Na vylepšenou verzi Icewind Dale II čekáte marně – zdrojový kód není k nalezení
zdroj: tisková zpráva

Na vylepšenou verzi Icewind Dale II čekáte marně – zdrojový kód není k nalezení

11. 7. 2017 18:05 | Téma | autor: Patrik Hajda |

V dnešní době je v herním světě moderní kdeco – zombíci, pixel-art, indie hry, simulace nesmyslů, zjednodušování herních mechanismů a podobně. Jednotlivé fenomény mají své příznivce i odpůrce a stejně je tomu i v případě remaků a remasterů legendárních her, jak ukazují příklady titulů Outcast - Second Contact, Rogue Trooper Redux a enhanced edicí her Baldur’s Gate a Baldur’s Gate II, Planescape: Torment a Icewind Dale. O vylepšené verze čtyř jmenovaných RPGček se postaralo studio Beamdog a po prvním Icewind Dale byla logicky na řadě dvojka. Jenže její vývoj se zastavil u poměrně kuriózního problému – zdrojový kód hry není k nalezení.

S ostatními enhanced edicemi her nebyl žádný problém. Trent Oster, CEO studia Beamdog, jednoduše skočil na den a půl do Bioware, prohrabal se jejich zálohami na harddiscích a vytáhl většinu zdrojových kódů. Pro zbytek musel vyrazit do Wizards of the Coast, ke kterým se dostaly v průběhu let od vydavatelství Atari a Interplay.

Jenže v případě Icewind Dale II nepochodil. „Prohledali jsme úplně všechny archívy, ke kterým máme přístup, včetně všech dat od Wizards of the Coast a Atari. Po zdrojovém kódu hry ale není ani stopy. Zkontaktovali jsme i přátele v Obsidian, kteří se podíleli na vývoji Icewind Dale II, ale ani u nich jsme neměli štěstí,“ říká Oster.

Vývoj vylepšené hry tak není momentálně možný. Jediná cesta je přes prodejní kopii hry, jejíž zdrojový kód je však zkompilovaný. Dekompilace je sice možná, ale následné prohrabávání se daty a vybírání užitečných částí je tak časově náročné, že se Beamdog radši přesunul k jinému projektu, dokud se zdrojový kód Icewind Dale II nenajde. A kdo ví, jestli se to povede. Třeba by mohl pomoci některý z tvůrců původní verze hry, který si zálohu zdrojového kódu schoval. Snad se na základě aktuálních informací někdo ozve.

Otázkou samozřejmě je, jak vůbec mohlo dojít k takovéto ztrátě. Odpovědí bude pravděpodobně poměrně časté předávání vlastnických práv. Na původní hře pracovali tvůrci z Black Isle pod vydavatelem Interplay, kteří použili Infinity Engine od BioWare. Rok po vydání hry se Interplay potýkala s finančními problémy, skončilo studio Black Isle a Icewind Dale II připadla Atari. Od této firmy se později vrátila k původnímu majiteli Dungeon & Dragons práv Wizards of the Coast a během těchto vlastnických tahanic došlo pravděpodobně ke ztrátě vlastních dat. Naděje snad ale stále žije.

Nejnovější články