Nedokončená 3rd person Call of Duty připomínala Dead Space z vietnamské války
zdroj: tisková zpráva

Nedokončená 3rd person Call of Duty připomínala Dead Space z vietnamské války

15. 5. 2014 19:15 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Informace z titulku není překvapivá vzhledem k tomu, že hru připravoval jeden z tvůrců Dead Space jménem Glen Schofield společně se svými bratry emigranty z Visceral Games. Schofield založil studio Sledgehammer, které nyní pracuje na Call of Duty: Advanced Warfare. I CoD negativní jedinci však mohou nad jeho popisem nikdy nedokončené vietnamské střílečky z pohledu třetí osoby zaplakat. Zní totiž jako oživení přesně toho typu, který by značka Call of Duty potřebovala jako prase drbání.

Titul měl nabídnout souboje v Kambodži po dobu vietnamské války. Do Vietnamu už sice značka Call of Duty zavítala v prvním díle Black Ops (viz obrázek výše), Schofieldův pohled přes rameno ve stylu Dead Space však měl radikálně proměnit celou hratelnost. Hra by tak byla mnohem děsivější než typický díl Call of Duty.

Například zmíněné pasáže v podzemních tunelech jako by z oka vypadly klaustrofobii Dead Space. Schofielda ostatně Vietnam zaujal právě proto, jak moc v něm prostředí evokovalo horor. Hustá džungle, řev ptáků a do toho napětí pročísnuté kulomety, to je recept přesně dle jeho gusta. Nejde však jenom o horor, nýbrž i naskriptované scény, které by v pohledu na celou vojákovu postavu získaly zcela jiné grády.

Celkem na demu pracovali tvůrci nějakých šest až osm měsíců, během nichž vytvořili 10 až 15 minut hry, a pochvalovali si jak vymyšlené mechaniky, tak i zápletku.

Proč celá snaha tedy nedopadla? Schofield, Condrey a zbytek vývojářů dostali nabídku pracovat na Modern Warfare 3, na kterou všichni kývli. S jejím finančním úspěchem (o němž by pochybovali asi jenom šílenci) jim poté spadl do klína i vývoj nyní připravovaného Call of Duty: Advanced Warfare. "Pokud byste sečetli počet fanoušků všech našich her před prací na Call of Duty, nedalo by to dohromady publikum jenom jednoho našeho nynějšího projektu." sdělil Condrey.

Částečně však prý rozhodl i marketinkový průzkum, podle něhož není vietnamská válka nejpopulárnějším tématem světa (pravděpodobně hodně divný marketingový průzkum, jelikož z něj údajně vyšlo, že vietnamskou válku nazývají "vietnamská válka" jenom v USA, zatímco zbytek světa ji prý říká "americká válka"...).

I kdyby však měla být hra přesazena do jiné doby, Schofieldovy nápady na proměnu úhlu pohledu a související možnost zcela nových (ač naskriptovaných) sekvencí by potentátům Activisionu rozhodně měly stát za úvahu. Závěrem ostatně Schofield dodává, že by se k 3rd person Call of Duty rád ještě někdy vrátil - rozhodnutí nad podobným vývojem však nezávisí na něm.

Nejnovější články