Ve zprávě se neuvádí, kolik procent výdělků Ultimate Teamu tvoří konkrétně fotbalisté, prý ale jde o podstatnou část. Nakupování kartiček s hráči je jednou z „mechanik překvapení“, jak v EA přezdívají loot boxům, která se nachází skoro ve všech titulech EA Sports. Proti nim brojí nejen hráči, ale postupně i vlády jednotlivých států (zejména Belgie), příjmy z mikrotransakcí ovšem v případě Electronic Arts stále rostou.
Zatímco v roce 2017 to bylo podle finanční zprávy 16 %, o rok později už 21 %. Nyní příjmy z Ultimate Teamu tvoří přes 28 %. Samotná FIFA se přitom taky neprodává zrovna nejhůř – za minulý fiskální rok přispěla do kasičky celými 14 %, za dva předchozí shodně 11 %. Kupříkladu Fify 18 se prodalo přes 16 milionů kopií, převážně na PlayStation 4, v porovnání s necelým milionem u PES 2018. Majitelé základní hry jsou v ní ale očividně velmi ochotní v ní utrácet další peníze, a to dokonce nad rámec původní hodnoty.
zdroj: Archiv
Dojná kráva na peníze v podobě kartiček hráčů poskytuje EA dostatek financí, aby si mohla dovolit skoupit všechny důležité licence, ale časy se možná mění – PES od Konami totiž nedávno oznámilo exkluzivní dohodu s italským Juventusem. Ve Fifě 20 si tak „Cristiano Ronaldo“ zahraje za tým Piemonte Calcio. Jedině čas ale ukáže, jestli tenhle výrazný úlovek budou následovat i další kluby a s nimi potenciálně třeba i samotní hráči.
Výše příjmů z mikrotransakcí ale ukazuje, že navzdory hlasitému brblání hráčů jde o profitabilní strategii: u EA live service celkově tvořilo za loňský rok 45 % příjmů a je jen otázkou času, kdy se přehoupnou přes polovinu a překonají samotné prodeje her. Pokud jste tedy doufali, že jsou loot boxy a herní měny hudbou minulosti, na kterou korporátům hráči už nemůžou skočit – doufejte dál.