Nejčtenější články týdne: Sekiro: Shadows Die Twice
zdroj: tisková zpráva

Nejčtenější články týdne: Sekiro: Shadows Die Twice

31. 3. 2019 17:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Mohlo to tento týden vůbec dopadnout jinak? From Software jsou zpátky, jejich očekávané Sekiro: Shadows Die Twice konečně vyšlo a povedlo se na výbornou. A to dokonce tak, že Honza Slavík sáhnul pro svoji historicky první desítku. Hra se ostatně líbí i Honzovi, byť ten by po maximálním hodnocení nesáhnul. Se Sekirem na Games ještě nekončíme a na příští týden chystáme jedno speciální video.

Nejčtenější články týdne

Soldier of Fortune
Vzpomínáme: Soldier of Fortune nebyl tak krvavý, jak si pamatujete
První výstřel brokovnicí do panáka v Soldier of Fortune si pamatuje každý – už jen kvůli tomu, že jej následně mnohokrát zopakoval. Odpadávající končetiny po použití těžkých zbraní působily v době vydání v Evropě, 27. března 2000, jako ten nejdrsnější hardcore vynález vývojářských maniaků z Raven Software. Návrat do světa Soldier of Fortune s odstupem skoro dvou desetiletí paradoxně vykreslí docela odlišný obrázek než honbu za senzacemi.
subnautica
Subnautica – jak se z malé hry na tablet stalo openworldové dobrodružství pro miliony hráčů
Čísla hovoří jasně: univerzálně „velmi pozitivní“ hodnocení na Steamu, 9/10 v recenzi na Games.cz, přes 4 miliony prodaných kopií na PC a konzolích. Subnautica je velmi úspěšná hra. Není to náhoda, nemůže za to žádný trend, propracovaná marketingová kampaň nebo masivní podpora Valve, Microsoftu či Sony. „Viníkem“ úspěchu hry jsou tvůrci z Unknown Worlds Entertainment, kteří od začátku věděli, co chtějí a nechtějí dělat.
Sekiro: Shadows Die Twice
Sekiro: Shadows Die Twice – recenze
Kdo si myslel, že FromSoftware umí dělat hry jen podle jedné šablony, může směle změnit životní postoje. Ne, že by se japonští tvůrci snad ve své novince Sekiro: Shadows Die Twice otočili zády k tomu, co jejich tituly proslavilo – dobře známý základ zůstává, ale krášlí ho tolik novinek, svěžích změn a originální, fantasticky vytříbený bojový systém, který až hraničí s genialitou, že nakonec to „soulsovské“ jádro skoro nepoznáte. Výsledek je obrovská pecka.
Left Alive
Left Alive – recenze
Left Alive je nejlepším kandidátem na nejhorší hru roku 2019. Je až s podivem, že se pod ni Square Enix podepsalo a vypustilo ji na světlo světa ve stavu, v jakém se právě nachází. Zvlášť, když koncem loňského roku vydalo jiný paskvil pod názvem The Quiet Man, který v porovnání s Left Alive najednou vypadá jako mnohem lepší hra.
Outward
Vyšlo Outward, hutné fantasy RPG v otevřeném světě se splitscreenem
Fantasy RPG s otevřeným světem bývají většinou singleplayerové, nebo naopak silně multiplayerové hry. Outward si razí cestu, se kterou se bohužel téměř vůbec nesetkáváme. Hru můžete stejně jako každé jiné RPG hrát sami, ale zároveň k sobě můžete přizvat kamaráda a klidně se na rozdělené obrazovce toulat kouzelným světem jako dva prostí poutníci bez mocných schopností. A co je ještě lepší, můžete tak učinit rovnou teď.

Redakce doporučuje

deadcells
Dead Cells lže hráčům pro jejich vlastní dobro
Dead Cells patří k nejlepším hrám roku 2018. Nejenom pro mě, nejenom pro redakci Games.cz (3. místo při vyhlašování Hry roku 2018), nejenom pro více než milion hráčů na celém světě, kteří si permadeath metroidvanii od studia Motion Twin koupili. Co leží za úspěchem a kvalitami hry od malého francouzského studia, které doposud dělalo mobilní a free-to-play tituly? Jaké designové triky tvůrci uplatnili, aby hráče ošálili, ale zároveň vylepšili jejich zážitek? Kolik stál vývoj hry a jak jsou prodeje rozložené mezi jednotlivé platformy? V průběhu GDC 2019 o tom hovořili designér Sébastien Bénard a bývalý šéf studia a marketingový manažer Dead Cells Steve Filby.
Spider-Man
Jiný, a přesto stejný Spider-Man: Vznik nejrychleji prodávané hry na PS4
Bryan Intihar je sympatický chlapík. Působí upřímně, je celkem vtipný a hlavně, je na něm na první pohled vidět, že miluje svou práci. A není divu: stát se kreativním šéfem vývoje jedné z nejlepších her loňského roku, být prostředníkem mezi Insomniac Games, Marvelem a Sony a v neposlední řadě dělat na hře s komiksovým hrdinou svého dětství, to člověku přidá na životním optimismu. 
PlayStation Logo
Sony přestává obchodníkům poskytovat digitální kopie her
Sony potvrdila předchozí zprávu amerického řetězce GameStop, že k 1. dubnu letošního roku přestane obchodům poskytovat herní kódy na PlayStation 4 k dalšímu prodeji. Digitální kopie si tak v budoucnu pořídíte jedině přes PlayStation Network.
Battlefield V Firestorm
Verdikt: Firestorm přináší do Battlefieldu V i žánru battle royale jen málo nového
Battlefieldu V to trvalo docela dlouho, ale nakonec taky porodil svůj vlastní mód battle royale jménem Firestorm. Je to výstižné jméno, protože titulní ohnivá bouře vás honí jak pominutá a nenechá vás si v klidu užívat nádhernou, zasněženou norskou mapu. Ono tady všechno koneckonců vypadá nádherně. Jen je problém, že žánr battle royale se už za tu dobu, co v DICE ladili Firestorm, stihl posunout o kus dál.
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord představuje asymetrický multiplayer
Mount & Blade II: Bannerlord pořád ještě nevyšel. Je to sice škoda, protože po něm toužím jako Charles po koruně, ale rozhodně je aspoň vidět, že vývojáři na hře tvrdě pracují. V dohledné době by měla vypuknout uzavřená beta, a ještě předtím se tvůrci se světem podělili o informace, které osvětlují, jak bude vypadat multiplayer – konkrétně nový mód Skirmish.

Videa

Gamesplay_poutaky_ahoj
GamesPlay – hrajeme brilantní logickou hru Baba Is You
Během roku se objeví několik skutečně výtečných indie titulů, kterým se bohužel nedostane takové pozornosti, jakou by si zasloužily. Jedním z nich by se mohla stát i nová logická hra Baba Is You, ale Patrik se rozhodl šířit o ní povědomí, kde se dá – v minulém Fight Clubu, dnešním GamesPlayi i blížící se recenzi.
Gamesplay_poutaky_ahoj
GamesPlay – hrajeme Firestorm, battle royale Battlefieldu V
Battlefield V docela pozdě naskakuje na rozjetou mašinu s názvem battle royale. Jeho včera vydaný mód Firestorm se ale aspoň může chlubit výhodami, které konkurence nenabízí. Je tu spousta řiditelných vozidel včetně tanků, zničitelné prostředí, opravdu nádherná grafika… však to v dnešním GamesPlayi sami uvidíte.
Gamesplay_poutaky_ahoj
Sledujte Fight Club #419 o GDC s Petrem Poláčkem a Martinem Bachem
Game Developers Conference v americkém San Francisku už skončila a naši dva zástupci se konečně vrátili domů. Petr Poláček a Martin Bach se s vámi přišli do podcastu podělit o dojmy, historky, příhody, zkušenosti i novinky, takže se určitě podívejte. Zvlášť když se k nim připojil ještě navrátilec Aleš.
Gamesplay_poutaky_ahoj
GamesPlay – hrajeme Sekiro: Shadows Die Twice
Březen byl (a stále je) velmi plodný na kvalitní hry, ale většina z nich je přeci jen jednodušší než opravdu výborné Sekiro: Shadows Die Twice. Mistři řemesla z FromSoftware nám naservírovali další nekompromisní akční RPG, které však rozhodně není jen dalšími Soulsy, jak si ukážeme v GamesPlayi.
Gamesplay_poutaky_ahoj
Hardware Club #29: Ray tracing pro všechny a další novinky
V dnešním díle jsme si přichystali novinkový přehled toho nejzajímavějšího, co se v uplynulých týdnech událo: oznámení ray tracingu bez karet GeForce RTX, recenze novinek GTX 1660 a 1660 Ti a další informace o procesorech Ryzen 3000.
Gamesplay_poutaky_ahoj
Retro GamesPlay – hrajeme Star Wars: Knights of the Old Republic
Před dávnými časy v předaleké galaxii ještě BioWare tvořilo kvalitní singleplayerové hry, neexistoval žádný Anthem a místo něj byli čerstvou novinkou Star Wars: Knights of the Old Republic. Nebo familiárně KOTOR, neplést s černohorským přístavním městem. Klasické RPG, kde jste si coby rytíř Jedi mohli vybrat svou stranu Síly, se do paměti hráčů vepsalo nesmazatelnou fixou.

Nejnovější články