Nejčtenější články týdne: Cyberpunk 2077, Age of Wonders i historky z Gamescomu
zdroj: tisková zpráva

Nejčtenější články týdne: Cyberpunk 2077, Age of Wonders i historky z Gamescomu

8. 9. 2019 17:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Víte, co Steam občas připomíná? Státní správu. Pomalu reaguje na některé trendy, je těžkopádný a působí lehce zastarale. Proto je skvělou zprávou, že si Gaben a jeho partička zase jednou uvědomili, jak je potřeba držet krok s dobou. Alespoň vizuálně. A proto není divu, že se zpráva o chystaném redesignu Steamu dostala mezi pět nejčtenějších článků uplynulého týdne.

Nejčtenější články týdne

gamescomfail
Co bychom na Gamescomu radši nezažili
Na Gamescom se každoročně sjedou stovky studií s ještě větším počtem her. Není v silách žádného novináře to všechno oběhat, proto jsme nuceni vybírat si hry, které jsou pro nás – ale snad i pro vás – zajímavější než zbytek. Z toho důvodu zamrzí každá bídná prezentace, z níž se vyklube pouhá ztráta času. A takových se pár bohužel našlo i letos.
Cyberpunk 2077
Dosavadní záběry ze Cyberpunku 2077 jsou matoucí, ve hře nebudou cutscény z pohledu třetí osoby
AKTUALIZACE: Komunitní manažer Marcin Momot se k celé věci vyjádřil následovně: „Docílit plné imerze ve first person hře je extrémně důležité a rozhodnutí týmu jít cestou 100% pohledu z první osoby je něco, z čeho bude silně těžit hratelnost i vyprávění. Přesto hráči uvidí svou postavu v inventáři, během jízdy, v zrcadlech a – opravdu zřídka – v některých cutscénách.“
AGE OF WONDERS PLANETFALL RECENZE
Age of Wonders: Planetfall – recenze
Věk divů opouští po třech úspěšných dílech svět fantasy a zkouší pro sérii získat novou hráčskou základnu domácích stratégů zejména mezi příznivci sci-fi. Age of Wonders: Planetfall je další hozená rukavice do žánrového ringu 4X strategií zrozených z genetického jádra Civilizace, Alphy Centauri či Master of Orion, výživný a funkční mix všeho, co lze od žánru očekávat, a ještě něčeho navíc. Navrátilci série již asi tuší, o čem je řeč. Vám ostatním doporučují nasoukat do sebe pozorně následující řádky, protože Planetfall je i přes drobné nedostatky perlou žánru.
FORGED OF BLOOD RECENZE
Forged of Blood – recenze
Je to tady. Poslední bitva krále Aureliana Caenicana bude brzy dobojována. Král již ví, že jeho obrana nevydrží dlouho. Byl zrazen. V hradu dohořívají poslední plameny a on se brání několikanásobné převaze. Snad ale vydrží dostatečně dlouho, aby jeho dva synové stihli utéci a pokračovali tak v královské linii. „Buďte sbohem, moji synové. Nechť vás provází odvaha a síla!“ Dobrodružství Forged of Blood začíná.
Steam knihovna
Ještě tento měsíc odstartuje beta renovované knihovny Steamu
Valve před dvěma měsíci rozjelo projekt Steam Labs, ve kterém můžete otestovat chystané prvky z plánovaného redesignu Steamu. O velkých změnách ve vzhledu a funkčnosti Steamu se mluví už docela dlouho, ale konečně nastává čas jejich skutečné implementace. Jako první přichází na řadu vaše osobní knihovna her.

Redakce doporučuje

Control - RTX ON
Control v testu: Na jaké grafice si dobře zahrajete a jak vypadá ray tracing?
Control od tvůrců Maxe Payna se povedl. Honza Slavík dal novince pěknou osmičku. Svůj verdikt navíc doprovodil slovy „audiovizuální akční hostina“. Jakou grafickou kartu na takovou hostinu budete potřebovat a co vás bude stát zapnutí ray tracingu, si ukážeme v tomto testu.
Crying Suns
Crying Suns vypadá jako důstojný nástupce FTL, vyjde za 14 dní
FTL – Faster Than Light nás v roce 2012 naučilo, jak nesmírně, závislácky zábavné může být poletování skrz vesmír ve vlastní lodičce, zoufale se vyhýbat všudypřítomnému nebezpečí a pořád, v jednom kuse umírat. Tuhle formulku se od té doby snažila replikovat celá řada roguelike her, ale žádná z nich si nezaslouží nálepku „nástupce FTL“ tak jako Crying Suns. Plná hra dorazí za chvilku, ovšem i nové demo stojí za to.
Assassin's Creed Odyssey Discovery Tour
Objevujte historii starověkého Řecka s Discovery Tour pro Assassin’s Creed Odyssey
Série Assassin’s Creed je jedna z těch, které by se daly hravě použít k výuce dějepisu. Kdyby v nich tedy nebylo tolik zabíjení – i když i to samozřejmě k historii patří. Stejně jako v případě egyptských Origins se i Odyssey dočká svého méně brutálního, výukového módu Discovery Tour. Připravte se na spoustu informací, které jste možná věděli, ale i na ty, které vám ve škole určitě neřekli.
Predator Triton 500
„240 Hz? Antone Pavloviči, a není to málo?“ Acer představil notebook s 300Hz displejem
Na veletrhu spotřebitelské elektroniky IFA v Berlíně se Acer vytasil s jednou exotickou novinkou: svůj dříve představený model Triton 500 osvěžil displejem s obnovovací frekvencí 300 Hz. Spolu s čerstvě uvedeným počinem od Asusu se jedná o první notebooky s takovou výbavou.
Red Dead Redemption 2 Online
Red Dead Online přidává povolání. Staňte se lovcem hlav, obchodníkem nebo sběratelem
Stejně jako GTA Online, i druhý multiplayer od Rockstaru bude žít nejspíš ještě hodně dlouho. V updatu, který do Red Dead Online dorazí příští týden, se dočkáte hned tří nových úkolových linií – všechny tři mají charismatické zadavatele a exkluzivní odměny. Sázíte na kolty, prozkoumávání, anebo na své charisma? Pro každého se tu něco najde!

Videa

Gamesplay_poutáky_ahoj
BoardGame Club #16: S Tadeášem Spoustou o Euthii + mega soutěž
Léto je za námi, sezóna před námi. Nebojte, rozhodně budeme mít o čem mluvit. Her nakonec nevyšlo vůbec málo a další zajímavý host nás provede vývojem první a druhé edice své epické deskovky. Zároveň jsme rozjeli vlastní Facebook a přichystali pro vás soutěž nevídaných rozměrů.
Gamesplay_poutáky_ahoj
GamesPlay – hrajeme Dota Underlords
Komunitní mapa Auto Chess v enginu Doty 2 před pár měsíci rozvířila herní vody, načež přišel protiútok od Valve v podobě samostatného titulu Dota Underlords. Pomalá strategie založená na postupném vylepšování jednotek vás postaví proti sedmi dalším hráčům, což si dnes v praxi ukážeme spolu s Alladjexem.
Gamesplay_poutáky_ahoj
Sledujte Fight Club #442 s Karlem Drdou
Návštěvy máme všichni v redakci rádi a proto jsme si dnes do studia pozvali dlouho pohřešovaného Karla Drdu, který naše pozvání s radostí přijal. V rámci podcastu se tedy můžete těšit na KKK (Karlův konstruktivní koutek), kde se vyjádří nejen k současnému dění ve Wargamingu, ale taky se zeptáme, co si myslí o Gamescomu anebo o kyberpunkovém trendu.
Hitman 2 Longplay 9 FINAL
LongPlay - Hitman 2 #09: Portýr za všechny prachy
A jedeme do finiše. Poslední (standardní) mise v Hitman 2 je před námi, stejně jako jsou před vámi poslední dva díly našeho LongPlaye. První na řadě je Vašek, který se tentokrát vžil do role portýra. Jeho specifické ovládání velké těžké brány se špičatými bodci je natolik svérázné, že se hned zapsalo mezi ty nejlepší momenty celého LongPlaye.
Gamesplay_poutáky_ahoj
GamesPlay – hrajeme betu Ghost Recon Breakpoint
Ghost Recon Wildlands byla jedna z těch her, které ocenění „Hra roku 2017“ nedáte, ale která má přesto svou úroveň. Prodávala se jak rohlíky, dostala hromadu updatů v čele s plnohodnotným PvP a teď dostává i pokračování. Ghost Recon Breakpoint vychází za necelý měsíc, a tak je čas na betaverzi. Aktuální uzavřená beta běží od včerejška a to by bylo, abychom se na ni nepodívali.

Jen pro připomenutí: všechny exkluzivní články z Gamescomu

GAMESCOM2019
Sledujte stream tiskových konferencí Gamescom 2019
Letošní Gamescom bude mít poprvé v historii oficiální zahajovací večer, který by měl většinu trailerů a oznámení dostat hezky do kupy na jedno místo. Kromě něj si vlastní tiskovou konferenci přichystal ještě Microsoft s nadcházejícím line-upem pro Xbox a Google se svou streamovací službou Stadia. My vám je všechny hezky živě okomentujeme z našeho pražského studia.
Mount & Blade II: Bannerlord
Dojmy z Gamescomu: Kampaň Mount & Blade II: Bannerlord je ještě lepší, než jsem čekal
Musím si zastínit oči. Může za to pouštní slunce, které mému hrdinovi kreslí na obličeji divoké stíny. A může za to Mount & Blade II: Bannerlord, který mě, navzdory obrovským, nesmyslným očekáváním, jaká je obvykle nemožné naplnit, zcela oslnil. Hned na úvod Gamescomu se mi dostalo tak intenzivně zábavné půlhodiny hraní, že to jiné hry budou hodně těžko vyrovnávat.
Svoboda 1945
Dojmy z Gamescomu: Svoboda 1945 mnou otřásla
Attentat 1942 je jednou z nejlepších českých her posledních let, která posbírala ocenění nejen u nás, ale i v zahraničí. Nesmírně se mi líbilo její spojení dokumentárního vypravování s živými herci a dobových, černobíle kreslených miniher, které mě zadusily temnou atmosférou protektorátního života. Neberte tak vůbec na lehkou váhu moje slova, když řeknu, že Svoboda 1945 vypadá ještě mnohem líp.
Blacksad: Under the Skin
Dojmy z Gamescomu: Blacksad není příští The Wolf Among Us, ale jen špatná detektivka
Příběhovým adventurám ve stylu studia Telltale bych zákonem nakázal dodržovat jedno základní pravidlo: Nezačínejte nepřeskočitelnou cutscénou plnou quick time eventů! Zločince by čekala mírná pokuta, ale v případě obzvlášť ohyzdného porušení bychom mohli přistoupit i k přísnějším trestům. Blacksad: Under the Skin by z fleku dostal elektrické křeslo.
Project Witchstone
Dojmy z Gamescomu: Sandboxové RPG Project Witchstone nešetří superlativy - oprávněně
Když vám vývojáři představují vlastní hru, umějí být pěkní tlučhubové. Naslibují nám hory doly, vychválí nezajímavé, obyčejné mechanismy do nebes, udělají vše pro to, abyste uvěřili, že právě tenhle jejich projekt je něčím výjimečným. A vy pak uvidíte hru v běhu a hodně rychle vychladnete. Project Witchstone není takový případ. Až neuvěřitelné sliby jsem viděl v běhu a dokořán otevřená ústa ne a ne zaklapnout.
Darksiders Genesis
Dojmy z Gamescomu: Darksiders Genesis je ambiciózní diablovka s překvapivými systémy
Série Darksiders se dočká překvapivé odbočky s podtitulem Genesis. Překvapivé proto, že jde prakticky o diablovku, což o dosavadních dílech neplatí. Nicméně charakter klasických Darksiders se sem nevyhnutelně promítnul, a právě tím je hra vlastně nejvíc zajímavá. Přináší do žánru diablovek svěží vítr.
Caliber
Dojmy z Gamescomu: Wargaming chystá solidní taktickou akci Caliber a ozvláštní World of Warships ponorkami
Pryč jsou ty časy, kdy se společnost Wargaming profilovala jako tvůrce „World of“ her. Najednou jsou tu hry jako Pagan Online a Caliber, které do zavedeného stylu vůbec nezapadají, vzbuzují skepsi, ale o to víc nás nakonec mohou překvapit. Na zavedené značky se ale nezapomíná, čehož je důkazem chystané zásadní rozšíření lodí.
unityofcomm
Dojmy z Gamescomu: Unity of Command II nabízí kompromis mezi klasickou tahovou strategií a maximálním realismem
Na západní frontě už jsem strategizoval tolikrát, že to chce něco pořádného, abych byl vytržen z mírné letargie. Naposledy se to povedlo asi Steel Division: Normandy 44, ale od té doby už mě to zpátky do Normandie nijak netáhne. Za límec mě ale začíná popadat Unity of Command II, zajímavý mix mezi hardcore válečnou simulací (tzv. wargame) a tahovkou pro běžné smrtelníky.
betkaaspol1
Podívejte se na první video Bětky, Patrika a Vaška z Gamescomu
Za včerejší den toho naše výprava stihla opravdu hodně. Sledovat jejich nadupaný itinerář bylo jako pohled na trio workoholiků. Za první den stihli vidět spoustu her a jak vidíte u nás na webu, ještě během toho stíhají psát dojmy z vyzkoušených titulů. Nicméně nejen psaným slovem je člověk živ, a tak se Bětka chopila kamery a v prvním videu z letošního Gamescomu udělala krátký sestřih, který má primárně vystihnout atmosféru, která na výstavišti panuje.
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Dojmy z Gamescomu: Z návštěvy Nintenda se odchází s úsměvem
Spousta větších vydavatelů má na Gamescomu obrovské stánky, v jejichž útrobách se můžete osvěžit, občerstvit, popovídat si se zajímavými osobami, a až nadejde čas, schovat se za jedny z mnohých dveří na prezentaci jednoho konkrétního titulu. Ne však Nintendo. Součástí jejich otevřeného placu jsou totiž i všechny prezentované hry a navštěvující novinář zde může strávit čas, jak sám uzná za vhodné.
Humankind
Dojmy z Gamescomu: Humankind je nádherná, ale nepříliš originální variace na Civilizaci
Nechci autorům z francouzského studia Amplitude kecat do řemesla, už jenom kvůli tomu, že já jsem v životě nevyvinul jedinou strategickou hru a oni už jich mají na kontě pěkných pár (série Endless Space, Endless Legend), ale přesto si dovolím jednu poznámku: Když už děláte klon Civilizace s jediným skutečně odlišným nápadem, měli byste si být jistí, že je ten nápad opravdu zajímavý a promyšlený. Nejsem si vůbec jistý, jestli to v případě Humankind platí.
Gamescom vlog
Bleskový průřez Gamescomem a hrami, které jsme viděli
Na to, že to byly dva dny, se výprava Games.cz probrala spoustou her a jejich prezentacemi. Dojmy z některých jste četli, některé čtete a jiné teprve budete číst. Bleskový souhrn toho, co ale Bětka, Vašek a Patrik viděli, si můžete prohlédnout ve čtyřminutovém videu, které vám může posloužit jako takový rychlý přehled a také trailer na články, které vás ještě čekají.
Zombie Army 4: Dead War
Dojmy z Gamescomu: Zombie Army 4 bude pohodové odreagování s uspokojivou střelbou a brutalitou
Těsně před Gamescomem jsem se poprvé pustil do Sniper Elite 4. Měl jsem totiž obrovskou chuť na pořádný stealth se snajperkou, a k mému lehkému překvapení jsem se vážně výborně bavil. Co má Sniper Elite 4 společného se Zombie Army 4: Dead War? Tak třeba drsného Karla Fairburnea, kterého jsem si také zvolil jako svou postavu masakrující nemrtvé.
Darksburg
Dojmy z Gamescomu: nezajímavý coop v diablovce Darksburg by mohlo zachránit originální PvP
Studio Shiro Games pořádně zabodovalo strategií Northgard, která se dokonce dočká vlastní deskovky. Ta byla k vidění na jejich vlastním menším stánku, ale rozhodl jsem se, že se o ní dozvím víc za dva měsíce na veletrhu stolních her Spiel v Essenu. Svou pozornost jsem proto upřel k jejich chystané videohře Darksburg, která má do úžasnosti daleko.
Lost Ember
Dojmy z Gamescomu: jak mi u procítěné adventury Lost Ember málem ukápla slza
Po dohrání neobyčejné ukázky ze hry Lost Ember jsem byl chvíli duchem zcela nepřítomen, ale když jsem se vrátil do hektických hal kolínského výstaviště, vzpomněl jsem si překvapivě na našeho Adama. Lost Ember by totiž mohla být tou indie hrou, o jejíž existenci v tuto chvíli možná ani neví, ale nakonec ho dokonale pohltí, jak sám předvídá v naší výhledové redakční anketě z kraje roku.
gamescomvlog2
Kořist z Gamescomu aneb co taháte po výstavišti
K návštěvám herních výstav jako je Gamescom a nebo E3 patří také suvenýry, které vám na různých stáncích nadělí. Pravda, hlavně na E3 byste už druhý den vyměnili třetí tričko za hrnek s pořádnou kávou, ale i když se vám tohle tričko zrovna nehodí, někdo jiný jej třeba ocení. Bětka, Vašek a Patrik ve videu předvedli, co všechno povezou do Čech a s čím vším se občas taháte deset hodin v kuse po výstavišti.
Iron Harvest
Dojmy z Gamescomu: Chytře vedená pěchota v Iron Harvest porazí i obřího robota
Company of Heroes, ale s ohromnými mechy namísto tanků. Takhle nějak se od počátku prezentuje realtimová strategie Iron Harvest a poté, co jsem si ji na Gamescomu vyzkoušel, můžu říct, že jde o popis nebývale výstižný. Přehledná, taktická hratelnost založená na ovládání malých skupinek vojáků je zpátky a doplňuje ji velice silné alternativně historické příběhové zasazení.
FightClubGamescom
Fight Club Gamescom – Punk edition
Naše gamescomová výprava si sedla a natočila svou verzi Fight Clubu v terénu a… dopadlo to dosti punkově. Možná za to může inspirace Cyberpunkem 2077, možná za to může zeď v pokoji… ale záznam tohoto gaučového pokecu je poněkud spartánštější. Oceňte tedy retrofuturistický pruh, který běhá přes obrazovku i trošku horší zvuk. Obsah vám to ale dozajista vynahradí. (Kyber)punk is not dead!
Iron Danger
Dojmy z Gamescomu: Iron Danger je taktická hra, jakou jste ještě nikdy nehráli
Některé hry se popisují zatraceně těžko, protože se vymykají běžným škatulkám. Jenže právě takové tituly často jako na potvoru za detailnější popis stojí, což je i případ Iron Danger. Je to příběhová akční hra (a možná trochu RPG?), která je zároveň tahová i realtimová, všechno se v ní měří na údery srdce a tak trochu připomíná Divinity: Original Sin II, až na to, že ho vlastně nepřipomíná vůbec. Slibuju, že v dalších odstavcích všechno vyjasním.
Nanotale
Dojmy z Gamescomu: kouzelná adventura Nanotale je víc než jen kopírkou unikátu Epistory
Studio Fishing Cactus mě před lety fascinovalo svým originálním počinem Epistory – Typing Chronicles, jehož kouzlo je ukryto v samotném podtitulu. Hádanky i souboje se totiž řeší psaním slov, která vyskakují na obrazovce. Dřív bylo takové ovládání zcela běžné (hlavně u klasických adventur), ale dnes jde o něco nevídaného. Stejný recept se opakuje i v Nanotale – Typing Chronicles, ale naštěstí je to mnohem víc než jen stejná hra v novém hávu.
gamescomfail
Co bychom na Gamescomu radši nezažili
Na Gamescom se každoročně sjedou stovky studií s ještě větším počtem her. Není v silách žádného novináře to všechno oběhat, proto jsme nuceni vybírat si hry, které jsou pro nás – ale snad i pro vás – zajímavější než zbytek. Z toho důvodu zamrzí každá bídná prezentace, z níž se vyklube pouhá ztráta času. A takových se pár bohužel našlo i letos.
fight club final
Fight Club Gamescom – Cyberpunk edition
Ani náš druhý Fight Club natočený přímo v Kolíně nad Rýnem nepostrádá punkovou atmosféru. Tentokrát ale mnohem oprávněněji. Všichni tři naši vyslanci totiž zhlédli téměř hodinovou ukázku ze Cyberpunku 2077, ze které jste v pátek mohli vidět čtvrthodinový sestřih. Nejenom o tom je náš druhý a poslední vlog.
Desperados 3
Dojmy z Gamescomu: Desperados 3 jsou Shadow Tactics z Divokého západu
Studio Mimimi nám všem před třemi lety naprosto vytřelo zrak fantastickou variací na legendární Commandos. Stealth strategie Shadow Tactics: Blades of the Shogun si tehdy od nás odnesla ocenění za nejlepší strategii roku, a pakliže s naším zhodnocením souhlasíte, povinně se začněte těšit na Desperados 3. Je to to samé v bledě modrém, jen místo katan sáhnete po koltech.
Planet Zoo
Dojmy z Gamescomu: V Planet Zoo se rodí nový král tycoonů
Čím je Railroad Tycoon pro vlakové strategie a RollerCoaster Tycoon pro strategie se zábavními parky, tím je Zoo Tycoon pro správu vlastní virtuální zoo. Stále to ještě platí, ale titul krále bude hře za dva měsíce odebrán propracovanou simulací Planet Zoo.
Dark Envoy
Dojmy z Gamescomu: V Dark Envoy můžete navždy umřít klidně po 20 hodinách hraní
Hry s permanentní smrtí už dávno nejsou nic nevídaného. Žánr roguelike se rozšířil napříč všemi možnými herními styly od stříleček až po tahové strategie. Většinou se s ním ovšem vážou jasně daná pravidla, mezi něž patří například to, že jeden průchod hrou nesmí trvat příliš dlouho – koho by bavilo se s nějakou postavou patlat desítky hodin, pak ji v jediném nepovedeném souboji navždy ztratit a začínat nanovo? „No přece úplně každého!“ odpovídají vývojáři taktického RPG Dark Envoy.

Nejnovější články