Nezávislý rozcestník: japonská historie a keltská mystika
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: japonská historie a keltská mystika

5. 5. 2013 20:20 | Téma | autor: Marek Král |

Dneska vás Nezávislý rozcestník nasměruje k podobným místům, jaká jste navštívili minule. Z temných keltských kobek si prosekáte cestu do feudálního Japonska, kde straší, pušky poprvé střílí a kde draci šlehají svými 16bitovými plameny.

Jeff Vogel, s největší pravděpodobností služebně nejstarší nezávislý vývojář, vám potvrdí, že pro stará dobrá RPG tu bude místo vždycky, a Brian Fargo, sekáč z Kickstarteru, vám řekne to, co už stejně všichni víte. Závěrem svá ušiska nasměrujte znovu do podzemí Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon a k jiné legendě, Legend of Dragoon.

Dungeony a keltská mystika

Rogue Legacy je běh na dlouhou trať, protože nežijete život jenom jednoho hrdiny. Žijete životy celých generací, a to (pozor!) se všemi jejich neduhy jako barvoslepost, krátkozrakost, plynatost nebo dyslexie.

Kanadské studio Cellar Door Games si doslova vyhrálo, protože spíš než o roguelike jde o roguelite; přestože je umírání nedílnou součástí života, v Rogue Legacy je smrt pokaždé využita k posílení budoucích pokolení.

Boží hudba Judsona „Tettix“ Cowana a Gordona McGladderyho skvěle doplňuje naléhavost a atmosféru veškerého dění na monitoru. Hra je téměř hotová a čeká jen na zelenou od Steamu. Rogue Legacy je vším, jen ne Hitlerem. Proto pomozte vývojářům na Greenlight, jinak Hitler zvítězí.

...

▪ Budoucnost Irska leží v kovové rukavici a starodávném meči osiřelého dítěte, tedy budoucího hrdiny. Ku: Shroud of the Morrigan je akční adventura na motivy keltského mytologického příběhu o Cú Chulainnovi.

Futuristické Irsko sužují technomagické války, hrozí mu ekonomický kolaps a lidstvo vůbec mele z posledního. Prostřednictvím hezoučké ruční kresby, hudby irské nezávislé elektroniky a architektonického keltského (steam)punku ožívá klasická irská epika Táin Bó Cúailnge.

Hrdina za pomoci magické rukavice a pořádného meče bojuje s monstry, řeší hádanky a snaží se získat dávný poklad bohyně Morrigan. Ku: Shroud of the Morrigan se inspirovala Zeldou a Chrono Triggerem. Techno-myticky nabitou akční adventuru si užijete na zařízeních: iPad 2 nebo novější / iPhone 4 nebo novější / iPod Touch páté generace.

...

▪ Ručně kreslený 2,5D titul Lost Spirits of Kael je akční RPG o hledání ztracené inspirace v magicky krásném zpracování. Tvůrce Pablo Coma je talentovaný solitér, který zvládá takřka vše. Kromě připravované hry a její hudby pracuje na CG animacích a také na hudbě ke známým modrým kamarádům (Šmoulové).

Hlavním hrdinou tu je mladý malíř, který se vydá do lesa Kael, aby návratem do přírody znovu nalezl to, čeho se mu nedostává. Kouzelná hudba zpod prstíků tajemné harfistky zahalí les do mlžného oparu a mladý umělec se snaží najít cestu ven ze zakletého lesa. V tom mu však brání lesní obyvatelé, před kterými musí buď utéct nebo se s nimi střetnout v brutálních bitkách, aby pak po každém zabití silné obludy získal její duši. A aby malíř v lesním labyrintu nezabloudil, cestu si vymaluje krví. Hra se inspiruje u Zeldy a Final Fantasy IV. Umělecký psycho-zážitek si užijete na PC v roce 2014.

...

Made in Japan

▪ 31. května letošního roku vyjde 99 Spirits, hra z feudálního a krásně nakresleného Japonska, kde předměty každodenní potřeby zrovna začínají slavit své sté výročí velice nebezpečným způsobem.

Tradice Tsukumogami, vycházející původně z buddhismu, ožije ve hře plné boje a hádanek, kde si to rozdáte s více než 100 monstry, potkáte na 40 osobitých postav, a pokud se vám bude chtít, tak zažijete i několik možných konců. Japonští nezávisláci z TORaIKI potěší navíc všechny japanofily, poněvadž 99 Spirits ožije v dvoujazyčném vydání.

...

▪ EpicBeyond Studios vám dubnovou zprávou připomíná, že Seyken: Crystal Kingdom zavládne v první polovině roku 2014. Desítka nově přidaných obrázků map opět stvrzuje úžasný grafický styl, jaký se nosil především v dobách, kdy se fantastická RPG hrála přes zacvaknutou cartridge u televize, ideálně s několika kámoši. Přidejte se do otevřené bety a vyzkoušejte si tenhle nadějný on-line multiplayer.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Gekokujo se dá volně přeložit jako „ti dole přebírají moc těm nahoře“, což je otřepaný fór, který vznikl v Sengoku, tedy v období válčících států Japonska (konec 15. až začátek 17. století). Mimoto je Gekokujo boží modifikace, která vypadá jako Shogun: Total War na enginu Mount & Blade: Warband. Gekokujo nabízí spoustu neskutečných detailů, které ocení každý správný samuraj.

Tahle poctivá modifikace je prací jednoho člověka s přezdívkou marty4286 alias phlpp. Ten letos v dubnu vydal patch 2.1a, který vyřešil vážnou chybu v diplomacii, kdy počítačoví protivníci dělali naprosto šílená rozhodnutí typu „vyhlásím ti válku a je mi úplně jedno, že jsi až na opačné straně Japonska“.

Aktualizace řeší i druhou podstatnou chybu, a to že když se přidáte k daimjóovi coby záložní posila, nenafasujete žádnou pušku. Gekokujo má daleko k dokončení, ale i tak září jako naleštěné ostří katany.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co na to Jeff Vogel a Brian Fargo?

▪ Jeff Vogel, hlavoun malého nezávislého studia Spiderweb Software, které cílí na milovníky erpégéček ze staré školy, se v nedávném rozhovoru pro PCGMedia rozpovídal o grafice, osobních preferencích a radosti, že může dělat to, co ho baví, a hráči mu za to štědře platí.

Pokud jde o grafickou stylizaci, tak mu naprosto vyhovuje styl jeho vlastních her ze série Avernum. Nicméně takový Minecraft by bez balíku vylepšených textur vůbec nedal. Kompromisy. Při tvorbě her dělá Jeff Vogel ústupky takřka pořád. Důvodem je omezený rozpočet jejich tříčlenného studia, ve kterém je neustálá improvizace zkrátka nutná.

Bylo by skvělé sledovat, co by Spiderweb Software vytvořilo s rozpočtem obřího světa Skyrim. Podle Jeffa Vogela tu je stálé místo pro megalomanské projekty, v duchu starých dobrých RPG. Na současných erpégéčkách ho žere přemíra akce. „Nevadí mi, že jsou tak nablýskané, vadí mi ta akce. Chybí mi pomalejší, chytřejší hry. Teď jsem si dost užil restart X-Comu. Myslím, že to potvrzuje domněnku, že dobře napsané hry můžou mít i v dnešní době úspěch,“ říká.

Jeff Vogel je rád za své skalní fanoušky. Sice jich není tolik jako fanoušků BioWare, i tak ho ale dokáží držet v herní branži. A jaká RPG ho z poslední doby chytla? „Dragon Age: Origins. Skyrim. Zase dost hraji World of Warcraft. Dungeons of Dredmor byl hukot.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

▪ Brian Fargo, celebrita herních kickstarterů, se na GDC v rozhovoru pro GamesIndustry International rozpovídal o financování projektů samotnými hráči, o odstranění prostředníků mezi vývojáři a koncovými zákazníky, o spolupráci s Obsidianem, a dalších věcech.

Ačkoliv si inXile Entertainment zvolilo ke své tvorbě Unity, herní engine budoucnosti, nemělo s ním na počátku vývoje Wasteland II sebemenší zkušenosti. V případě nově připravovaného Tormentu je na tom studio přesně naopak, což se dle Fargových slov promítne do realizace všech jejich nápadů.

„Když jsme ještě v Interplay dělali na Planescape, tak fanoušci neskákali radostí proto, že by to byla bůhvíjak velká hra. Ne, jim se líbilo, že je to [Planescape: Torment] tak jiné. I tohle [Torment: Tides of Numenera] se bude od všeho dost výrazně odlišovat,“ říká.

Všem, kteří se Briana Farga vyptávají, jak hru připůsobí mladším generacím, odpovídá: „Nad tímhle nepřemýšlím. Prostě udělám něco, co má vtip a je to inteligentní, trochu jiné, a hráči si to už nějak přeberou.“ Za dobrý příklad dává Demon Souls, jejíž autoři znají své publikum a přesně pro něj tvoří. „[Demon Souls] není pro každého. [Tvůrci] se za to nestydí, a lidi je za to milují,“ dodává.

Brian Fargo se do pokračování svých her pohrne až tehdy, když bude sám chtít. Naráží na množství uspěchaných projektů, které vychází takřka každodenně. „Valve, Ken Levine, Rockstar... ti si pokaždé dají na čas, aby to udělali dobře, aniž by vydání zbytečně uspěchali.“

I přes mocný úspěch na Kickstarteru zkusil oslovit vydavatele a pochlubit se jim. S většinou z nich to neudělalo vůbec nic. Pár vydavatelství se nabídlo, že by mu zajistila marketingovou kampaň. Podle Fargových slov jsou báječné kickstarterové výsledky z hlediska velkých vydavatelství nezajímavé.

„Nedávno jsem četl, že Tomb Raideru se prodalo [přes tři] miliony kopií, a že z toho [vydavatelé] nemají moc velkou radost. Pokud my prodáme dva miliony kopií, pak to znamená, a to vám slibuji, že budu dalších 20 let dělat nová RPG.“

Fargovi přijde velmi úsměvné, že se velká vydavatelství soustředí převážně na kasovní trháky, když velké série současnosti jako Tomb Raider, Grand Theft Auto nebo Madden Football začínaly coby malé tituly. Jediná Skylanders je podle něho od počátku braná jako miliardová franšíza.

Brian Fargo si pochvaluje dobu digitálních distribucí a sociálních sítí, ve které nejsou tradiční marketingová oddělení vůbec potřeba. Stejně tak má radost ze vzájemného vztahu s Obsidianem, který se za tu dobu ještě více utužil. Obsidian a inXile sdílí lidi, technologie i podnikatelské strategie, takže by z toho ve výsledku mělo vzejít něco božího.

Od konce dubna mají prý hotové veškeré herní úrovně. Taky si zakázali vymýšlet další věci do Wasteland II, která by tak měla vyjít koncem letošního roku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V RPG až po uši

▪ 26letý Jaka Čibej ze Slovinska, který se v komunitě remixérů zajíždí pod přezdívkou Archangel, vydal letos v únoru svou verzi Klepackého Introduction z pořádné kobkovky 90. let Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon. The Myth of Darkmoon je přesně ten typ virtuálního orchestru, jaký si v přehrávači pustíte ve smyčce, abyste ušima donekonečna prolézali temným, zatuchlým a drsným světem jedné RPG legendy.

▪ Remix The Legend of Dragoon „Unbreakable Heart“ bere nejen z Legend of Dragoon, ale i ze Super Street Fighter II, Xenosagy, Xenoblade a vlastních rukopisů tak, že to celé do sebe smysluplně zapadá. Spolupráce něžné Claire Yaxley a Dj Mystixe přináší synťákové devadesátky s vokály, jaké z OverClocked ReMix netaháte každý den. Dennis Martin a Takeo Miratsu, skladatelé původních stop, by měli radost.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články