Nezávislý rozcestník: božsky roztomilé plány
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: božsky roztomilé plány

18. 2. 2013 19:20 | Téma | autor: Marek Král |

S dnešním rozcestníkem si opravdu užijete. Přesvědčí vás, že roztomile vypadající hry stále existují. Dokáže vám, že na Earthbound ani Shadow of the Colossus se zkrátka nezapomíná. Ukáže vám, jak podruhé ožívá svět z kartonu. Předvede vám, jak to vypadá, když vypukne panika v dungeonu. Ale hlavně vás vezme na ostrov pokladů! Ani zdaleka to není všechno, takže se nenechte prosit a dejte se dnešním dílem Nezávislého rozcestníku nasměrovat tím správným směrem.

ARTIZENS | Artizens

Na první pohled připomene Shadow of the Colossus, na druhý sérii Monster Hunter, na třetí Magic: The Gathering, na čtvrtý sérii Mega Man. Zdejší svět Rhiza bude vším od megalomanských bojů s bossy přes nekonečnou a především viditelnou úpravu postavy po on-line směnárnu výstrojí mezi hráči. Vše v ručně kreslené akci zboku, u které tvůrci slibují pravidelnou zásobu nového herního materiálu.

S autorskou tvorbou se ve velkém bude pojit tvorba hráčská a s ní i předpokládané protiprávní problémy. Když budou mít hráči možnost namalovat cokoliv od nacistické svastiky po vzývání Tálibánu, cenzura zkrátka musí být nejen z důvodu nenarušování prožitku z multiplayerové hry. V Artizens se dáte dohromady s dalšími třemi parťáky a vyrazíte na lov, na záchrannou misi, bránit nebezpečné místo, cokoliv. Čas od času narazíte na obří monstra, která budou chytrá, budou se umět schovávat nebo hrát levou. A pokud bitvu prohrajete, pracně navýšené skilly se vám sníží.

Artizens je ve vývoji už přes rok a nachází se stále v před-alfa verzi. Za půl roku by se však měla otevřít alfa jako taková a hráči si budou moct tuhle velmi nadějně vypadající akci osahat. Čistě podle zvuku, o který se stará Adam Nash čerpající inspiraci z 16/32bitové éry velikánů jako Yasunori Mitsuda a Nobuo Uematsu, stejně jako z novodobé tvorby Kowa Otaniho, Darrena Korba nebo Jima Guthrieho, se připravte na nářez. Když navíc víte, že zní jako Chrono Cross a bude i pro Linux...

CITIZENS OF EARTH | Eden Industries

Jako bych se znovu díval na Earthbound, slavné japonské RPG na SNES z první poloviny 90. let. I Citizens of Earth totiž slibují dobře známý svět s onou přidanou hodnotou bizáru. Ačkoliv půjde o tradiční herní žánr, na tradiční třídy válečníků a mágů zapomeňte – za válečníky tu jsou pekaři a za mágy třeba učitelé. Všichni obyvatelé státu, respektive městečka (včetně bezdomovců) budou důležití, jelikož vy coby Vice President, vrchní byrokrat, budete pochopitelně sami naprosto neschopní. Proto budete rekrutovat z řad občanů, aby vám s tím podivným malérem pomohli.

Líbí se mi, že Citizens of Earth bojem vzhlíží k sérii Dragon Quest, oproti tradiční filozofii japonských RPG nebude vyvolávat náhodné střety a ovladatelná vozidla a on-line aréna zní dobře zrovna tak. V tomhle RPG nebude smyslem, abyste si vybrali jednu partu a do zblbnutí ji levelovali. Kdepak, tady se vyplatí vybírat lidi z různých profesí a vzájemně kombinovat jejich jedinečné schopnosti – řešit problémy z různých úhlů pohledu. Když totiž nebudete mít dané postavy v partě, budou chodit normálně do práce, kde budou sbírat zkušenosti, které pak v partě dost znatelně pocítíte.

Kdy by tahle 2D animovaná paráda v HD mohla vyjít? „Hru máme v úmyslu vydat začátkem roku 2014, ale beztak ji nevypustíme, dokud nebude fakt dost super,“ říká pro PC Gamer Ryan Vandendyck, zakladatel studia Eden Industries a tvůrce hry Waveform.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

LUMINO CITY | State of Play Games

Koncem jara letošního roku by mohlo vyjít pokračování kartonové adventurní jednohubky Lume. Lumino City nejenom názvem evokuje daleko větší záběr na hádanky a samotné herní zpracování. Opět se vyřezává z tvrdého papíru, jenom čistěji a s důrazem na větší počet detailů, což oproti tradičnímu skalpelu umožňuje příruční laser.

Herní svět plný kartonu nyní rozpohybují chytré motorky, díky kterým působí o to věrohodněji; stop motion animace je sama o sobě super, ale takhle tvůrci docílí mnohem plynulejšího pohybu. Že budou stát modely za to, o to se rovněž postará schopná Sarah Bridgland. Lumino City vyjde i na Linux.

zdroj: Archiv

DUNGEON PANIC! | The Dungeon Panic Team!

Čtenář Jejdasek si v diskuzi minulého Rozcestníku vysnil roguelike. I když není z vesmíru, tak tady je, vlastně bude. Jmenuje se Dungeon Panic!, bude s procedurálně generovanými dungeony pro všechny hráče s chutí se sesíťovat a společně kydlit nepřátele. Tvůrci Dungeon Panic! na vztazích dost staví, takže se připravte na vytváření silných spojenectví, ale i záškodnických akcí, kdy si budete moct dělat vzájemné naschvály; do budoucna proto bacha na ty, které vezmete do party.

Mimo sociální síť dobrodruhů se těšte na vlastní dům, který si vybavíte naloupenými poklady z cest. Jelikož půjde o prodlouženou ruku ambiciózního projektu Princess Panic!, připravte se na 16bitovou stylizaci i animácký vzhled, na kterém tvůrci dost frčí. Živoucí města a NPC budou zjevnou inspirací herními sériemi Animal Crossing a Harvest Moon. Dungeon Panic! by měla vyjít i na platformy OUYA a Kindle Fire; PC možná.

SHU | Secret Lunch

Studiu ze skotské vysočiny je burácející počasí příšerných a nepolevujících bouří blízké. Secret Lunch se navíc soustředí na jednoduchý mechanizmus, který fungoval už Adamu Saltsmanovi v Canabaltu. I v této 2,5D ručně kreslené plošinovce budete jednou takovou kalamitou pronásledováni, zatímco všude okolo budou volat o pomoc vaši kamarádi-vesničani, kteří se v tom vichru jaksi zasekli. Víte, že musíte být v pohybu, jinak nepřežijete. Ale opravdu každý sám za sebe, když vidíte, že bez vaší pomoci zcela určitě zařvou? Běhání a skákání na vrcholek prastaré hory by tímto dilematem mohlo být opravdu silné.

zdroj: Archiv

TREASURE ADVENTURE WORLD | Chucklefish & Robit Studios

Je jasný, že hlavním tahákem GOG je teď System Shock... dvojka; je neuvěřitelný, co te polskie chłopaki dokázali. Taky je jasný, že z tamější nabídky jsou hráči spíš odvaření ze starých pecek než z aktuálních nezávislých titulů, které jako ty staré pecky vypadají. Možná je ale načase trochu přeprogramovat palici a vyzkoušet Treasure Adventure Game, která je super a navíc ještě zdarma, takže se na tom nedá prodělat.

Pro ty, které hra chytne, jenom by rádi oblejší grafiku a HD, se už přibližuje pevnina Treasure Adventure World. Sice by se tvůrci neměli jakkoliv zpomalovat, když pracují na Starbound, ale nemůžu jim mít za zlé, že chtějí na své původní hře i něco vydělat. Mimo HD širokoúhlého zobrazení přinese více ručně kresleného obsahu, obměněné hádanky a novou výbavu, vylepšenou UI nepřátel a snad i přátel, tužší boje s bossy a několik nových zakončení. Na jaké platformy to bude, ukáže letošní rok.

zdroj: Archiv

OWLBOY | D-Pad Studio

Bude to už skoro rok a půl, co jsme s Petrem hádali vydání 2D pixel-artově kouzelné plošinovky Owlboy - a pořád nic. Nebo jinak... D-Pad Studio na hře evidentně stále dělá, když nedávno vydalo nový trailer. Ten potvrzuje má slova, že jsou chlapci ambicióznější víc, než se mohlo zdát - fantastický trailer ukazuje, že Owlboy chce být perfektní, a to nejen hudbou. Tvůrci rovněž dělají na srovnávacím videu minulé a současné verze hry, aby to bylo doopravdy zřetelné. Změn není málo, když i dříve dostupné demo stáhli ze svých stránek. Sice se dá stáhnout z FilePlanet, ale neberte ho za hotovou věc.

zdroj: Archiv

REUS | Abbey Games

Reus (nizozemsky obr) bystrým čtenářům okamžitě připomene první pád boha Dia, následně pak kickstarterový projekt Godus Petera Molyneuxa. A jste doma. V téhle božské hře se však neschováte v řídící centrále za oblaky, ale vžijete se do obrů souše, vody a přírody, abyste se v roli mytických hybatelů přírodních krás země postarali, že se prťavá lidská rasa bude chovat slušně. Lidé mají totiž tendence vymykat se kontrole, šílet, jsou leckdy sebedestruktivní a nežijí v souladu se zemí. Poučí se pod obrohledem?

zdroj: Archiv

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články