Nejčtenější články týdne: Pamatujete na Gothic?
zdroj: tisková zpráva

Nejčtenější články týdne: Pamatujete na Gothic?

14. 7. 2019 17:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Jasně že pamatujete, alespoň tedy většina z vás. Tento týden jsme si společně zavzpomínali na jeho tvůrce, studio Piranha Bytes, a byl z toho nejčtenější článek týdne. Piraně to tehdy vykoply opravdu silně, když se jim první (a pak hlavně druhý) Gothic tak podařil. Někteří mezi námi by ale řekli, že pak to už šlo jenom dolů. Zpátky nahoru to nevytáhl ani Elex. Vývojáři tak bohužel nebyli schopní překonat sami sebe, ale to ve výsledku nevadí. Vzpomínky na první dva Gothicy nám už nikdo nevezme.

Nejčtenější články týdne

Recenze_poutáky
Samurai Shodown – recenze
Bojovky jsou žánr specifický. Nic v nich totiž nenafejkujete. Jak to myslím? Jednoduše. V dnešních obrovských open worldech a mnohahodinových hrách s RPG prvky můžete na první pohled docela snadno vykompenzovat nepříliš dokonalou hratelnost. Přidáte pár desítek questů, zvýšíte počet lokací, hratelných postav nebo dopravních prostředků – a alespoň na první zdání se vaše dílo může tvářit jako lepší, zábavnější, pompéznější, přinášející zábavu na desítky a stovky hodin. To v případě bojovek tak úplně neplatí.
Dungeons of Aledorn
Studio pracující na českém RPG Dungeons of Aledorn se rozpadá, vývoj hry se prodlouží
Pokud jsou mezi vámi backeři českého RPG Dungeons of Aledorn, pak vás stejně jako mě jistě zaskočila zpráva o nečekaných změnách ve studiu Team21. Vedoucí projektu, designér hry a scenárista v jedné osobě Ladislav „Nefarit“ Štojdl spolu s vedoucím programátorem a asistentem designéra hry Martinem „Arbitrem“ Mikšem opustili studio a hru dokončí pod jiným názvem.
Recenze_poutáky
Oculus Quest – recenze z pohledu běžného hráče
To si tak vyrazíte na párty k sousedům a kamarád se jen tak mezi řečí zmíní, že má doma Oculus Quest. Tu mytickou virtuální realitu, která nepotřebuje počítač, externí trackovací senzory na zdi, složité nastavování. Najednou zjišťujete, že jste půlku víkendové narozeninové akce propařili. Jenže ne v alkoholovém, nýbrž videoherním opojení virtuální realitou.
Gothic
Piranha Bytes: Studio, které nepřekročilo vlastní stín
Snad do konce života mi zůstane v paměti bezpečně usazená moje první zkušenost s německým RPG Gothic. Hra byla tehdy přiložená na dvou CD u Levelu, vypadala na svou dobu dostatečně zajímavě, rozjel jsem ji na archivním domácím notebooku a bylo to RPG, což bylo pro mě v onom věku kolem dvanácti let naprosto zásadní. Co mě ovšem čekalo ve hře, bylo šokující, počínaje ovládáním a konče prvním krysokrtem, neschopností otevřít truhlu a prvním nešťastným pádem znamenajícím jistou smrt. Nevydržel jsem u Gothicu snad ani půl hodiny, jen abych se k němu vrátil po několika měsících a hře propadl na několik dalších let.
Steel Division 2 recenze
Steel Division 2 – recenze
„Přesouváme se ze západní fronty na tu východní? Tak to je paráda!“ zahalekalo za druhé světové války přesně 0 německých vojáků. My, necitelní hráči strategických her, pro které je největší konflikt světové historie zdrojem nehynoucí zábavy (a hynoucích panďuláků), ovšem halekat můžeme. Steel Division 2 je tady a stejně jako minulý díl, Steel Division: Normandy 44, nabízí prvotřídní taktickou zábavu.

Redakce doporučuje

DoA_Dungeons_of_Aledorn_Team21_Manto_ART_logo
Rozhovor s Ladislavem „Nefaritem“ Štojdlem o odchodu ze studia Team21 a budoucnosti hry Dungeons of Aledorn
Včera jsme se dozvěděli o komplikaci ve vývoji českého RPG Dungeons of Aledorn. Po neshodách ve studiu Team21 se Ladislav „Nefarit“ Štojdl spolu s Martinem „Arbitrem“ Mikšem rozhodli odejít a hru dokončit mimo studio. Nefarit kývl na podrobnější rozhovor, ve kterém se dozvíte něco o minulosti, současnosti i budoucnosti hry.
Super Mario Maker 2 Recenze
Super Mario Maker 2 – recenze
Dalo se očekávat, že další hra se jménem Mario v názvu bude naprostá pecka? Dalo. A je to nakonec naprostá pecka? Je. Je to jenom komplexní editor pro hráče, kteří upřednostňují tvoření věcí před jejich hraním? Ani náhodou. Tedy přesně takový editor tu je, ale můžete ho bez obav ignorovat. Super Mario Maker 2 je totiž navzdory svému názvu plnohodnotná singleplayerová plošinovka.
Nintendo Switch Light
Nintendo konečně představilo novou verzi Switche – čistě handheldový Lite
Dlouho spekulovaný menší Switch je konečně oficiální realitou. Nintendo na letošní podzim chystá Switch Lite, ořezanou verzi, které skutečně chybí spousta skvělých funkcí aktuálního Switche. Ale pokud hledáte čistokrevný handheld na hry od Nintenda a další skvělé kousky třetích stran za docela rozumný peníz, tak se máte na co těšit.
Pán prstenů
Na novém MMO ze Středozemě pracuje Amazon, ale propojení se seriálem nečekejte
Pán prstenů už je zase cool (ha, jako by snad někdy cool být přestal!). Loni v září jsme se dozvěděli o chystaném MMORPG ze Středozemě, který připravuje hongkongský vydavatel Leyou Technologies, stojící například za Warframe, a teď se z milosti velikého Manwëho dovídáme další detaily. Ten nejdůležitější? Partnerem ve vývoji je megakorporace Amazon, jejíž tým bude zatím nepojmenovanou hru vyvíjet.
Steam Labs
Ve Steam Labs ochutnáte nové prvky redesignovaného Steamu
Na nový, moderní design Steamu se čeká už řadu let a až letos v březnu jsme od Valve dostali potvrzení, že se skutečně dělá na nějaké revitalizaci. Do finální verze je ale daleko, té nyní předchází jistý druh betatestování. Valve spustilo experimentální stránku Steam Labs, na které si kdokoliv může vyzkoušet plánované funkce a vyjádřit svůj názor na ně.

Videa

Gamesplay_poutáky_ahoj
GamesPlay – hrajeme Super Mario Maker 2
Existují hry, které vás nechají tvořit hry. Super Mario Maker 2 je jednou z nich. Jde o ultimátní nástroj, ve kterém vytvoříte libovolnou placatou úroveň pro Maria. Ale jak si ukážeme v dnešním GamesPlayi, nemusíte být od narození nadaní, abyste dokázali udělat poměrně zábavnou úroveň. Zároveň nemusíte být tvořiví vůbec, jelikož ve hře je tolik hotového obsahu, že ji prostě můžete brát jako dalšího skvělého singleplayerového Maria.
Gamesplay_poutáky_ahoj
Sledujte Fight Club #434 nejen o problémech vývoje Dungeons of Aledorn
V Americe slavili minulý týden Den nezávislosti, a tak jel celý herní průmysl tak trochu na půl plynu. O trochu nepříjemného vzrušení se ale postaral pro změnu český herní průmysl. Dozvěděli jsme se totiž o problémech kolem vývoje hardcore RPG Dungeons of Aledorn, respektive o rozpadu vývojářského týmu Team 21.
Gamesplay_poutáky_ahoj
GamesPlay – hrajeme psychologické Sea of Solitude
Když jsou lidé příliš osamělí, změní se v příšery. Se Sea of Solitude se dnes vydáme na velmi osobní projížďku s mladou ženou, kterou sžírá samota, do světa plného metafor. Postavte se s námi jejím vnitřním démonům a vydejte se na možná trochu emocionálnější dobrodružství, než na jaké jsme z her stále ještě zvyklí.
Hardware Club 36
Hardware Club #36: Výkon procesorů Ryzen 3000 a GPU Navi
Procesory Ryzen 3000 a grafické karty Navi, které AMD postupně oznámilo na Computexu a E3, se konečně dostaly do rukou recenzentů a na pulty obchodů. Víme tak už výkon, ceny i výhodnost. Budou od teď herní PC už jen v červené barvě?
Gamesplay_poutáky_ahoj
Retro GamesPlay – hrajeme adventuru Full Throttle
Existuje poměrně málo her o motorkářích, a ještě menší procento z nich tvoří adventury. Světlou výjimkou je Full Throttle z dílny LucasArts, jmenovitě od Tima Schafera. Ano, přesně toho Tima Schafera, který později založil Double Fine a nedávno se nechal odkoupit Microsoftem. Nyní se ale vrátíme skoro o 25 let zpátky.

Nejnovější články