Nejčtenější články týdne
Dojmy: The Elder Scrolls: Blades je skutečné RPG, ale pozor na obchodní model
Bethesda čekání na mobilní The Elder Scrolls: Blades skutečně pořádně natáhla. Odklad, de facto půl roku absolutního ticha... přetrhlo jej zničehonic až březnové vydání early accessu, k němuž se konečně může dostat i širší veřejnost. U Talose, to to trvalo! A dle úvodních hodin je to takové, jak by se dalo od free-to-play podoby téhle slavné série očekávat. Je to opravdu The Elder Scrolls se vším, co jej vždy činilo tak přitažlivým, ale chtě nechtě taky s ústupky. Jsem zvědavý, co z toho ve finále může vzejít a co všechno může zhatit místní obchod.
Nejhorší hry, jaké jsme kdy hráli
Málokdo dneska hraje špatné hry. Nabídka těch dobrých je zkrátka až příliš bohatá. Občas se donutíte hrát nějakou průměrnou, když už jste si za ni zaplatili, zřídkakdy vás u sebe možná udrží i nějaká podprůměrná, pokud ji táhne silná značka nebo návykovost. Ale opravdové herní katastrofy pomalu mizí z hráčského diskurzu. V redakci jsme se tedy rozhodli, že si nostalgicky zavzpomínáme na ty nejhorší příšernosti, co nám kdy zašpinily harddisk.
Brutální adventura Darkborne z vás udělá doslova štvanou zvěř
Monstra zabíjíte ve hrách po tisícovkách, lidi zabíjíte ve hrách po tisícovkách, ale počet příležitostí, kdy zabíjíte lidi v rolích monster, napočítáte na prstech jedné ruky. Přesně takový obrat v klasickém ději slibovala ambiciózní akce Project Wight, která o sobě po několika letech dává konečně vědět. Nyní už se jmenuje Darkborn, je velice brutální a vypadá skvěle.
Tvůrci Assassin’s Creed vás vezmou do pravěku v Ancestors: The Humakind Odyssey
Pravěk je ve světě her až překvapivě nevyužité téma. Ancestors: The Humankind Odyssey vás vezmou na dalekou cestu jak časově, tak geograficky – nádherná, ale divoká a nekompromisní příroda neogénské Afriky se stane vaším druhým domovem ne na desítky, ale dokonce miliony let. Dost na to, aby se před vámi odvinul pěkný kousek z vývoje civilizace.
Jak trojrozměrná grafika změnila hry
K dobrému hernímu zážitku už dnes není zapotřebí fantazie. Chceme-li zažít dobrodružství, moderní technologie pro nás vytvoří nádhernou virtuální realitu s ohromujícími detaily v měřítku od velkolepé galaxie až po stébla trávy komíhající se ve větru. Možná hry ztratily špetku tajuplnosti, ale jejich podoba je dnes natolik propracovaná, až je k nevíře, že se v nich ještě vcelku nedávno nedal rozeznat kruh od čtverce. Ke grafickému pokroku výrazně přispěly 3D akcelerátory, které jsou s námi skoro čtvrtstoletí a jejich výkon se desetitisíckrát znásobil. To už stojí za vzpomínku.
Redakce doporučuje
Vzpomínáme: StarCraft stvořil svět, který uměl pohltit
„Přežij po 30 minut“. Právě takový hororově znějící úkol nabídla hned třetí mise prvního StarCraftu. Bylo to poprvé a nikoliv naposledy, kdy tato strategie porušila nepsaná pravidla žánru a dokázala hráče pořádně překvapit. Vlastně lze bez přehánění říct, že pokud někdy žánr real-time strategií dosáhl svého vrcholu, bylo to před 21 lety a jedním dnem, 31. března 1998, tedy v den vydání původního StarCraftu.
V Magic: The Gathering vypukne poslední bitva, navnaďte se famózním trailerem
Sebrat sílu. Polknout slzy. Vzepřít se osudu. Ještě jednou. Naposledy. A osud nese jméno Nicol Bolas. Přichází vyvrcholení příběhu, který Magic: The Gathering provází už celá léta – edice War of the Spark konečně ukončí válku mezi nejmocnějším drakem a troufalou skupinou planeswalkerů. A jak uvidíte v novém, hodně dojemném traileru, všechny oči se upírají na Lilianu Vess.
We. The Revolution – recenze
Za svobodu se musí bojovat. Co je ale svoboda? Je to požehnání, nebo spíš prokletí? Za krvavé revoluce jedno splývá ve druhé a nevíte dne, kdy si svoboda přijde také pro vaši hlavu. Poutavě o tom vypráví soudní adventura We. The Revolution, jejímž námětem se stala slavná proměna francouzské monarchie v republiku. Technicky jednoduchá, ale myšlenkami nabitá hra staví na rozhodování a morálních dilematech. Místy je sice překomplikovaná a v závěru jí dochází dech, každopádně však dělá čest svému žánru, jehož příznivce nezklame.
Tropico 6 - recenze
Karibské rytmy, banánové plantáže, zazobaní turisté bafající doutníky na jachtách, zatímco jejich hotelová obsluha vzdor povinným úsměvům živoří v nedalekých slumech. Nijak zvlášť jim to však nevadí, vždyť božský El Presidente přeci slíbil, že bude líp! Tropico 6, šestá štace známé diktátorsko-budovatelské strategie, je tady. S novým vizuálem, od nových vývojářů ze studia Limbic Entertainment, ale se starými pořádky v krvi.
Videa
Podívejte se na 20 minut hraní The Outer Worlds
Chystané sci-fi RPG od studia Obsidian jsme na začátku roku v redakci zařadili mezi naše nejočekávanější letošní hry a s blížícím se vydáním se na internetu objevují i jiné záběry než jen naleštěné trailery. Vývojáři The Outer Worlds se prezentovali na uplynulém PAXu: ukázali část města Byzantium, dvojici parťáků a bojový systém.
Bloodborne – videorecenze karetní hry
Víme, že se právě teď s radostí trápíte v Sekiru, ale svět deskovek tak rychle adaptovat neumí. Po deskové a karetní verzi hry Dark Souls se k nám konečně dostává i karetní hra podle Bloodborne, dalšího parádního kousku od FromSoftware. Jak se podařilo převést brutální obtížnost předlohy do karetní podoby, vám ve svérázné videorecenzi poví Petr Vojtěch.
GamesPlay – hrajeme We. The Revolution z Velké francouzské revoluce
Revoluce jsou ošemetná věc a boj proti tyranii se snadno může zvrhnout v nekontrolovaný, krvavý teror. To si názorně ukážeme v dnešním GamesPlayi We. The Revolution, v němž se Vašek stane soudcem pařížského tribunálu během brutálních revolučních let. A bude muset činit rozhodnutí, která úplně neodpovídají právu na spravedlivý proces.
NeoRetro – hrajeme první Mass Effect
V redakci vám na videu běžně ukazujeme nové hry, Honza s Pavlem se v Retro Gamesplayích zase věnují těm starým, ale co pařby, které nejsou ani staré, ani nové? Právě těm se bude věnovat série NeoRetro, která vzpomíná na legendy z relativně blízké minulosti. První pán na holení? Velitel Shepard a první Mass Effect.
Retro GamesPlay – hrajeme bondovku GoldenEye 007
James Bond byl a stále je fenomén, takže se mu nevyhnulo ani množství méně či více povedených herních adaptací. V dnešním Retro GamesPlayi se podíváme na GoldenEye 007 z roku 1997 založené na filmu Zlaté oko s Piercem Brosnanem, jenž šel do kin dva roky před vydáním hry.