Nejčtenější články týdne
Spousta hráčů si místo Apex Legends omylem kupuje VR hru Apex Construct
O free-to-play battle royale Apex Legends se v poslední době hodně mluví, ne všichni hráči jsou nicméně natolik zběhlí, aby ji na internetu zvládli najít. Svědčí o tom raketový vzestup prodejů VR akční hříčky Apex Construct, která vyšla loni v březnu, ale teprve teď ze svého jména začala pořádně těžit. Zmatené hráče často nezastaví ani fakt, že za Construct musí zaplatit 30 dolarů, přestože Legends má být zadarmo.
Tannenberg – recenze
„Něco visí ve vzduchu,“ říkali si znepokojení obyvatelé v ulicích evropských měst. A měli pravdu – byla to první světová válka. „Něco visí ve vzduchu,“ říkali si znepokojení vojáci v rozbahněných zákopech. A měli pravdu – byl to jedovatý plyn. V Tannenbergu se stanete těmi druhými, rozklepanou bandou chlapíků, co se snaží nedýchat smrtící vzduch a neumřít po zásahu jedinou kulkou. Je to zábava.
Kingdom Come: Delivarance – Band of Bastards – recenze
V dodatečném obsahu Kingdom Come už jste s Jindrou mohli pomoct se znovuvýstavbou Přibyslavic a námluvami milé dívky pro pana Ptáčka. Zatímco předchozí přídavky šlo řešit čistě mírumilovnou cestou, v Band of Bastards už se bez řinčení zbraní neobejdete. Posázaví obsadila loupeživá banda vedená rivalským šlechticem a vy je se skupinou žoldáků musíte zase vyhnat tam, kam patří.
Re-Legion – recenze kyberpunkové strategie
Ellion je mladý charismatický rebel s příčinou. Nemůže už totiž déle snášet utrpení svých systémem vykořisťovaných a zombifikovaných spoluobčanů. Jako samozvaný pastýř proto s boží pomocí vystupuje z davu, aby se pokusil osvobodit své neonové město budoucnosti z područí zhýralého megakorporátu. A vy mu ve strategii Re-Legion samozřejmě pomůžete.
Lovecraft's Untold Stories – recenze
Temný horor se nikdy neomrzí, zvláště spojí-li se s neobyčejnou hrou, jako je Lovecraft's Untold Stories. Zdánlivě je to jen další roguelike žánrovka pro herní masochisty, pod pokličkou se však skrývá chytrá arkáda, která vyměnila frustrující obtížnost za vyprávění v lovecraftovsky bizarní atmosféře. Při opakování misí sice detektivní zápletka ztrácí sílu a v pixel-artové grafice splývají cenné detaily, žádná trhlinka v konceptu však příjemné herní zážitky nezkazí.
Redakce doporučuje
Česká hudební hra Beat Saber se otevře hluchým hráčům
Možná si říkáte, že hudba a hluchota nejdou dost dobře dohromady, zvlášť když se v Beat Saberu musíte do beatových bloků trefovat v rytmu, ale právě rytmus je složka hudby, kterou lze vnímat bez ohledu na stav sluchu. Česko-slovenští Beat Games se spojili s výrobcem nositelných subwooferů Subpac a pracují na společném řešení, které by rytmickou taneční hru ve virtuální realitě mohlo otevřít i publiku s částečnou nebo úplnou ztrátou sluchu.
Sestavu národů v Civilization VI: Gathering Storm doplňuje překrásný Turek a vodní královna
Čas na poslední várku novinek o datadisku Civilization VI: Gathering Storm předtím, než se s vámi podělím o recenzi. Dnes je na programu narcistický chlápek, co si nechával říkat „Nádherný“, stěhovavá královna, jejíž jméno nebezpečně připomíná erotickou pomůcku, a nakonec váhavá paní, co se nemůže rozhodnout, zda chce vládnout Francii, nebo Anglii.
Společnost Paradox Interactive má za sebou nejlepší kvartál v historii, aniž by vydala novou hru
Poslední dobou jsme svědky častého skupování studií nyní už gigantem THQ Nordic, ale Paradox Interactive také není žádný drobek. Ve skutečnosti rozšiřuje svoje portfolio, kde se dá. Loni si přivlastnil tvůrce BattleTechu, pustil se se svými populárními značkami do deskovek a rovněž zaznamenal nejlepší kvartál v historii firmy.
Šéf amerického Nintenda Reggie Fils-Aimé odchází do důchodu
Severoamerická divize japonského Nintenda přijde o jednu ze svých nejvýraznějších postav. Reggie Fils-Aimé, který jako jeden z mála šéfů velkých firem dokázal libovolně nudnou prezentaci nejen na E3 proměnit ve vtipnou show, odchází v 57 letech na odpočinek. Ve funkci ho od 15. dubna nahradí Doug Bowser – na druhou stranu, dokážete si představit, že by Nintendu šéfoval někdo s lepším jménem?
Spekulovaný název The Elder Scrolls VI: Redfall možná porušuje autorská práva
Když Bethesda nedodá konkrétní informace, nastává čas na spekulace. Řeč je o The Elder Scrolls VI, která byla jen tak mimochodem oznámena loni na E3 krátkým teaserem. Ten nám neprozradil vůbec nic, dokonce ani podtitul hry. Pár měsíců nato si mateřská společnost ZeniMax Media podala žádost o registraci ochranné známky Redfall. Nyní se k tomuto slovu vracíme, protože se o něj vede spor.
Videa
LongPlay – vzhůru do Mexika s Life is Strange 2
Androidskou vzpouru v Detroit: Become Human má Lukáš se Šárkou plus minus zdárně za sebou. V nejčerstvější sérii LongPlayů zůstanou v žánru příběhových adventur, z hypotetické budoucnosti se ovšem tentokrát podívají do nedávné minulosti. Zasněžený Detroit mění za podzimní seattleské předměstí – v první polovině první epizody Life is Strange 2 se slaví Halloween!
Sledujte Fight Club #414 o Metro Exodus
Není moc větších herních událostí, které by v uplynulých dnech otřásly světem. Pokračování slavné série Metro si naši pozornost vyžádalo napřed kvůli exkluzivitě na Epic Store, to ale nic moc neříká o tom, jaká je to vlastně hra. Patrik se v recenzi neubránil nadšení, jak je na tom po vyzkoušení Metra Exodus zbytek naší redakce?
GamesPlay – hrajeme kontroverzní Anthem
„Nová tříáčková hra od BioWare“, to není sousloví, které byste si spojovali s multiplayerovou akcí. Jenže právě tímto směrem se studio, které má na kontě série Mass Effect a Dragon Age, vydalo. Podle prvních reakcí to ale vypadá, že se měl švec držet svého kopyta, protože první zprávy ohledně Anthemu jsou přinejlepším vlažné. Zatímco u nás můžete čekat recenzi cca o víkendu (není to krátká hra), na hru se prozatím podívejte v našem GamesPlayi, u nějž zasednou Lukáš Grygar a David Ryneš.
Retro GamesPlay – hrajeme stealthovou legendu Thief: The Dark Project
Série Thief loni oslavila dvacáté narozeniny a bez nadsázky se dá říct, že položila základy žánru stealthových adventur. Studio Looking Glass už sice neexistuje, ale jeho odkazy můžeme ve hrách pozorovat dodnes. Thief: The Dark Project vynikal na tu dobu vynikající umělou inteligencí a jako první hra využíval světel a stínů nebo zvuků jako herních mechanik.