Červený ukazatel, dobře známý nejen ze stříleček, tak v sérii Uncharted neukazuje poškození, ale ubývající štěstí. Za smrt pak může jen jedna jediná, poslední kulka, kdy se nepříteli konečně podařilo správně zamířit a Drakeovo štěstí došlo.
Na Twitteru to prozradil Jonathan Cooper, který v Naughty Dog pracuje jako animátor. Následně to potvrdila i Amy Hennig, „matka“ původní trilogie: „Je to pravda! To byl také původní záměr (abychom zůstali co nejblíž duchu a tónu filmům, kterým jsme chtěli skládat poklonu).“
Těmi filmy nemyslí Hennig samozřejmě nic jiného než původní trilogii Indiana Jones. V té sice Indy dostává solidní výprask, kdy mu každou chvíli dává někdo přes ústa, ale jestli mě paměť nešálí, kulku schytal za celé tři/čtyři filmy jenom jednu. Hned v Dobyvatelích ztracené archy, v autě, kdy ho střela naštěstí jen lízla po ruce. Holt měl taky štěstí.
zdroj: YouTube.com
V Uncharted tak jde sice o hezký a zajímavý „fun fact“, ale ruku na srdce: všimli jste si toho během hraní? My v redakci tedy ne. A v praxi jde vlastně o identický systém, který znáte z jiných her, bez ohledu na to, jestli vás kulky míjí, nebo ne. Na výslednou hratelnost nemá fakt, že Drakea pošle k zemi až ona pomyslná poslední kulka, vlastně žádný vliv.
Něco trošku podobného, i když ve výrazně jiném kontextu, nás možná čeká v připravovaném Sekiro: Shadows Die Twice. Tam by mělo spíš než na samotných životech záležet na mechanice držení těla a následném zasazení jediné rány, jak psal nedávno Vašek.
O něco větší podobu bychom našli třeba u Brothers in Arrms: Hell’s Highway, kde šlo primárně o indikátor rizika, nikoliv zásahů, neboť Gearbox tlačil systém, kdy vás jedna kulka pošle k zemi.
Jinde se to zase řeší třeba formou neustále se dobíjejících štítů, jako například v Halo. Ať už je to ve vaší oblíbené hře zpracováno jakkoliv, výsledek je téměř vždy stejný, nebo přinejmenším velmi podobný. I přesto jde ale o zajímavý detail z vývoje, o němž zase tak často neslýcháme.