Mikrotransakce prospívají Ubisoftu i Take-Two, díky zájmu hráčů jich bude stále přibývat
zdroj: tisková zpráva

Mikrotransakce prospívají Ubisoftu i Take-Two, díky zájmu hráčů jich bude stále přibývat

8. 11. 2017 18:35 | Téma | autor: Adam Homola |

Ubisoftu se daří, a není to jen kvůli prodejům her jako takových. Naopak, podíl prostých prodejů na příjmech firmy se pomalu smrskává a začínají převládat mikrotransakce. Francouzský vydavatel teď zveřejnil část svých finančních výsledků za poslední kvartál fiskálního roku a je v nich k vidění spousta zajímavých věcí.

Nudná čísla o příjmech, ziscích, daních a podobných věcech můžeme v klidu vynechat, respektive si je mohou zájemci nastudovat dopodrobna zde. Stručně řečeno se Ubisoftu daří víc, než firma sama očekávala. Oproti stejnému období minulého roku rostou jak prodeje her, tak mikrotransakce, a právě ty jsou na celé věci nejzajímavější.

Vůbec poprvé se totiž mikrotransakcím ve hrách od Ubisoftu podařilo překonat digitální prodeje her. Příjmy z mikrotransakcí, nebo přesněji řečeno z „opakovaných investic hráčů“, tvoří 51 procent z celkových digitálních příjmů firmy za první dva kvartály letošního roku. Do kolonky opakovaných investic hráčů ovšem spadá hned několik věcí: mikrotransakce, DLC, season passy i předplatné.

Kategorie mikrotransakcí poskočila oproti stejnému období minulého roku o ohromných 83 procent, zatímco celkové příjmy z digitální distribuce také o více než slušných 57 procent. Hlavním tahounem digitální distribuce byl South Park: The Fractured But Whole, který se podle Ubisoftu prodával zhruba z poloviny digitálně. V případě Assassin’s Creed Origins tvořila digitální distribuce zhruba 35 procent z celkových prodejů, což je o 20 procent víc než u předchozího Assassin’s Creed Syndicate.

To jen dokládá fakt, že digitální distribuce není jen výsadou těch technicky zdatnějších uživatelů, ale ve velké míře roste i u tak velkých a mainstreamových titulů, jakým Assassin’s Creed Origins bezpochyby je. Ostatně není to tak dávno, co se Bungie pochlubila tím, že většina prodejů Destiny 2 na konzolích byla právě přes digitální distribuci, a těžko si představit, že by to mělo být u PC verze jinak.

Assassin’s Creed Origins mimochodem neroste jen v digitální distribuci, ale daří se mu na výsluní vracet celou značku. Ubisoft oznámil, že úvodní prodeje hry jsou dvakrát větší, než z jakých se svého času těšil Assassin’s Creed Syndicate. Šéf Ubisoftu Yves Guillemot pak jen pochvalně prohlásil: „Assassin’s Creed je oficiálně zpátky.“

Switch

Ubisoftu se daří také na konzoli Nintendo Switch, a to až překvapivě skvěle. Firmě káplo z nové konzole Nintenda skoro stejně peněz, jako z etablovaného a mnohem rozšířenějšího Xboxu One. Switch totiž tvořil celkem 19 procent všech příjmů z prodeje her za druhý kvartál letošního roku, což je pouhé jedno procento pod příjmy z Xboxu One za stejné období.

Nejvíc se na tom samozřejmě podílela výborná taktická akce Mario + Rabbids Kingdom Battle, menší, ale přesto nezanedbatelnou měrou i Rayman Legends: Definitive Edition, a svojí troškou do mlýna přispěla také Just Dance 17.

Ubisoft přitom očekává, že slušné prodeje her na Switch budou pokračovat. Konzole jde pořád na dračku, před Vánoci se bude jistě prodávat jako rohlíky a očekává se, že nemalá část jejích nových majitelů sáhne právě po jedné z her od Ubisoftu.

Pro Nintendo, Ubisoft i ostatní studia či vydavatele jde o skvělou a motivující zprávu, ze které budou těžit i majitelé Switche. Jestli zrovna Mario + Rabbids Kingdom Battle dostane pokračování zatím nevíme, ale osobně bych se divil, kdyby šlo o jednorázový projekt. Ubisoft by to také mohlo pošťouchnout k portu dalších her (ostatně chystá se například vydání Steep), nebo rovnou vývoji nových, exkluzivních her pouze pro Switch.

zdroj: Vlastní

Take-Two

Zprávy v podobném duchu se ozývají i z New Yorku, respektive z centrály vydavatele Take-Two Interactive Software. Ti budou na Switchi sice teprve debutovat ve formě vylepšené verze L.A. Noire, ale co do mikrotransakcí zní slova z úst šéfa Take-Two Strausse Zelnicka podobně jako ta Guillemotova.

Zelnick prozradil, že mikrotransakce nepřekvapivě rostou a že za poslední kvartál tvořily celkem 42 procent příjmů. „Je tam velký prostor pro růst, tohle je jen začátek,“ prohlásil Zelnick a dodal, že příležitost pro ony „opakované investice hráčů“ najdeme v budoucnu v každé z jejich her.

I šéf Take-Two upozorňuje na měnící se herní průmysl a hlavně na to, že dnes to už není o počtu prodaných kusů. Prim hrají právě opakované investice neboli mikrotransakce, v nichž se točí ohromné peníze. Take-Two tak nechce zůstat pozadu a hráčům příležitost pro utrácení peněz nabídne všude, kde to půjde.

„Nemusí to být vždycky online model a ani to nemusí být pokaždé nějaké virtuální měna. Jednoduše tam ale pokaždé bude nějaká možnost, jak ve hře utrácet peníze i po jejím vydání,“ upřesnil Zelnick plány Take-Two, jak firma píše na svém webu.

Mikrotransakcemi vpřed

Zelnick, Guillemot a všichni ostatní šéfové samozřejmě nestřílí od boku. Všichni vidí, že mikrotransakce letí jako nikdy – ve všech případech příjmy z nich rostou, a jak už bylo řečeno, v případě Ubisoftu dokonce překročily příjmy z digitální distribuce. Nenazývat hry pouhými produkty, nýbrž „službou“, není nic nového, a jakkoliv je trend jasně čitelný už několik let, letos o sobě dává vědět hlasitěji než kdy jindy.

Letos už z mikrotransakcí (a také nezapomínejme na DLC a season passy) pro velké vydavatele nejsou jen příjemné bonusy a malá procenta zisku. Jde o lavinu, která nejspíše dříve či později převálcuje jak digitální, tak kamennou distribuci.

Ostatně trend vydávání menšího počtu her, které ale tvůrci více a déle podporují, je patrný už nějakou dobu, a zatím to na radikální otočení kormidlem nevypadá. Minimálně tedy ne u velkých vydavatelů a jejich drahých projektů.

Nejnovější články