Nejčtenější články týdne
„Konkurence ze strany Epicu prospívá všem,“ tvrdí šéf Valve Gabe Newell
S vydáním Half-Life: Alyx se ze své nory vynořil také zakladatel a šéf společnosti Valve, sám velký Gabe Newell, a rozdal hned několik rozhovorů nejen na téma návratu do Half-Life a virtuální reality, ale i jiných palčivých záležitostí současného herního světa. Pro časopis Edge kupříkladu vyjádřil názor, že mu Epic Games Store vůbec nevadí. Proč? Konkurence z něj plynoucí je prý v konečném důsledku dobrá pro všechny zúčastněné strany.
Jak hodnotí ve světě – Half-Life: Alyx
S novým Half-Lifem přichází revoluce ve virtuální realitě: ano, nebo ne? Pokud svou odpověď zakládáte na procentuálním hodnocení, běžte si rovnou pořídit výkonný počítač, headset a velkou herní plochu. Pokud vás zajímají podrobnosti, projděte si s námi výňatky ze zahraničních recenzí, které vám vysvětlí, proč byste to (ne)měli teď hned udělat.
První hra pro nehráče: Jaké tituly bychom doporučili úplným začátečníkům
„Co bych si měl/a zahrát za hru, když hry vůbec nehraju?“ Je to otázka, se kterou se od našich přátel a rodinných příslušníků setkáváme poměrně často a není zas tak snadné na ni odpovědět. Jaká je ideální vstupní brána do světa počítačových her pro ty, kteří doteď hráli akorát Solitaire, Hledání min nebo s trochou štěstí nějaké staré Sims?
Gloria Victis: Siege je středověké This War of Mine o lidech za hradbami obležené pevnosti
For Honor, Mount & Blade a několik dalších her nám ukázalo, jaké to je, dobývat či bránit hrad v drsném středověku. Ale nikdo nám zatím nepředvedl život prostých občanů, kteří se klepou strachy za obléhanými hradbami. V Gloria Victis: Siege zjistíte, zda zvládnete zabránit hladomoru a šíření nákazy a jestli dokážete přežít až do příjezdu posil.
Při pohledu na nádhernou střílečku Bright Memory se nechce věřit, že jde o dílo jediného vývojáře
FPS akce Bright Memory vypadá jako AAA hra velkého studia s prakticky neomezeným budgetem, ale ve skutečnosti jde o projekt jediného Číňana, který se vývoji věnuje jen ve volných chvílích mimo svou hlavní pracovní činnost. Jeho výtvor sklízí obrovskou chválu a můžete si ho vyzkoušet doslova za pár korun.
Redakce doporučuje
Po Netflixu a YouTube zpomaluje přenos dat i PlayStation
V souvislosti s epidemií koronaviru eviduje zvýšený zájem o své služby řada internetových zábavních firem. Jelikož spousta lidí vzorně zůstává doma, aby šíření viru zabránila tou nejjednodušší cestou, krátí si dlouhou chvíli jinak než obvykle, čímž logicky zvyšuje nápor na sítě. Nikdo z nás nechce, aby se zhroutil celý internet, a nechtějí to ani v Sony.
Red Dead Redemption II a Animal Crossing: V čem jsou si nesmírně podobné?
V jedné hře jste charismatický desperát sedlající statného oře, který kvůli hrsti drobáků neváhá přepadávat dostavníky a bankovní instituce, prolévání krve mu není cizí a lahvinkou rumu rozhodně nepohrdne. Ve druhé jste ten nejpracovitější chatař exotického ostrova, který se od rána do večera honí za motýly a hraje si na archeologa i zahradního architektura. Red Dead Redemption II a Animal Crossing: New Horizons nemají na první pohled nic společného, ale v jednom ohledu jsou si velice, velice podobné.
Recenze nevšedního multiplayeru Doom Eternal
Doom Eternal nemá deathmatch. U žádné jiné hry by to nevzbudilo takové pozdvižení, ale tady přeci mluvíme o praotci multiplayerových stříleček, o zakladateli legendárního módu „všichni proti všem“. Stejně tak zde nenajdete ani týmový deathmatch, capture the flag nebo jakékoli jiné klasické módy, které byste od old-schoolové řežby čekali. Namísto toho přišli tvůrci s úplně novým, nezvykle asymetrickým módem Battlemode. Jak se hraje?
Half-Life: Alyx lze hrát bez VR headsetu
Všímavý hráč objevil v Half-Life: Alyx příkazy, které umožňují ovládání pomocí klávesnice a myši. To jen potvrzuje slova programátora Valve Robina Walkera, který se v rozhovoru pro Polygon nechal slyšet, že ne-VR mod pro nový Half-Life je jen otázkou času.
Vlastním obchodem to nekončí, z Epicu se teď stává i vydavatel
Dokud jsme hry nakupovali primárně fyzicky, tvořili vývojáři, vydavatelé a distributoři vzájemně propojené části řetězce. S nástupem digitálních distribucí a crowdfundingu se tyto tři funkce často slévají v jednu, zrovna o vydavatele ale stojí prakticky každé vývojářské studio, protože vydavatelé = peníze. Kdo má hodně peněz a chce je investovat zpátky do her? Epic Games.