Největší krádež mezi vývojáři her
zdroj: tisková zpráva

Největší krádež mezi vývojáři her

12. 6. 2008 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Hráči nízkorozpočtové adventury Limbo of the Lost si všimli, že jsou jim prostředí nějak povědomá. A není to náhoda.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva "Jmenuji se Steve Bovis a v britské firmičce Majestic Studios zastávám pozice ředitele, kreativce, programátora, zvukaře, marketingového manažera a také grafika. Veškeré vizuály a modely ve hře jsem vytvořil já sám," vysvětloval v rozhovoru pro Just Adventure, proč zrod nové point & click adventury Limbo of the Lost trval 12 let a začal ještě na Atari ST a Amize. Když ale Stevovi dnes ráno zazvonil mobil a ozval se mu zástupce vydavatelské společnosti TriSynergy, jeho momentální oraz po dokončení práce se okamžitě proměnil v předpeklí ztracených, jak svůj projekt trefně nazval. Pomalu aby si balil věci do basy nebo sháněl peníze pro uhrazení vysokého odškodného, protože právníci postižených firem si na něm smslnou jak na malině.

Hráči Limbo of the Lost, prodávaného za standarních 30 dolarů, si totiž všimli, že herní prostředí jsou jim podezřele povědomá. A to hodně. Nepohybovali jsme se náhodou po navlas stejném kostele už v Oblivionu? Nebyl tamní pokoj vybaven tím samým nábytkem, umístěným na totožných místech? A ta knihovna... neprocházeli jsme podobnou už v Thief Deadly Shadows? Tuhle kamennou chodbu zase známe z Return to Castle Wolfenstein, schodiště s architekturou mezi skalami je převzaté z Painkillera, támhleten vagon metra je z Unreal Tournament 2004 a baráčky v zasněžené vesničce zase z mapy DM-Aristocracy tamtéž. Nepočítáme-li obrázky předmětů a jiné drobnosti, vrcholem všeho je pak ztvárnění inventáře v Limbo of the Lost, které přesně odpovídá známému okraji inventáře z Diablo II. Nápady nebo koncepty her se kradou běžně kdekým, v minulých letech se zjistilo i převzetí zvuků nebo ikonek zbraní, ale v takové míře to tu ještě nikdy nebylo:

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva

Reakce vydavatele TriSynergy/G2Games na tyto srovnávací obrázky byla nečekaně rychlá: "Neměli jsme o tom ani ponětí a pokud bychom to věděli, nikdy bychom nedovolili uvedení na trh. Jsme šokováni stejně jako vy a hru Limbo of the Lost promptně stahujeme z obchodů. Netrpělivě čekáme na vyjádření tvůrců..."

Jsme na něj také moc zvědavi, i když těžko věřit, že se přiznají, jak přesně grafické modely, textury a celý design levelů z jiných her vykradli. Jestli se k nim donesly ukradené zdrojové podklady od přeběhlíků, jestli se jim je podařilo vytáhnout ze zakryptovaných zdrojových souborů nebo jestli se pouze naučili používat nějaký prográmek typu 3D Ripper DX. Ten umí z DirectX 9 her zachytit veškerou geometrii, textury i shadery renderované na obrazovku a poté je importovat v 3D Studiu Max nebo Maye.

Otázka do fóra: poznáváte na oficiálních obrázcích ze hry nějaké další povědomé lokace, nebo pracujete-li jako grafik v herním průmyslu, dokonce i své dílo?
zdroj: GamePlasma, Neogaf, Bluesnews, BeyondUnreal, JustAdventure, AG.ru a další

jd

Nejnovější články