti, úkoly se i na malé ploše opakují a opětovně se objevuje nešvar známý i z původní hry: „najednou se něco děje a já vůbec nevím co, proč a jak.“

Nový obsah DLC Lord of the Hunt tak působí nevyváženě, neodstraňuje chyby původní hry a moc toho nepřidává: dokončení přídavku vám zabere nějaké čtyři hodinky, pokud nebudete nikam spěchat. Je však těžké jej šmahem vychválit, nebo naopak zavrhnout. Jde o kvalitou nevyrovnané DLC, určené hlavně skalním fanouškům, kteří se spokojí i jen s nepatrnou inovací oproti základu.

Middle-earth: Shadow of Mordor zdroj: Foto: Warner Bros

The Bright Lord

Druhé příběhové DLC je naštěstí mnohem zajímavější, neboť v něm prožijete krátkou kapitolu z života přízraku, který Taliona posedl v původní hře. Jde o elfího kováře Celebrimbora, který dle autorů ukoval i samotný Prsten moci. A právě v době, kdy dle fantazie tvůrců vykovaný Jeden prsten Sauronovi ukradl a pokusil se s jeho pomocí temného pána svrhnout, se The Bright Lord odehrává.

Do rukou v tomto DLC dostanete zcela nového hrdinu s několika lehce odlišnými schopnostmi. Příjemně to ozvláštňuje zážitek z hraní, který se od základní hry liší i zasazením do lehce jiné doby a hlavně ohromným důrazem na to, abyste si ze skřetů vybudovali vlastní armádu. Po pár hodinách hraní tak budou všude po Mordoru pobíhat vámi ovládaní skřeti, budete si moci volat některé z nich na pomoc do bitvy a také pomocí mocných schopností „vyvedete z područí temnot“ mnoho nových v každé bitvě.

Middle-earth: Shadow of Mordor zdroj: tisková zpráva

Nové schopnosti a důraz na budování vaší vlastní smečky posouvá zážitek z hraní zase o kousek dál – takže se u hry opětovně bavíte, i když vás předtím začala třeba trošku nudit. Svůj podíl na tom má také zvýšená obtížnost, kdy pomoci zotročených skřetů musíte využít, jinak v davu nepřátel nepřežijete.

Na výborné úrovni je též design příběhových i vedlejších úkolů. Každý z nich je v rámci The Bright Lord něčím výjimečný a bez výjimky zábavný. V paměti zůstane například plánování přepadu jednotky berserkerů nebo bránění obléhacích strojů spolu s věrnými skřety, které ovládnete až v průběhu mise. A navíc hra v tom všem zvládá sympaticky střídat pomalejší a akčnější pasáže.

zdroj: Archiv

DLC se povedlo i po příběhové stránce. Nechci nic zásadního prozradit, takže jen naznačím, že drobky z Celebrimborovy minulosti jsou extrémně zajímavé a v případě vzniku dalšího dílu na nich budou autoři jistě stavět. Zvláště závěr překvapí a příjemně navnadí na případné pokračování.

A závěru se také týká mé poslední nadšené zavýsknutí: v Shadow of Mordor si s tímto rozšířením konečně užijete i propracovaný a pořádně náročný souboj s bossem. V základní hře něco podobného neskutečně chybělo a závěr tak působil poněkud antiklimaticky, což ale v tomto DLC opravdu nehrozí.

The Bright Lord však má i dvě drobné chybky. V první řadě jde o DLC dosti krátké. Stihl jsem jej odehrát za tři hodiny, když jsem splnil všechny úkoly a posbíral všechny předměty. Druhou, méně podstatnou, výtkou je lehké zvýšení hardwarové náročnosti. Ale pokud jste rozjeli v pohodě původní hru, The Bright Lord rozjedete také, jen na některých místech může haprovat framerate. The Bright Lord jako celek ale představuje skvělý příklad, jak mají vypadat DLC. Rozhodně si tento kousek nenechte ujít.

Middle-earth: Shadow of Mordor zdroj: tisková zpráva

Stojí to za koupi?

Drobná DLC nejsou ničím zajímavá a Lord of the Hunt je průměrné DLC s minimem výraznějších novinek. The Bright Lord ale přináší poctivou porci zábavy, zabalenou do zajímavého příběhu a nabízí vám možnost hrát si se schopnostmi Jednoho prstenu. The Bright Lord bych tedy určitě doporučil, Lord of the Hunt jen s výše uvedenými výhradami. Zajímavou možností je koupě season passu, ideálně v nějaké slevě. Za své peníze v tomto případě dostanete přibližně 8 hodin zábavy, přičemž minimálně polovinu času se budete výborně bavit.

Nejnovější články