Nadějné české RPG Dungeons of Aledorn zkouší uspět na Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Nadějné české RPG Dungeons of Aledorn zkouší uspět na Kickstarteru

12. 3. 2015 11:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

„Riva, to je Riva!,“ zní nadšeně kanceláří během toho, jak si prohlížím kickstarterový projekt českého RPG Dungeons of Aledorn. Studio Team21 totiž jako jeden z hlavních zdrojů inspirace uvádí právě moje srdcové RPG Realms of Arkania: Shadows Over Riva a je to na hře vidět – což beru jako velké plus. Dungeons of Aledorn totiž vypadá jako návrat do časů, kdy jsme brali high fantasy jako běžnou součást fantasy RPG a před hráče klade překážky, k nimž jen málokdy nabízí zjevné řešení. Jednoduše, Dungeons of Aledorn slibuje návrat do hardcore časů.

Odpovídá tomu i zápletka, v níž vaše družinka stojí proti invazi orků, jejichž kmeny se spojily a našly nové spojence proti lidem. Spíše, než o příběh, o jehož detailech momentálně mnoho nevíme, ale půjde spíše o onu funkční cestu k cíli, která spočívá právě v kombinaci prozkoumávání světa z pohledu očí vaší družinky a tahových soubojů viděných seshora na hexové mapě. Připočtěte k tomu šest povolání a sedm ras a máte před sebou potenciál na ponoření se do klasického, několikahodinového formování družinky.

K dispozici budete mít jak předdefinované postavy, tak i ty, které si sami navrhnete. Různé rasy nabídnou i různé unikátní schopnosti, stejně jako povolání, která budou část schopností sdílet napříč škálou i nabídnou unikátní vlastnosti, jimiž se dané povolání odliší. Celkově jde říci, že Dungeons of Aledorn slibují propracované, detailní prvky v de facto všech oblastech, které v takovém RPG najdete. Ale co jiného čekat od RPG, které mezi zdroji inspirace uvádí i rozsáhlý modulární "stolní" systém GURPS?

Kupříkladu takový inventář zní jako věc, která dá pořádně zabrat zapomínajícím lidem, jako jsem já. Počet slotů totiž bude variabilní a třeba si zrovna na zápěstí jedné z postav dáte pouzdro na dýky, které rázem přidá tři sloty, do nichž přidáte dýky, které pak můžete levněji během boje přehazovat. Některé vybavení bude mít unikátní efekt, některé půjde aktivovat jen ve spojitosti s určitým povoláním a jiné má třeba jen vizuální efekt na postavu. Pro méně hardcore hráče zde bude i v nastavění obtížnosti možnost správu inventáře nějak zjednodušit, ale kdo by se dobrovolně vzdal prohrabování se obrovitým inventářem?

Zajímavě zní soubojový systém, v němž primární statistikou, jíž sledujete, je stamina, která představuje to, co obvykle, tedy únavu a připravenost postavy. Hitpointy, těch bude mít každý hrdina jen pár a když o nějaký přijde, bude to závažná věc, protože vyléčení nebude tak snadné. Ke ztrátě hitpointů bude docházet ve chvíli, kdy už stamina nebude kupříkladu stačit na to, aby se hrdina vyhnul ráně. Každý zásah do HP bude mít nějaké další následky v podobě dlouhotrvajícího zranění. Takže žádné vyčerpávání a doplňování životů jak na běžícím pásu.

Samotné úkoly, které ve hře plníte budou poněkud složitějšího rázu. Tvůrci nechtějí jen úkoly, které se okamžitě splní až někam dorazíte, většinou by mělo jít o to někam dojít, vyšetřit okolnosti, hledat, plnit minihry a pak třeba dojde na boj. Takže asi minimum úkolů „dones dopis“ případně „jdi a zabij,“ byť těm se, i dle autorů, vyhnout nedá. Jen to bude poněkud delší cesta k „zabij.“ Co se týče bojišť, ta se vždy generují podle prostředí, v němž dochází ke střetu, nečekejte předdefinované arény, bojiště, v němž se na hexech utkáte s protivníky, bude unikátní podle místa, kde ke střetu došlo.

Celkově zní Dungeons of Aledorn jako sympatický návrat do časů, kdy bylo třeba hodně pátrat po všech herních prvcích. Ostatně, podívejte se sami na stránky kickstarterového projektu, kde vývojáři vysvětlují jak to bude s cestováním po ostrově, tábořením, magií, zkoumáním světa atd. Hra momentálně vzniká v Unity 4, ale při zafinancování chtějí autoři přejít na Unity 5. Cíl kickstarterové kampaně, na níž autoři pracovali několik měsíců (ostatně, psali jsme o ní v listopadu) je stanoven na 60 tisíc dolarů, což nemusí být pro český projekt úplně snadno dosažitelná částka.

zdroj: Archiv

Nicméně, peníze pomalu, ale vytrvale přibývají a mně nezbývá než držet palce, protože Dungeons of Aledorn vypadá vážně nadějně. Má v sobě onen unikátní závan devadesátkových RPG, která se nestyděla za rozličné, občas bizarní rasy a uměla jednou rukou dobře připraveného dobrodruha pohladit a druhou vrazit nesoustředěnému hráči pořádný záhlavec.

Pro nedočkavce má ale celý vývoj ještě jeden háček. Ačkoliv mají tvůrci hotové tech demo, které si i můžete stáhnout, odhadované dokončení hry je konec roku 2016 s tím, že mezi vědomými riziky na Kickstarteru je i možný další odklad hry. Ale co, na dobré věci se vyplatí chvíli počkat. Posuďte tedy sami, zda tohle české RPG nestojí za vaši investici.

Nejnovější články